2 hartslagen

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door sylcor, 28 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    Hoi dames,

krijg net een smsje van een collegaatje van mij dat ze net een echo heeft gehad bij 39 weken en dat r een 2e hartslag te horen was. Betekent dit dat er een tweeling is uit het 'niets' of kan het ook wat anders zijn?
    Ze wacht nu op de dokter voor een extra ctg

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    een goede vriend van mijn was ook een verrasing bij de geboorte. hij is ondertussen al 28 en toen deden ze nog net zo aan extra controles etc.

al met al kreeg zijn moeder te horen dat haar dochter overleden was in de buik en ze zou dus bevallen van een levenloos kindje. dit gebeurde dan ook en ze kreeg dus een prachtige helaas dood geboren dochter. toen de weeen kort na de bevalling weer begonnen bleek er nog een 2e aan te komen en dat was de grootste geschenk die ze konden krijgen. een prachtig gezonde zoon. blijkbaar lag hij zo diep in de buik dat ze hem niet gehoort/gezien hebben. weet dat haar artsen erg raar opkeken volgens haar verhaal. erg dubbel gevoel lijkt me

3. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    nou inderdaad heel vreemd dat ze dat nooit hebben gezien.
    maar inderdaad komt vaker voor. zo heeft mijn schoonzus een kidje met down syndroom en in alle testen en echoos nooit uitgekomen...

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    hoe bizar is dat??? Whahah ik krijg aankomende maandag een echo... zal gelijk eens vragen of er echt maar 1 ukkie in me zit anders moet ik even wat dingen bij shoppen ;) niet dat dat nou erg is.

Nee even serieus, is wel een heel bijzonder geval dat ze dat nooit gezien/gehoord hebben op de echoos of via de doptone. Sta je indd wel even raar te kijken!

x sas

5. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Weet je zeker dat het niet de hartslag van het hartje en vanuit de navelstreng tegelijk is die ze horen ??

Ik neem aan dat ze al wel meerdere echo's heeft gezien, en met een hele vroege echo kan ukkie 2 zich nog wel verstoppen, maar met 20 weken volgens mij echt niet meer ;)

6. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    ik weet het nog niet. Ze stuurde een sms dat ze weer moet voor een ctg omdat er een 2e hartslag te horen is. Neem aan dat de verloskundige het verschil ook wel weet....
    heb haar ondertussen al gesmst maar heet nog niet gereageerd....

7. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Ik ben erg benieuwd! Houd ons op de hoogte! :D

8. liebrando

liebrando Niet meer actief

een kennisje had het ook. Ze dacht er maar 1 te krijgen, maar ze kreeg er daadwerkelijk dus 2!! Het schijnt maar heeeeeel weinig voor te komen een bepaald procent maar het kan dus wel!

9. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Jee, dan sta je toch ook even te kijken als je ineens onverwacht 2 kindjes baart....
    Ben benieuwd of je vriendin echt 2 kindjes in d'r buik heeft of dat er iets anders is (bv het horen van de hartslag van de navelstreng). Maar nu moet ze aan het CTG?, Is het niet makkelijker/duidelijker een echo te maken.....

10. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    Hoi dames, ze heeft de uitslag!.
    Er is maar 1 baby, het kan zijn dat het hartje nog niet geheel volgroeid is of dat er een hartafwijking is. Deze kans is wel klein maar nog niet uit te sluiten. Ze is nu onder leiding van een gyn en mag niet meer thuis bevallen totdat ze 2 dagen een goeie echo met goede hartslag heeft....nog even 2 dagen stress....

hou jullie op de hoogte....

liefs

11. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    wat spannend zeg voor haar..

12. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    hoi dames,

ze heeft vandaag met de gyneacoloog gebeld voor een GUO (echo van het hartje) en zij kan 6 mei terecht, een dag na haar uitgerekende datum haha. Is het niet belachelijk?

13. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    nou dat is lekker op tijd zeg NOT! lijkt mij dat ze toch wel even zeker willen weten of het nou 1 of 2 zijn.. wat een domme lui zeg.
    Kan ze niet nogmaals bellen en eisen dat ze bijv maandag voor een echo wil.

14. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    ze mag dinsdag voor een echo, het is er maar 1 hoor!!

ik hou jullie weer op de hoogte...kus

Deel Deze Pagina