Ik ben zelf nu al anderhalf jaar geleden gestopt met de prikpil en wil graag zwanger raken. Echter tot nu toe geen succes. Ik las laatst nog dat het wel 18 mnd kan duren... Hoe lang heeft het bij ander prikpil-gebruikers geduurd?
Ik heb de laatste prikpil gehaald in maart 2008. Ik ben al een keer naar de gyn geweest wegens overmatig bloedverlies. Deze vertelde mij dat je vanaf je eerste menstruatie na de prikpil een jaar mag rekenen. Ik werd Oktober 2007 voor het eerst ongesteld, zodoende mag volgende maand terug komen voor verder onderzoek. Eens kijken wat dat oplevert
Ja, 't punt is dus dat ik al 2 keer eerder zwanger ben geweest, zo'n 4 jaar geleden en twee jaar daarvoor ook (met ex-vriend). Toe was ik niet aan de prikpil overigens. Het is dus niet zo dat ik niet zwanger kan raken. Wellicht moet ik toch eenss de huisarts raadplegen.
ik ben 3 maanden aan de prikpil geweest en ik ben toen na mijn laatste prikpil een hal jaar niet ongesteld geweest. Ik ben toen naar de huisarts gegaan en die heb mij aangeraden om gewoon weer aan de pil te gaan. Ik heb 3 stripjes gehad en bij de 2de werd ik weer netjes ongesteld geworden. Nu ben ik gestopt ben de pil en ik heb nog steeds een nette cyclus dus misschien heb je hier wat aan
Mijn cyclus was na de eerste keer ongesteld alweer vrij regelmatig... Ik heb de prikpil zo'n anderhalf tot twee jaar gebruikt denk ik. Hierna zal ik echt nooit meer aan de prikpil gaan! Tis echt TROEP!
Ik heb de prikpil 5 jaar gehad. En hierna geen prikpil meer voor mij. Mijn cyclus is nogsteeds onregelmatig
ben ik het helemaal met je eens.Je moet gewoon een jaar stoppen met de prikpil als je zwanger wilt worden
Jeetje, wat ellendig allemaal he! Ik heb zojuist mijn huisarts gebeld voor een afspraak. Maandag om 10.00 uur ga ik langs
Kijk weer een stap verder. Misschien krijg je nu wat meer antwoorden. Maakt je een stuk minder onzeker
Ja precies! Ik mocht vandaag testen, maar helaas niets he Ik wacht nu ff af, nog steeds niet ongi (moest gisteren gebeuren en ben vrij regelmatig...)
Heb ff gelezen. Geeft wel weer hoop, maar ben ook zooooo bang om dan straks bloed aan te treffen... Mocht ik morgen nog niet ngesteld zijn, doe ik gewoon weer een test en als die negatief is... dan vraag ik de huisarts maandag wel voor een verklarng. Ik word er soms een beetje moedeloos van, ken je dat?
Ja, ik ken dat ook. Ik gebruik momenteel ook een persona, is een ovulatie tester. En ik temperatuur. Maar de laatste 2 maand heb ik nog geen eisprong kunnen detecteren. (hoeft gelukkig niet te zeggen dat ik em niet heb) En ook vanwege mijn onregelmatige cyclus, denk ik elke keer van zal ik het nu zijn of niet. Algelopen weekend barste ik nog in huilen uit, omdat ik hoorde dat mijn buurvrouw zwanger was terwijl dat nog niet de bedoeling was. En ook een goede vriendin van mij werd zwanger en ook dat was niet gepland.
Oh hou d'r over op, ik weet precies wat je bedoelt! Ik ben afgelopen mnd begonnen met ovulatietesten en de laatste test gaf positief aan. We zijn wel aan de slag geweest... maar goed... Die onzekerheid blijft! Mijn eerdere zwangerschappen liepen beide niet goed af, dus daar zit ook weer een angst, zucht...
Ik hoop voor je dat het deze keer goed gaat. En ook ik ga gewoon door, zal toch wel een keer goed komen . Ik blijf gewoon positief. Dan word het allemaal net wat gemakkelijker Laat nog wel even weten wat de dokter maandag zegt. Ben wel nieuwschierig 8)
Ik heb begin dit jaar 1-malig de prikpil gebruik ter overbrugging na mijn miskraam, maar na dikke 3 maanden nog geen ongi te bekennen. Nu heb ik samen met mijn huisarts een overdosis mycrogynon 30 ingenomen, 3 tabletjes per dag en dat 1 wek lang tot de strip op was om zo mijn cyclus te forceren en op te wekken en met resultaat Ik ben er gelukkig net weer vanaf en wacht nu tot mijn ei komt, dus druk klussen deze maand. Ik hoop dat het bij ons ook snel raak zal zijn, maar ook bij jou... groetjes
Q Mystic Sun: Succes et 't klussen! Hoop dat het je snel lukt! Hoop dat het ons ALLEMAAL snel lukt! Dan kunnen we een "Baby Boom-Party" geven