Dit dus. Echt iets om rekening mee te houden. Ik ken aardig wat mensen in het buitenland die gigantisch balen van hun Hollandse naam. Om die reden zou ik dus niet voor "Kick" kiezen.
Dit helemaal! Ik zou hem dan , als ik echt geen naam tegenkwam die ik nog leuker vond, in ieder geval een andere 'officiele' naam geven en dan Kick als roepnaam. Bvb Christopher of Cornelis of iets waar het van afgeleid zou kunnen zijn. Of in ieder geval een iets universelere tweede naam zodat hij die nog zou kunnen gebruiken.
Kick ... ik dacht eerst nog van nou nee vind ik echt niet leuk maar als je hem vaker door je hoofd laat gaan is het wel een leuke en stoere naam Offtopic: En in welke taal heeft Agnes dan deze vertaling? Ik draag die naam nu 29 jaar en nog nooit heb ik dit gehoord of gelezen Sowieso is dit geen Nederlandse naam maar komt deze uit het griekse en is pas in 1180 de eerste keer in Nederland gebruikt
hele stoere naam alleen zou m zelf niet geven. meer omdat ik heel erg van t amerikaans ben en als ik ooit naar usa zou verhuizen(wat mijn grote droom is) dan zou Kick wel heel raar zijn daar als naam. En wie weet wil jouw zoontje ooit ook wel naar amerika, engeland of australie emigreren ofzo. maarja als als als gewoon gaan voor die naam als jullie m beide leuk vinden!
Tja, wat ik van Kick vind mag duidelijk zijn.. mijn zoontje heet zo Het is trouwens geen aparte naam, het is een oud Hollandse naam en een koosvariant van Cornelis. Voor de goede orde, er is in de VS of UK niemand die de naam Kick raar vindt.. Net zoals wij de naam Bill niet raar vinden (en als je 'm wel raar vindt dan moet je iets volwassener worden). Fanny is trouwens een Engelse naam en wordt daar ook niet als raar beschouwd terwijl het wel 'gatje' betekent... Skip is ook een gewone naam wat toch echt huppel betekent. In de VS komt de naam trouwens zelfs gewoon voor. Onze taalbeheersing en beleving is heel anders dan voor 'native speakers'... Je kunt beter Kick heten dan bijvoorbeeld Jeroen (wat NIET uit te spreken is in Engelssprekende landen en wat Jeremy wordt...) Zo kan je overal wat achter zoeken en overal valt op te rijmen.
Mijn man is engels en kan je verzekeren dat de naam Kick heel raar over komt in de UK. Fanny is absoluut not done, betekend overigens vagina.
Leuke naam en vrij tijdloos ook. Zoonlief heeft een Kick bij hem op school, dus het lijkt me gangbaar genoeg.
Ik dacht toen ik het zeg nee. Maar nu je er wat langer over nadenkt is het best een leuke stoere naam!