Graag had ik geweten wie van jullie bevallen is zonder tijdens de zwangerschap speciale ademhalingsoefeningen enzo te hebben geleerd. En hoe is dat meegevallen? Tot nu had ik nog niet zoveel bij de bevalling stil gestaan, maar nu begin ik me toch af te vragen of het me zo wel gaat lukken.
Ik heb geen ervaring met bevallen, maar ik weet wel dat in het merendeel van de wereld vrouwen geen speciale ademhalingsoefeningen leren, dus dat moet in principe gewoon lukken Komt best goed hoor, je zou een cursus kunnen doen als dat je meer zelfvertrouwen geeft, maar zonder komt het kind ook vast wel geboren.
Geen cursus gedaan, en gewoon geademd hoor...ging wel hyperventileren van het puffen wat de VK deed.....ik zei dus ook mens ik adem zelf wel, krijg het benauwd van je hihihi. Ik kreeg wel op mijn kop want met de echte late weeen hield ik mijn adem in...en dat mag niet want mijn zuurstof niveau in het bloed daalde....wou dat ik daar wel wat voor geleerd had, was namelijk instinct om mijn adem in te houden....... Ach er bevallen miljoenen vrouwen zonder ook maar een oefeningetje.......dus jij zal dat vast ook wel kunnen hihihi succes ermee!!
Ik heb ook geen cursus gevolgd en ben ook bevallen . Al had ik ze wel geleerd, echt waar puffen in een weeenstorm lukt niet! Heb zowat die stomme verpleegster weg geschopt, omdat ik dat van haar moest.
ik heb wel een cursus gedaan maar al die info niet gebruikt... ik haalde namelijk het meeste van deze site af en een week later ging zijn vertellen wat ik al lang gelezen had haha ook die ademhalingen t zal allemaal wel ik heb gewoon wat zitten blazen af en toe nou werkte ook prima als je echt op een bepaalde manier moet gaan puffen dan doen hun het wel voor hoor
Ik heb geen cursus o.i.d. gedaan en ben binnen 4 uur bevallen van een 8 ponder en de schade was beperkt . Gewoon rustig blijven en naar je vk/gyn luisteren en dan komt het goed.
sluit ik me helemaal bij aan.... je vk geeft ook aanwijzingen mbt ademhaling....... en trouwens heb hier twee generale repetities gehad en denk je dat ik nu nog zou weten hoe ik zou moeten ademen....??? zie ik dan wel weer.....
Geen cursus gevolgd, de gynaecoloog die aan mijn bed stond deed het voor en ik deed het na. Hoef je geen cursus voor te volgen hoor.
Ben blij om te lezen dat de meerderheid geen oefeningen heeft gedaan. Ik had al schrik dat ik tijdens het bevallen een kwade gynaecoloog voor me zou krijgen omdat ik geen cursus gevolgd zou hebben ofzo!! Dat is al weer één zorgje minder voor mij!
Ik heb het niet gedaan maar zal het bij een volgende wel doen. Ik raad het je dus wel aan. Had overigens een prima thuisbevalling hoor maar had mijn ademhaling niet onder controle.
Moet eerlijk zeggen dat ik wel 2 hele makkelijke (snelle) bevallingen gehad heb maar ik had hier gelezen dat je met 7 rustige pufjes uit moest ademen en de tip om er deze zin bij te gebruiken: de-ze-wee-komt-nooit-meer-terug Hielp voor mij goed en kreeg een complimentje over mn ademhaling van de vlos dus was denk ik wel goed Liefs mij
geen cursus oid gehad en prima gegaan hoor! Ik moest alleen met de persweeen met de vlos meepuffen, anders ging het ineens te snel. Maar met de ontsluitingsweeen heb ik volgens mij niet eens gepuft.... dusseh, prima te doen hoor, zonder cursus! Je lichaam weet op dat moment heel goed wat ze moet doen, gaat allemaal vanzelf!!
Mijn bevalling duurde 19 uur, maar het puffen ging eigenlijk wel goed. Vanaf het begin al ging het redelijk vanzelf.
ik had ook geen cursus gedaan, en ook bevallen. Je vlos of gyn helpt je met ademen.. en de zin van ooitmamavan3 is ook een aanrader idd!
Miljoenen vrouwen voor ons hebben het zonder pufjes gedaan dus dat komt vast goed hoor Ik heb het ook zonder gedaan en de vlos probeerde me mee te laten puffen. Werd ik dus ook benauwd van En trouwens, rugweeën kun je niet wegpuffen maar de vlos snapte niet dat ik rugweeën had Als je je er beter door voelt, vooral een cursus doen! Het geeft misschien wel vertrouwen vooraf. Maar een groot deel van mijn vriendinnen die een cursus hebben gedaan vooraf vertelden me dat ze tijdens de bevalling al die help dingen weer vergeten waren
2 bevallingen achter de rug gehad (1e weeenstrm en bevallen binnen 1,5 uur) en ik heb nooit cursussen gevolgd. Kon ook niet want beiden zijn voor 26 weken geboren! Ik hield wel elke keer mijn adem in en niemand die wat van zei!
Nee hoor hier ook geen cursus of wat dan ook gedaan bij mijn eerste en hij is nu toch al 2,5 dus weinig schade heeft het gehad haha Heb tijdens mijn bevalling helemaal niet het gevoel gehad dat ik oefeningen miste ofzo.. Je hoort toch ook vaak dat mensen de oefeningen door alle commotie weer vergeten enzo suc6
ik heb ook geen pufcursus gedaan..ben benieuwd hoe het zal lopen denk dat je het meeste toch vergeet op het moment zelf
Nee ik heb ook niet leren puffen bij zwangerschapshaptonomie. De vk deed het voor en kneep op de pufjes in mijn hand. Dat vond ik echt super en vanaf dat moment heeft er de hele tijd iemand naast mijn bed naast mij gestaan om tijdens een wee in mijn hand te knijpen. De zin, deze wee komt nooit meer terug hielp mij ook super! O en...heel veel vrouwen die wel hebben leren puffen weten tijdens de bevalling spontaan niet meer hoe het moet....dus ach...