Tuitbeker, rietje, gewone beker... met 5 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Janneke21, 21 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Jayro weigert de fles, alleen als hij écht heeeel veel honger heeft wil hij wel wat drinken, maar dan is het ook minimaal.
    Nu heb ik hem gister met het warme weer wat baby-vruchtensap uit een pakje met rietje gegeven. Dit ging meteen heel makkelijk!
    Datzelfde spul dronk hij totaal niet uit een fles.
    Nu is Jayro pas 5 maanden, maar is het erg om voor de zekerheid alvast te oefenen uit tuitbeker of met een rietje of iets dergelijks?
    En hoe kan ik hem 'echte' voeding geven?

Ik ga namelijk over 1-2 weken weer aan het werk en dan gaat Jayro 3-4 dagen naar de oppas. Dan is het wel belangrijk dat hij goed drinkt natuurlijk. Jayro krijgt al wel wat bijvoeding ('s middags fruithap en 's avonds groentehap).
    Dit omdat hij ons eten bijna letterlijk van ons bord kijkt, hij eet ook al echt goed, zelfs als het niet zo heel fijn gepureerd is.
    Maar goed, hoe kan de oppas straks het beste zijn (opvolg)melk gaan geven? Kan dat ook met een rietje of in een tuitbeker?
    Of is het belangrijk dat hij nog uit een fles gaat drinken?

Iemand ervaring met zo vroeg beginnen met tuitbeker enzo? Of is het niet eens zo heeel vroeg?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    volgens mij is het belangrijker DAT hij het binnenkrijgt in plaats van de manier waarop. In een tuitbeker lijkt het me sowieso kunnen. En een rietje, ach waarom ook niet? Als je kindje daar goed uit drinkt en dat prettiger vind. Lekker doen. In principe is drinken met een rietje beter dan uit een flesje, maar dat is iets wat verder pas 'belangrijk' wordt na de 1e verjaardag.

Deel Deze Pagina