Hoi hoi, Vraagje, ben je nu ook vruchtbaar nadat je zeker weet dat je je eisprong hebt gehad? Kweet nu niet precies hoe dat zit namelijk, is het dan een sterk verminderde kans, of misschien gewoon helemaal niet? Misschien een gekke vraag Doeg doeg oogappel
Wanneer je écht zeker weet dat je je eisprong hebt gehad dan ben je nog (gemiddeld) zo'n 24 uur vruchtbaar. Daarna eigenlijk niet meer.
Je eicel is na de eisprong nog maar een paar uren te bevruchten. In die uren heeft klussen nog zin. Daarna ben je niet meer vruchtbaar tot je volgende eisprong.
Tja en toch heb ik ook weleens gehoord of gelezen ergens dat je buiten je vruchtbare periode ook zwanger kunt raken. Maar dat zal wel heel zelden gebeuren. Ik hou zelf altijd nog een beetje de moed erin als mijn vruchtbare periode voorbij is en we daarna nog lekker vrijen.
als dat gebeurt dan was je ei gewoon later. zonder ei geen bevruchting natuurlijk. en idd als je vruchtbare dagen voorbij zijn gewoon door klussen! ik dacht ook dat het niet meer kon, maar ben zwanger geraakt door een vrijpartij op dag 17 van mijn cyclus. (27 dagen) dus je weet maar nooit!