misschien een rare vraag

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Joosie, 25 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    Zoals mijn onderwerp al aangeeft, misschien is het een rare vraag, maar als ik zou tempen, hoe moet ik dat doen en bijhouden? En wat zegt dan de temperatuur?

Ik hoop dat iemand me kan helpen..

2. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi,

Als je wilt beginnen met tempen, kun je dit het beste doen vanaf dag 1 van je cyclus, dus de eerste dag dat je ongesteld wordt.
    Je moet dan iedere dag voor het opstaan op dezelfde tijd tempen, dus ook in het weekend de wekker zetten.
    Op www.fertilityfriend.com kun je alles bijhouden en die site maakt dat zelf een grafiekje van alle temps die je invoert.

Tijdens het eerste deel van je cyclus is je temp als het goed is laag, als je een eisprong hebt gehad stijgt je temp met een paar tienden. Rond je nod daalt je temp als je niet zwanger bent, als je wel zwanger bent dan blijft je temp hoog.

Ik hoop dat je zo genoeg info hebt om te beginnen, en anders horen we het wel! Succes!

3. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    Ok dankjewel. Heel helder.
    Dus als het verder helemaal goed begrijp wanneer je temp ophoog gaat dan ga je je vruchtbare periode in, toch?

4. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Nou, dat klopt niet helemaal. Als je voor het eerst gaat tempen, dan zie je pas achteraf dat je eisprong geweest is. Dus het is niet echt een goede methode om te bepalen wanneer je vruchtbaar bent.
    Pas na een aantal cyclussen zie je vaak van te voren wel wanneer je eisprong er aan komt.
    Het enige waar je soms wat aan hebt, is dat je temp vaak een dipje heeft op de dag van je eisprong, maar ook dat is in het begin niet betrouwbaar.

Als je van te voren wilt weten wanneer je vruchtbaar bent, dan zou je misschien beter ovulatietesten kunnen gebruiken. Alhoewel sommige vrouwen ook beide methoden doen.

Deel Deze Pagina