Officieel onderzoek weet ik niet. Maar vroegah bij ons op school werden kinderen met "bijzondere" namen echt wel gepest en wat ik om mij heen hoor is dat nog steeds wel het geval vaak. Triest hoor, maar kinderen onder mekaar zijn wreed. Dus waarom dat onnodige "risico" nemen?
Dus laten wij met z'n allen geen risico's nemen en onze kinderen Daan of Sophie noemen. De jongen die laatst zelfmoord door pesten heeft gepleegd heette trouwens Tim, geen gekke naam lijkt me. En nee, ook ik vind Berlinetta geen mooie naam maar je kan daar later altijd nog Line of Lina van maken.
"Zullen we deze naam doen?" "Ik weet niet, hij is wel een beetje vreemd en lelijk" "Nou ik heb net een waslijst gezien van namen die nóg vreemder en lelijker zijn" "Ohhh.. zolang we niet de ALLERstomste naam óóit kiezen is het goed toch, we gaan er voor!" Beetje vreemde uitgangspositie hoor, als het om de naam van je kind gaat Maar goed, wat doe ik hier nog TS heeft al aangegeven dat als 95% van de mensen de naam van haar kind lelijk vindt, ze dat een prima score vindt om er toch voor te kiezen, dus waarom waarom blijft dit topic me trekken
Toch heel leuk om een paar positieve reacties te lezen de overige mensen noemen me egoïstisch zijn blij dat ik nog niet zwanger ben vinden het op smeerkaas lijken of ijs, tja Het meest stond ik te kijken van de reactie dat het een zomaar gekozen naam is omdat we niks beters kunnen verzinnen nee hoor dat is het echt niet wij staan als een paar jaar voor 100% achter deze naam hoe vreemd het ook klinkt voor veel mensen, maar zo las ik net de plaatselijk krant en de volgende kinderen zijn geboren storm, Fin, Moos nou echt daar word ik niet warm of koud van,zoals ik al vaker zei is Berlinetta geen bedachte naam maar een model van Opel,mijn leven is onlosmakelijk verbonden met Opel en ik ben er trots op als mijn dochter daar aan gelinkt gaat worden, en pesten ach pesten hoord bij je jeugd daar Leert ze dan alleen maar voor en papa en mama zullen haar wel voorbereiden dat ze sterk in haar schoenen staat en zich kan weren als andere kinderen haar pesten om haar naam maar dit lijkt me erg sterk want het is geen naam die lijkt op een scheldnaam ofzo
Als dit jullie naam is: Doen! ik heb wel nee gestemd, want vind net niet mooi,maar boeiend! Ik vind heel veel namen niet mooi.
Een meisje die je vernoemen wil naar een auto. Kom op zeg. Arme kind kan straks niet eens normaal der eigen naam schrijven en der hele leven spellen. Ik vind het echt zielig als je je kind zo noemt.
Ik zie ook niet in waarom een "Berlinetta" gepest zou worden vanwege haar naam. Het is gewoon een naam! En die vind je mooi of niet mooi. En kinderen vinden zoiezo wel iets om mee te pesten hoor, ook al heb je een doorsnee naam. Je bent te dik, te dun, te groot, te klein, gekke tanden of een bril, ga zo maar door. Om te pesten vanwege een naam is waarschijnlijk wel het laatste waar kinderen zich mee bezig houden denk ik. (Of het moet inderdaad rijmen op iets geks of zo.) Zeker in deze multiculturele samenleving, want veel buitenlandse kindjes hebben ook geen 'doorsnee' namen. Wat dat betreft zijn de kinderen wel gewend aan 'vreemde' namen.
Haha zou kunnen ik woon in Zuidoost Brabant maar de kans is ook groot dat die namen vaker gegeven worden
Met alle respect voor je keuze en vooral je vasthoudendheid! maar waarom plaats je hier dan een topic om (nog meer) meningen over de naam te vragen? ik neem aan dat je zelf ook wel een beetje verwacht had dat het overgrote deel hier het een vreselijke naam vind? Niet dat je hier niet naar vragen mag hoor, mijn zege heb je, maar je doet jezelf er alleen maar onnodig gekwets mee
ik vind de naam te lang. maar misschien is Berlin wel leuk. ik wet niet of jullie persoonlijk iets met berlijn (de stad) hebben? maar dat zou wel orgineel zijn.
Tuurlijk mag je dat vragen ik had dit bericht geplaatst juist omdat ik niet wist wat andere van de naam vinden anders zou ik het niet plaatsen, en nee ik had niet verwacht dat er zo veel negatieve reacties kwamen en ook al weten we bijna heel zeker dat als het een meisje word ze Berlinetta gaat heten natuurlijk hangt onze beslissing niet af van andermans mening iedere mening is anders en smaken verschillen
En ik voel me niet gekwetst door de reacties ik hou van eerlijkheid en directheid dat kan ik wel waarderen
Berlin is ook niet lelijk maar zoals ik al zei vind de de roepnaam Berlinetta mooier omdat ik niet zon fan ben van korte namen maar mocht het ooit af gekort gaan worden vind ik berlin mooier als lina of Berlie of line
Ik zie de namen wel vaker voorbij komen, maar het lijkt me wel heel toevallig om ze allemaal bij elkaar tegen te komen in twee krantjes. Hier was het overigens "het Peelbelang" waarin ik het zag staan. Woon dus ook Zuidoost Brabant, nog net niet in Limburg.
Ik vind hem leuk en orgineel! Ik heb zelf ook een lange naam voor mn meissie gekozen.. en daarbij, idd kees en klaas, storm fleur en wat dan ook wordt een btje standaard! haha suc6!