zwanger worden en alcohol, koffie/thee

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door bereke, 13 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bereke

bereke Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ik had een vraagje: alcohol en koffie/thee zouden slecht zijn voor de vruchtbaarheid. Laten jullie dit helemaal vanaf het moment dat jullie proberen zwanger te raken of drinken jullie het nog af en toe?

Tot nu toe probeer ik de koffie/thee te beperken maar ik drink het nog wel steeds dagelijks. Alcohol heb ik de voorbije maanden gelaten, behalve dit weekend 2 glaasjes wijn.

Natuurlijk wil ik zo vlug mogelijk zwanger raken (wie niet hé ;) ) en wil ik niets doen om het eventuele vruchtje in gevaar te brengen maar langs de andere kant wil ik ook nog leven. Misschien duurt het nog maanden eer ik zwanger ben en als je je dan alles moet ontzeggen? Dus vandaar mijn vraag, hoe doen jullie dit?

Veel liefs

2. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Koffie en thee drink ik al niet (lust het niet) dus dat komt voor mij al goed uit.....

Daar tegenover lust ik graag een wijntje maar dit beperk ik sinds ik probeer zwanger te raken.....(niet dat ik veel dronk hoor, maar ja, je hebt weleens van die te gezellige zaterdagavonden).....

Nu drink ik soms tot mijn ei, en na mijn ei niet meer.....Maar ja, volgende probleem: heb zo'n onregelmatige cylclus dat ik niet weet wanneer mij ei is.....dus stop met alcolhol 14 dagen na mijn laatste ongesteldheid, dan moet ik toch safe zitten.....

Maar ja, aan de andere kant.......drink wat je wil alleen met mate.........is niet alleen gezon als je zwanger wilt worden maar ook zo........

3. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
  4. bereke

bereke Niet meer actief

Bedankt voor jullie antwoorden!

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Koffie lust ik niet, thee wel maar ik drink voornamelijk kruidenthee.
    Ik drink af en toe een wijntje en dat doe ik nog steeds. Je hebt pas na 2 weken ná de bevruchting (dus 4 weken zwangerschap) een bloedband met je kindje. Vanaf dan kan alcohol kwaad.
    Net voor en na mijn NOD drink ik geen alcohol meer. Vooral omdat ik een onregelmatige cyclus heb. Ik heb zaterdag nog gedronken, maar dat was voor deze cyclus de laatste keer.

6. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik heb nog wel een wijntje gedrongen voordat ik wist dat ik zwanger was. De tijd tussen eisprong en NOD heb ik niks meer gedronken want ik had zo'n voorgevoel dat het weleens raak kon zijn...en inderdaad!

7. Het is heus niet zo erg om zo nu en dan wat te drinken.. glaasje wijn is bijv niet erg maar een fles zou ik niet aanraden. En koffie, tsja hoop niet dat je 10 bakken op een dag drinkt :) Maar een paar kopjes is zo erg niet. Vooral als je net bent begonnen met zwanger proberen te worden, doe het lekker rustig.

8. beverly

beverly Actief lid

28 jan 2008
    294
    0
    0
    Tja ik weet het antwoord daarop niet zeker meer.
    Heb het hele jaar rustig aan gedaan met de alcohol.
    Niet met de koffie dat doe ik pas sinds ik weet dat ik zwanger ben.
    Heb in het innestelingsweekend sinds lange tijd eens te veel gedronken (dit omdat het volgens de berekeningen Voor de klusdagen bijna niet mogelijk was om zwanger te worden deze maand) en dan ineens ben ik dus wel zwanger..... je ziet het, niet te voorspellen dus.
    Trouwens hoorde ik dat dit bij vrienden van ons ook is gebeurd en die waren al ruim 2 jaar bezig.
    Niet dat ik nu wil zeggen dat drinken goed is hoor!
    Tja en de koffie en thee met caffeine/theeine laat ik nu zoveel mogelijk staan.
    Succes met zwanger worden in iedergeval.

9. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ beverly: Wat betreft alcohol drinken is het volgens mij ook neit zo dat het direct aanslaat en direct niet goed is voor je eitje en dat je dan kleine kans op zwangerschap hebt..Volgens mij is dat meer op lange termijn.

Wat betreft drinken van koffie en thee: doe ik nooit, beide niet, dus das geen probleem :)
    Alcohol drink ik nog maar heel af en toe, 1 of 2 glaasjes. Dat kan geen kwaad zolang ik nog niet zwanger ben. (nu ben ik bang dat over een maandje carnaval wel erg lastig gaat worden :S)
    Mijn vriend daarentegen drinkt, kwam ik laatst achter, iets van 9 koppen koffie op zn werk! Das toch niet normaal!
    heb even verteld dat dat dus echt niet goed is voor zijn zaad, dat 3 tot 4 koppen koffie per dag geen probleem is, maar meer niet best is.
    Hij zei hier dan wat aan te gaan doen en probeert dus terug te gaan naar 4 koppen koffie :)
    Wat betreft alcohol drinkt hij af en toe wat. Hij houdt er gelukkig erg rekening mee om niet teveel te drinken. (Maar ook bij hem zal carnaval lastig worden :p) hahah

10. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Ik heb ergens gelezen dat je als je zwanger wilt worden, je het beste kunt eten/drinken dan als je al zwanger bent. Dus idd niet teveel koffie / zwarte thee en heel soms een glaasje wijn.

En tja, carnaval.... ach als je een beetje afgekikt bent, ben je van een paar wijntjes al teut toch? Bovendien worden er in carnavalsgebieden zo'n 9 maanden na de carnaval toch altijd extra veel kinderen geboren? En die mensen waren vast niet allemaal nuchter. :p

11. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ahahah wel? heb ik nog nooit gehoord! hahaha mooi! :p
    Maar misschien is dat meer van mensen die per ongeluk met een of andere gozer naar bed gaan.
    En dat zal met carnaval dus wel vaker zijn dat verder door het hele jaar heen ;) hahah

Maar idd wat je zegt, heb laatst met nieuwjaar gedronken. niet eens zo heel veel maar pff.. het sloeg bij zowel bij mijn vriend als bij mij aan zeg! hahah :D

12. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik drink sowieso weinig koffie. En ik drink wel veel thee, maar alleen groene thee. Alcohol drink ik ook gewoon. Maar alleen op een feestje. Thuis drink ik nooit.

Wij zijn al twee jaar bezig en ik wil nog gewoon leven.

13. bereke

bereke Niet meer actief

Ja dat bedoel ik dus ook zora. Je moet nog leven ondertussen ook hé!

Dus eigenlijk is de boodschap: geniet van je koffie of thee maar met mate. Van alcohol mag je ook genieten maar slechts héél af en toe.

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Koffie: lust ik niet
    Thee: ik drink alleen Kamille- en Rooibosthee. De rest van de theesoorten vind ik niet lekker.

Alcohol: alleen tijdens mijn menstruatieweek neem ik af en toe een glaasje wijn. Vorige maand (de feestmaand december) ben ik hier wel wat losser mee omgegaan trouwens. (Inderdaad: ik wil ook nog gewoon leven!) Maar nu dus alleen nog tijdens mijn menstruatie.

15. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik was zaterdag nog behoorlijk van het padje... tsja... ik wil ook gewoon leven en ik hou nou eenmaal van mijn wijntje. Als ik met carnaval niet zwanger ben, zet ik het dorp hier ook op zn kop hoor! Al mijn zwangere vriendinnen of vriendinnen met kinderen zijn hier zo mee omgegaan en stopten pas met drinken toen ze wisten dat ze zwanger waren. Dan is het tijd genoeg!

16. beverly

beverly Actief lid

28 jan 2008
    294
    0
    0
    Nou mijn vriend drinkt dat zeker ook wel hoor ( hoeveelheid koffie ), en in het weekend drinkt hij ook gewoon door, was ook altijd bezorgd dat zijn zaad slecht zou zijn daardoor.
    Maar het opgeven wilde hij niet, hij zegt straks als die kleine er is moet ik me gaan inhouden/onthouden hahaha.... nu wil ik nog ff genieten.
    Heb het ook maar gewoon zo gelaten, ben uiteindelijk toch zwanger geworden. (weet alleen niet of het sneller gegaan zou zijn als hij ook was geminderd)

Deel Deze Pagina