Hoi, Mijn man en ik hadden het pas geleden nog over mijn bevalling van Jordy. Uiteindelijk ben ik in het ziekenhuis bevallen omdat mijn vliezen langer dan 24 uur gebroken waren en de weeen niet kwamen. De weeen zijn toch begonnen zonder hulpmiddelen en Jordy is geboren na 12 uur en 14 minuten. Omdat de placenta niet zelfstandig naar buiten wilde hebben ze hem operatief verwijderd. Ik ben daarbij helemaal onder narcose geweest (kreeg een kapje op mijn mond en was toen in een paar tellen weg). Nu mijn vraag: mijn man vertelde dat ze hem hadden gezegt dat ik bij de volgende zwangerschap niet thuis zou mogen bevallen omdat de placenta dus operatief verwijderd is. Ik kan me daar niks van herrinderen. Is dat echt zo dat ik bij een volgende zwangerschap niet thuis zou mogen bevallen? Dat zou me namelijk erg tegenvallen want dat is mijn liefste wens om een keer thuis te bevallen. Maar ja als het zo is dan is het zo. Is de kans ook groter dat de volgende keer ook de placenta niet vanzelf komt omdat dat nu ook is gebeurd? Alvast bedankt..... Groetjes Bianca (MamavanJordy)
hoi Bianca, als je placenta is blijven zitten en die is operatief verwijderd, dan is dat een reden om nu in het ziekenhuis te gaan bevallen ja. Je hebt inderdaad meer kans dat ie ook deze keer niet spontan wil komen. Je mag wel onder controle van je eigen verloskundige en met je eigen verloskundige bevallen in het ziekenhuis. Waarschijnlijk zul je al tijdens je bevalling een infuus krijgen. Als het kindje is geboren krijg je door het infuus medicijnen om te zorgen dat je placneta eerder komt. Maar dit hoeft niet altijd zo te gaan. Soms proberen we het af te wachten en kijken we of die deze keer wel spontaan komt. Maar in elk geval is het wel een reden voor een zieknhuisbevalling. Mirjam