Lieve meiden.. ik zit met een dilemma! Mijn konijn is niet lekker in orde en ik twijfel of ik haar op moet geven. Ze heeft (ik gok) een tien weken terug iets raars gekregen, haar hele achterkant is verlamd. De dokter dacht dat een hernia was, maar het kan ook nog door een tumor komen. De hernia hebben we al uitgeprobeerd, omdat dat met rust over zou moeten gaan en met een injectie prednison. Die heeft ze een paar keer gehad.. Aan het rust gedeelte hebben we ons ook gehouden en even ging het beter, maar nu is het gewoon weer dramatisch (ook al houden we nog steeds rust) Haar plas gaat over het pootje en de keutels koeken aan aan de onderkant. We hebben haar al vaak even gewassen aan de onderkant, maar het wordt voor mijn gevoel steeds erger. Nu twijfel ik dus om de knoop door te hakken, maar ze is nog zo levendig! Ze eet op zich goed, maar ze komt geen grammetje aan (dan toch een tumor?) Voor haar is het misschien geen leven meer zo, maar ja.. ja.. eigenlijk ben ik bang dat ik het wel weet, maar ik wil er niet aan denk ik.. juist omdat haar voorkant nog zo goed in orde is..
Heb bah! Ik heb dat een maandje terug met mijn kater meegemaakt. Ook hij had de achterkant verlamd. Nou bleek dat hij een beroerte heeft gehad en heb hem dus ook helaas moet laten inslapen Weet niet of je dat met elkaar kan vergelijken hoor, wie weet heeft je konijntje gewoon heel wat anders maar als je je er niet goed bij voelt is het misschien geen optie om hem toch nog eens (extra) te laten onderzoeken? Heel veel succes, is niet leuk! Groetjes Jessy
Jeetje meid.. Wat een nare beslissing moet jij nemen. Ik zou echt niet weten wat je moet doen, wil je alleen veel sterkte wensen met wat je ook besluit.
Ik heb dit ook met mijn konijn gehad. De achterkant verlamd, en de ene keer lijkt het goed te gaan en de andere dag bar slecht. Bij mijn konijn begon de hele achterkant te ontsteken en moest hem laten inslapen. Kijk anders eens op internet onder e.cuniculi, bijv op konijnenforum.nl.
Bedankt meiden, het is -ik ben er helemaal van overtuigd- e.cuniculi. Ik heb mijn dierenarts hier in mijn woonplaats gebeld met deze contatering en hij zegt dat er niets meer aan te doen is. Toen nog een andere dierenarts gebeld (je geeft niet zomaar op!) en daar wacht ik het antwoord nog van af. Ze eet goed en is gewoon nog helemaal actief, alleen de achterkant wil niet meer. We gaan er het beste van hopen! Ik weet alleen nu meer over haar ziekte, en het heeft een naam!
Ook ik heb dit met een konijn meegemaakt. Ineens verlamd, Heel verdrietig en niks meer aan te doen. Ik moest echt flink huilen toen ik haar moest laten inslapen. Sterkte,
Over de verlamming weet ik niks, daar kan ik je niet mee helpen, alleen sterkte wensen. Ik weet wel dat mijn konijn heel erg af bleef vallen, zonder dat ik de rede ondekte. Ze bleek haken aan haar kiezen te hebben. Ze had een groot gat in haar tong en beide wangen. Dat is onder narcose verholpen, en nu komt ze gelukkig weer aan.
Kijk even op de site www.bunnybin.nl. Het is wel te genezen. Vraag je dierenarts om PANACUR! Je mag me altijd een pb sturen maar als je op deze site kijkt vind je alle info.
Ik heb dit jaren geleden met de kat van mijn ouders meegemaakt. Ook aan de achterkant "verlamd". De dierenarts had haar al opgegeven, ze was 15. Mijn ouders hadden toch zoietsv an we kijken het nog even aan. Het ging beter, de kon zelfs weer lopen. Wat het precies geweest is, weten we niet. Ze is inmiddels wel overleden, maar toch nog 17 jaar geworden. Dus het hoeft niet altijd slecht af te lopen.
Ik heb geen verstand van konijnen, maar ik ben blij dat je het niet zomaar opgeeft! vooral omdat ze zelf ook nog zo levendig is.
Oei wat een moeilijke beslissing. Wij hebben zelf 6 konijnen en zijn nu met 1 ervan ook aan het tobben. Maar daar zal ik jou niet mee lastig vallen. Vorig jaar hebben we een konijntje in laten slapen dat echt doodziek was. Ze was helemaal uitgemergeld en had een groot abces in haar kaak. Echt niks aan te redden. Het gekke is wel dat konijnen tot op het eind heel erg kunnen doen alsof ze zich prima voelen. Schijnt een overlevingsmechanisme uit de natuur te zijn. Dat ze niet mogen laten zien dat ze zwak zijn omdat ze dan een makkelijke prooi lijken. Overleg goed met de dierenartsen en kies uiteindelijk voor wat voor je konijntje het beste is. Hoe verdrietig het ook is, soms is inslapen de beste optie. Wij zijn er vorig jaar ook echt kapot van geweest. Ik hoop dat het nog goedkomt met je nijntje! Succes!
dit heb ik ook met 1 mee gemaakt, smorgens nog lekker door het huis gerend (week ervoor was ze nog geopereerd) en gedronken, smiddags dacht ik laat ik het laatste restje winterhaar eraf plukken (was erg warm en ik plukte ze elk jaar haar zit los dus ze voelen niks) was hem nog aan het kammen (vond hij heerlijk) en ineens een gil en dood............. bleek hij toch heel erg ziek te zijn geweest, maar niks gemerkt. helaas laten konijnen het pas merken als het eigenlijk te laat is per zou ik met een verlamd konijn niet lang tobben, zeker niet als het maar afblijft vallen, ik zou haar laten gaan, want een konijn dat niet rond kan springen is in mijn ogen geen vrolijk konijn
Hoi lieve meiden, vandaag heb ik eindelijk medicijnen gekregen voor het behandelen van haar ziekte! Dankzij dit forum ben ik erachter gekomen wat ze heeft en heb ik er medicijnen voor kunnen opvragen. De dierenartsen (de 2 die ik gebeld heb) gaven beiden twee verschillende methoden op. De ene gaf een antiwormpasta op en van de ander heb ik 4 soorten medicijnen gekregen. Na veel onderzoek door mijzelf ben ik erachter gekomen dat ze de mix van 4 medicijnen nodig heeft. Vanavond zijn we begonnen en gaan er voor! We houden vol! Heel erg bedankt allemaal!