1 jaar - suïcidaal??? niet drinken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Belle1984, 9 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sinds ons dochtertje de windpokken heeft gekregen vorige week woensdag is het drinken weer achteruit gegaan. Sinds deze week dinsdag is ze beter, geen koorts meer en de blaasjes zijn korstjes geworden. Maar ik denk dat ze dood wil... ze heeft besloten dat ze niet wil drinken.

Dit heeft ze dinsdag gegeten/gedronken:
    06.30u 250 ml melk en een paar kruimels brood
    11.00u warme maaltijd op kdv
    15.00u fruithap op kdv
    19.00u NIKS (ze wilde geen fles en ook geen pap) dus zonder eten of drinken gaan slapen

woensdag:
    06.30u 250 ml melk en een paar kruimels brood
    11.00u warme maaltijd op kdv maar weinig
    15.00u fruithap op kdv
    19.00u NIKS (ze wilde geen fles en ook geen pap) dus zonder eten of drinken gaan slapen

vanochtend dronk ze dan 150 ml en wilde ze weer verder niks.

Wat moet ik hier nu mee doen? Ik vertik het om haar iets anders te geven als ze haar melk niet wil drinken, want als ze geen melk drinkt, dan drinkt ze helemaal niks meer behalve een paar slokken water. Wat doe ik in hemelsnaam verkeerd? Ik ben het echt zo zat! Waarom in godsnaam wil mijn kind nu niet drinken? Op het kdv zeggen ze dat ze gewoon probeert en dat ze echt wel zal drinken en eten als ze honger heeft. Ze is blijkbaar echt suïcidaal want ze slaapt prima heel de nacht door zonder eten of drinken. Wat doe ik toch verkeerd???

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik vind de zin
    wel heel hard overkomen.

Ik zou juist als ze ook geen melk wil drinken iets anders erna te drinken aanbieden. Vocht is heel belangerijk. En wie weet heeft ze nog wel ergens last van?

Een baby suicidaal noemen? Nee. Ik denk juist dat er meer aan de hand kan zijn en de houding die nu op mij overkomt vind ik niet goed overkomen.
    Als er te weinig drinken ingaat, bel dan je ha en laat even alles controleren.

Een gezonde baby zal in principe zelf voor voldoende vocht zorgen.

3. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Nee je dochter is niet suicidaal (wat ik overigens een erge belediging vind im dat woord in deze context re gebruiken).

Misschien even langs de ha zit de oortjes dwars. En ze drinkt wel en fruit en groentepap is ook vocht dus dat vind ik wel meevallen.

Blijven aanbieden t komt hoogstwaarschijnlijk wel weer goed, ze is net ziek geweest misschien zit dat nog wat dwars.

4. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik zou je instelling veranderd.

Suïcidaal? Geen ander drinken geven? Kom op zeg

5. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Oh ik za zeker ook iets anders dan water aanbieden buiten dr vaste melkflessen om.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als ze al een jaar oud is, is melk toch niet zó cruciaal meer? Vocht daarentegen wel. Dus ik zou haar gewoon water aanbieden, en blij zijn dat ze groente en fruit eet. Niet moeilijk doen als het niet hoeft :)

7. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ik heb even wat van je topics gezien die door jou gestart zijn en ze gaan allemaal over slecht eten. Ik denk dat je misschien met de ha dit kan bespreken en jou zorgen hierover. Misschien kan een dieetiste of pedagoog eens meekijken naar de eetmomenten. Jou stress is ook niet goed voor een kleintje.

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.546
    3.057
    113
    Suïcidaal? Juist..

Maar krijgt ze op kdv ook geen drinken dan?
    En je kan haar toch gewoon water / diksap geven?

9. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Dit.
    En ga iets lezen over de ontwikkeling en psychologie van jonge kinderen, want je interpreteert haar gedrag wel erg vanuit volwassen oogpunt en lijkt totaal niet te snappen waardoor het gedrag van je kind gedreven kan zijn.

10. Natuurlijk is je kindje niet suïcidaal. Op die leeftijd weten ze niet eens dat ze doodgaan als ze niet eten of drinken!!

11. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ik denk het ook.. Zo voorlopig ook maar niet te dicht langs een spoorweg lopen...... :$

Bied haar lekker wat anders aan. Misschien valt melk op het moment niet zo lekker, als ze wel water, of iets anders, wil drinken zou ik dat gewoon geven.

12. Sabinekuhh

Sabinekuhh Actief lid

19 jul 2009
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Normaal ben ik een lezer... Geen reageerder.... Maar dit schoot me echt even helemaal in het verkeerde keelgat!
    Wat ben jij keihard met die kleine zeg, het is een BABY van 1 jaar oud!!!!!
    En dan ook nog zeggen dat ze dood wil! Terwijl JIJ degene bent die haar niks anders wil geven.
    Volgensmij gaat het bij jou niet helemaal lekker, en dat zal die kleine van je wel voelen, zoals je op mij overkomt ben je een heel onprettig en ongeduldig mens.

13. Candle26

Candle26 Niet meer actief

Je klinkt nogal gestressed, en dat pakken kinderen op...

En heel eerlijk gezegd geeft jou uitspraak dat jij denkt dat je dochter van 1 jaar suïcidaal is en doodwil mij een hele, hele grote rode vlag.. Bel je huisarts, denk dat het niet verkeerd is om zelf ook even weer alles op een rijtje te krijgen zo te lezen...!

14. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dit. Als je echt denk dat je baby suïcidaal is zou ik vandaag nog de ha bellen voor een afspraak. Vind dit redelijk bizar.

15. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Zoek hulp, voor jezelf....
    Met je dochter is niets mis. Hoe meer jij je focust op het drinken, hoe minder ze zal drinken.
    En wat betreft je uitspraken over suicidaal..... Ik doe net alsof ik het niet gelezen heb!!!

16. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik denk dat ze nog niet helemaal beter is? Als DL ziek is trek ik verse kippenbouillon, is hier echt een wondermiddel. DL schreeuwt er zelf al om.

Je kan haar ook yoghurt geven met een klein lepeltje, of melk uit een eigen kleine open beker. Want op een gegeven moment hebben ze behoefte aan een actievere manier van eten/drinken. Dl kreeg met 1 jaar al helemaal geen fles meer, bijvoorbeeld.

En als ze maar 1x fruit krijgt per dag, zou ik 's avonds ook nog een fruithap geven.

Sterkte ermee :)

17. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik geef toe dat het woord suicidaal misplaatst is..en wil me daarvoor verontschuldigen.

Ik geef haar uiteraard steeds water. Maar dat blijft bij een paar slokjes. ze drinkt nooit een hele beker leeg. Verspreid over de dag drinkt ze op een goeie dag 50 ml water. Diksap, appelsap, andere melk, groeimelk, gewone melk, thee, roosvicee, alles heb ik al geprobeerd. Water drinkt ze nog het beste.

Ik ben al zovele keren bij de kinderarts geweest en zij zit ook met een mond vol tanden. Maandag net nog op controle geweest bij de nko voor haar buisjes en haar oortjes zien er perfect uit.

En ik zit zelf gewoon ook mijn tandvlees. Ik weet gewoon niet meer waar ik goed aan doe? Moet ik haar 'opvoeden" of dan toch gewoon afleiden zodat ze tenminste 's avonds melkpap zou eten en zo haar vocht binnenkrijgt?

18. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik vind het best schokkend om een kind van 1 te kenmerken als suïcidaal. Daar heeft zo'n kind toch helemaal geen besef van?
    En waarom mag ze niks anders drinken dan melk? Mijn zoon drinkt ook geen melk en dat hij 1 was wou hij zelf na het eten geen flesje melk meer. Hij vind het gewoon niet lekker.
    Ik geef nu sochtends een bordje pap en dat maak je met warme melk dus krijgt hij toch zuivel binnen.
    Verder drinkt hij water en met uitzondering limonade/sap of chocolademelk.

Met jou dochter is niks mis, ik denk dat jij beter even de huisarts kan bellen. Klinkt voor mij niet echt normaal om je kind van 1!!! suïcidaal te noemen...

19. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Een baby die de fles weigert suïcidaal noemen... Oké.

Ik denk dat ik 's avonds dan iets anders zou geven als ze die fles weigert. Broodje met diksap of thee bijvoorbeeld. Waarschijnlijk zal ze wel geen trek hebben, anders drinkt ze die melk wel, maar zonder eten naar bed zou voor mij niet goed voelen.

Ik vind t schema sws best raar, maar dat kan best aan mij liggen. Om 11 uur prak? Waarom niet lekker een broodje met drinken om die tijd en 's avonds met de pot mee bij jullie. Eventueel een toetje of een flesje melk na.

20. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Je moet gewoon kijken wat ze wil, en niet teveel aandringen. Dat is geen opvoeden, maar opdringen en daarmee leer je een verkeerd eetgedrag aan. Je kindje moet zelf aanvoelen wanneer ze honger/dorst heeft.

Dat gezegd hebbende, kan je natuurlijk best af toe samen een boekje lezen/filmpje kijken en ondertussen wat hapjes/slokjes geven :)

Deel Deze Pagina