Kan je het merken als je geen eisprong hebt ?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Scarabee, 15 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Voel jij je eisprong/ovulatiepijn ?

1. Ja, vrijwel altijd.

2. Nee, nooit.

3. Soms.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Als je geen eisprong hebt, heb je dan bijvoorbeeld ook geen menstruatie.. of geen ovulatiepijn bijv.

M.a.w. Is ovulatiepijn en menstruatie én LH piek garantie voor daadwerkelijk een eisprong ?

Ik heb gelezen dat door stress er een kans is dat je eitje niet springt..vandaar dat ik me dit afvroeg..

Ik heb op dit moment al 2,5 dag heftige ovulatiepijnen, en al 3 dagen een LH piek.. en dan niet alleen donker, maar echt knaltesten..

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Lastige poll, want het is van zoveel dingen afhankelijk.
    Het is trouwens een misverstand dat je zonder eisprong geen menstruatie zou hebben.
    Ovulatiepijn lijkt me lastig zonder eisprong, maar ik kan me wel voorstellen dat je het zou kunnen voelen als hij op knappen staat, maar dat om een of andere hormonale reden uiteindelijk toch niet doet.
    En nee, een LH-piek is geen garantie voor een eisprong. Het bewijs voor een eisprong is een temperatuurstijging van je lichaam, maar...
    ALS je dan eindelijk een eisprong hebt, geeft dat ook nog eens geen garantie dat het een goed ei was.

Het vrouwelijk lichaam zit wonderlijk in elkaar...

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik heb nee gestemd en de reden is als volgt. Ik heb een regelmatige cyclus van 28 dagen en dan volgt mijn menstruatie. Dus ik dacht altijd dan heb ik ook een eisprong......
    Maar niet dus hoe mooi mijn cyclus ook is een eisprong uit mezelf had ik niet. Nu zit ik aan de clomid en heb ik gelukkig wel een goede eisprong.

4. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Mooi dat Clomid daarmee helpt!! Je had dus geen ovulatiepijn ? En heb je ook ovulatietestjes gebruikt ? Of dat niet ? En getempt ?

5. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Thanks Merah!! Wat denk je toch altijd lief mee met iedereen !!

6. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hihi, toch best interessant zo'n poll !

7. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Werken met kinderen van 0 tot 4 jaar, in de kinder
    Hoi, hoi!

Je kan idd een menstruatie hebben zonder eisprong, omdat het opgebouwde slijmvlies afgestoten wordt.
    Verder heb ik een half jaar lang een soort van ovu pijn gehad, terwijl er geen menstruatie kwam dat hele half jaar lang. Sinds een maand of 5 heb ik elke maand buik- en rugpijn en 10 a 14 dagen later zet m'n menstruatie door (ovu pijn:().
    En ja, stress kan een rol spelen. Mijn eierstokken zijn bijvoorbeeld nogal lui geworden sinds mijn bevalling en alles wat er daarna gebeurd is. Nu dus aan de Clomid en hopen dat er binnenkort een goed ei springt ;).
    Ik kan je niks vertellen over een LH piek... Met tempen zie ik wel een duidelijk verschil tussen voor en na de ovu.
    Ik hoop voor jou dat je een goed EItje gehad hebt en dat je over 2 weken knaltest hebt :D.

Groetjes Patatje

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik heb soms ovu pijn, en meestal dan nog niet heel veel, enkel wat 'steekjes'.
    Heb je nog steeds posi ovutesten?

9. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Ik heb als ik een eisprong heb, last van ovu pijn, maar ook 1 of 2 dagen flink de diaree.. hoe het kan weet ik niet maar het is voor mij een teken dat ik een eisprong heb.
    Maar ik weet uit ervaring ook dat je niet percee een eisprong hoeft te hebben om een regelmatige cyclus te hebben, voordat ik veel was afgevallen had ik een regelmatige cyclus van 35 dagen maar geen eisprong

10. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Thnx voor je reactie! Nee, had gisteren nog wel een positieve, maar lichter dan knal.. dus ongeveer gelijk aan de C-streep, maar vandaag waren ze weer licht..

11. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Bedankt voor je reactie!! Fijn dat je nu aan de Clomid bent, of in ieder geval hoop ik dat je ermee geholpen bent!! Geeft een tempstijging wel garantie dat je een eisprong hebt gehad ? Misschien moet ik me ook maar eens bij de tempsters voegen ;)Vraag me toch elke ronde weer af of er nou iets gesprongen is, en wanneer dat dan precies was.. :cool:

Wel apart.. een half jaar geen menstruatie maar wel ovulatiepijn.. hoe kwam dat ? Was je te licht van gewicht ?

Ik zit weer op het bekende wachtbankje in ieder geval :)

12. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Veel succes!

13. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010