eiersprong is in een keer verplaatst

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door griekie, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    help,
    Aantal dagen geleden had ff mijn eiersprong gevonden.Ik helemaal happy, want we hadden op tijd geklust. Nu geeft FF in een keer aan dat mijn eiersprong 3 dagen later was dan eerst. We hebben 1 dag na de eerst aangegeven ovulatie nog geklust, maar daarna niet meer.Nu baal ik toch behoorlijk.Mijn tempratuur is namelijk sinds 3 dagen boven de 37.0. daarvoor was hij ook hoger dan normaal. Ik had vorige week namelijk 1 dag een tempratuur van 36.4 wat extreem laag is, en daarna zeker 0,3 graden hoger.Ik weet het niet meer

http://www.fertilityfriend.com/home/24b2c7

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Als ik zo eens kijk, zou ik ook zeggen eisprong op CD35 (dus op de dip). Ik denk dat FF het kruis verplaatst omdat er pas na CD38 3 dagen de temp hoger was dan je basis temp.

Maar ik zou uitgaan van je eigen berekening hoor. :) FF heeft niet niet altijd goed ...

3. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Op basis van je temp zou het op beide momenten kunnen, kijkend naar je ingevulde slijmwaarneming zou ik zeggen dat ff gelijk heeft. je hebt aangegeven dat je egwhite hebt gevonden, dat vind je normaal gesproken in je vruchtbare dagen, dus voor je eisprong.

FF heeft dus het kruis verplaatst vanwege de temp in combinatie met de door jou ingevoerde slijmwaarneming. Gezien je kluspatroon is dat idd wel jammer.
    Je kunt bij jezelf nagaan of je zeker weet dat je slijmwaarneming klopt. Je zou het, als je er niet zeker over bent, weg kunnen halen en eens zien wat ff dan doet met je kruis. Maar ik zou er rekening mee houden dat je eisprong wel eens later is geweest dan je zelf of ff in eerste instantie gedacht had.

Bij mij verplaatst ff bijna elke ronde het kruis naar achter. Daar ben ik inmiddels op voorbereid en ik zorg dat ik ook nog even door klus. Ik zou dat als ik jou was de volgende ronde ook doen om zeker te zijn dat je je goede dagen niet mist.

Succes en hopelijk is het toch raak deze ronde, ondanks wat ff allemaal zegt!

4. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    moest wel lachen, om het woord eiersprong! sorry! verder kan ik je niet helpen! ik moest gelijk dan aan eierwekker, eierprikker, eiersnijder enz... sorry!

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    hmmm, ik moet eerlijk zeggen, ik denk nog steeds dat CD35 de juiste dag is. Als je slijmwaarneming goed is, begrijp ik ook dat FF dat kruis zet waar het nu staat, maar aan je temp te zien, denk ik echt CD35.

Waarom ... omdat je de dip hebt gehad, schiet daarna omhoog en heeft dan weer een dipje. Dat gebeurt bij mij dus ook altijd (alhoewel ik deze cyclus weer geen echte dip heb gehad).

Als je nu eens voor "grap" je slijmwaarmening weghaalt ... wat doet FF dan?

6. anniepannie

13 aug 2008
    95
    0
    0
    Het is inderdaad erg lastig om te zeggen. Of dag 35 of dag 38.
    Hoe lang is je cyclus normaal gesproken? Vanaf dag 36 is je temp wel 3 dagen achter elkaar duidelijk hoger dan daarvoor, maar vanaf dag 39 zie ik eigenlijk pas een echte stijging. Lastig dus! en ik snap dat dat vervelend kan zijn vanwege je kluspatroon. wel chapeau daarvoor overigens ;)

7. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Wat is hier grappig aan dan? :(

8. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Oh ik zie het al, het is eisprong natuurlijk :)

9. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Ik heb het weggehaald, maar verander niks.Mijn cyclus lengte is niet bekend , ik heb sinds stoppen van de pil 1 cyclus gehad van 120 dagen, 1 van 54 dagen en de huidige is nog bezig vanaf 11 december.

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    hij blijft op CD38 staan, maar dan met stippelkruis ... okee ... sja ... euhm ... weet niet eigenlijk nu ... ;)

FF ziet die drie hogere temps als leidraad voor je eisprong op CD38. Vandaar dat kruis, dus ik snap wel DAT ie er staat ...

Heb je niets gevoeld of wat is je eigen gevoel erbij?

11. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    :) cyclusduur is wisselend de ene keer 120 dagen daarna 54 dagen en de huidige is nog bezig vanaf 11 december.Vandaar dat ik sinds 11 dec ben gaan tempraturen

12. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Ben ik weer vanmorgen was mijn tempratuur 36.6 en ik ben ongesteld geworden.Wat ik me wel afvraag is de eisprong dan toch op de 14e geweest?Want dat is dus 14 dagen geleden en je wordt toch 14 dagen na je ei ongesteld?

Succes iedereen en op naar de volgende rond

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    gemiddeld is het 14 dagen, dat is niet standaard. Bij de een is dat 12 dagen, bij de ander weer 17 ...

Deel Deze Pagina