Ik weet niet goed hoe beginnen. Ik ben 23 en heb pcos. Endometriose een vernauwde baarmoederhals en een achterover gekantelde baarmoeder. Tot zover we weten. Ik ben 45 kilo vermagerd maar toen ik 35 kilo minder Was was er niets 'veranderd', als dat kan (zeggen altijd je moet vermageren dat helpt) Binnenkort ga ik een afspraak maken met mijn gyn. Ik wil namelijk zien wat mijn opties en kansen zijn. Ik vroeg me af of nog mensen zoveel aandoeningen hadden en wat hun ervaring is. Het is al er als 1 ding tegenzit om zwanger te kunnen worden, maar als je een hele lijst krijgt... En mijn enige grote wens was een kinderwens, hoefde niet meteen maar die optie wilde ik wel. Behalve dit heb ik dus natuurlijk helse maandstonden al van mijn Tien jaar zijn. Niemand die dit begreep natuurlijk tot drie jaar geleden, zelfs dan is het nog zo een soort taboe of overdrijfsel voor hun. Je merkt dat wel ze hebben medelijden maar geloven of kunnen het nie echt helemaal niet begrijpen. 'ooh ja ze is ziek thuis van werk want ze heeft pijn door haar regels' iets wat ik haat maar ja hoe kan men het anders zeggen. Deze week mijn maandstonden gehad op het werk, van de Pijn beginnen Wenen en op de grond gaan liggen. Niet zo makkelijk als je kelner bent of die keer dat me vriend mijin zijn armen droeg uit het stad naar de auto omdat ik van de pijn niet kon staan. Moest dit even van me af schrijven.