Weekendje weg.

Discussion in 'Zwangerschap' started by Romy1980, Oct 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    1,005
    128
    63
    Hallo meiden,

Ik ben morgen precies 35 weken zwanger.
    Ben het al helemaal zat en wil erg graag nog even een weekend of weekje weg met mijn vriend.
    Even lekker nog met z`n 2en zijn.

Meestal gaan we lekker naar de ardennen maar durf nu niet zo goed aangezien ik niet zo heel lang meer moet.

Wat denken jullie kan ik in week 36/37 nog gewoon gaan of kan ik dan beter in Nederland blijven of kan ik beter thuis blijven????

Hoop dat jullie me helpen een keus te maken.

Veel liefs Romy

2. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik zou het gewoon doen als je in nl blijft en je je goed voelt.
    Ik had een weekendje weg willen boeken met 37 weken maar was toen wel al bevallen, maar als ik jou was zou ik gewoon op het laatste moment boeken.

3. Annemonique

Annemonique VIP lid

Oct 13, 2005
    7,873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Ik lees ook even mee ;)

Schoonouders hebben een week een vakantiehuisje voor de familie gehuurd.....in de Belgische Ardennen (vanaf hier 3 uur rijden). Wij worden het weekend van 14 nov daar verwacht. Ik zie het eerlijk gezegd niet zo zitten aangezien ik dan dus 37 weken ben (mn zoontje kwam bij 37,5 week). Eigenlijk is het een soort van verplichting, krijg ws gezeik als ik niet mee ga.

Ik wacht ook ff wat reacties hier af, ben wel benieuwd hoe anderen over zo'n weekend weg denken :)

4. Maia

Maia Niet meer actief

als tot nu toe alles goed gaat zou ik het persoonlijk gewoon doen. Zorg dat je alle gegevens van je vk en je zwangerschap bij je hebt en dan moet het wel goedkomen!

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Toen ik overtijd liep zijn we nog een paar dagen naar Centerparcs geweest met kerst. Maar dat was op een uurtje rijden en zelfs daar twijfelde ik nog wel over. Ik zou echt niet meer dan 1,5 uur van huis willen zitten, aan de andere kant, als het echt moet kan je natuurlijk ook ergens anders bevallen. Wij hadden in ieder geval wel alle spullen mee voor het geval dat.

En Annemonique, ik vind het belachelijk dat familie hier moeilijk over zou doen... dat moet je toch lekker helemaal zelf weten? Ik zou het als ik jou was het niet aandurven, zeker aangezien Kylian ook rond de 37 weken kwam.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    En je vluchttas en maxicosi..... anders heb je geen kleding voor de baby, geen extra spullen voor jezelf en kan je de baby niet mee naar huis nemen ;)

7. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Zorg gewoon dat je weet naar welk ziekenhuis je eventueel kunt gaan mocht het nodig zijn. En dat je je verzekeringspasje en dat soort dingen bij je hebt. Dan kan het volgens mij best!
    Ik zou zelf denk ik liever ergens in Nederland weggaan zo op het laatst, maar dat is voor iedereen anders.
    Maar je hoeft volgens mij echt niet aan huis gekluisterd te blijven hoor. Medische hulp is nooit ver weg, toch?

8. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    Als je zo graag even lekker er uit wilt zou ik zeggen doen! maar ik zou wel in de buurt van je woonplaats blijven. En idd wel alle gegevens meenemen en een 'vluchtkoffer'. stel je bent weg en je bevalling begint dan kun je op dat moment kijken of je naar huis gaat, of daar naar het ziekenhuis. maar stel je hebt eerst gewoon af en toe een wee, dan heb je nog tijd om naar huis te gaan (en dan zul je blij zijn dat je geen 3 uur in de auto hoeft!) Het gaat om het lekker even er uit te zijn, toch?

Annemonique, als jij neit wilt dan meot je het dus ook neit doen! Als je er gezeik mee krijgt zou ik dat echt BE-La-Che-LIJK vinden hoor! Kom nou, je bent dan 37 weken en lijkt me helemaal niet raar dat je eht geen prettig idee vindt. (al was het alleen al om de autorit!) Jammer dan hoor voor ze, als ze het niet snappen. Tuurlijk, snap wel dat het voor jou niet zo makkelijk zal liggen maar je hebt er niks aan als jij daar met een rotgevoel heen gaat! Niet doen ala je niet wilt! Ze hadden ook rekening met je kunnen houden en iets dichterbij kunnen zoeken.

Groetjes, Sas

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik had mijn verloskundige gevraagd wat te doen als mijn vliezen zouden breken en de baby in het vruchtwater had gepoept. Ik had dan naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis gemoeten... Dus het heeft er niet altijd mee te maken met hoe snel een bevalling verloopt. Soms moet je gewoon zo snel mogelijk naar het ziekenhuis.
    Ik denk dat het het belangrijkste is om te overwegen is of je in een (ander) ziekenhuis wil bevallen. Als dat geen probleem is kan je dus wel gewoon gaan, al kan ik me ook voorstellen dat het sowieso geen fijn idee is.

10. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    Ja, natuurlijk moet je in zo'n geval meteen naar dichtstbijzijnde ziekenhuis. maar ik bedoeld at als je bevalling begint je hebt lichtere weeen dan kun je nog besluiten naar huis te gaan, dat doe je neit als de weeen meteen al fel komen! Dus dat moet je je realiseren.

11. Sjees

Sjees Niet meer actief

Annemonique@ ik zou ook niet meer gaan denk ik,en ik vind het ook echt te gek voor woorden dat jou familie geen rekening met jou houd,ze hadden toch ook in nederland iets kunnen boeken of een paar weekjes eerder,sorry maar zou in dit geval echt voor jezelf kiezen en wat eerder al was gezegd er is wel overal hulp maar ik denk dat je het wel prettig vind om in je eigen omgeving te bevallen of iig in een nederlands ziekenhuis,en als je dan eerst nog 3 uur moet gaan rijden eer je terug bent lijkt me echt geen pretje.
    Denk aan jezelf nu en niet aan wat anderen van jou denken!

12. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    1,005
    128
    63
    Ok meiden bedankt,

We gaan lekker weg volgende week en we blijven in Nederland.
    Bedankt voor de tips ik zal de maxi cosi en vluchtkoffer ook klaar zetten.

Bedankt,

veel liefs Romy

Share This Page