wat denken jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Eefke84, 21 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na dit zeg ik, gewoon doen!

2. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik denk dat er genoeg 14-jarige meisjes verantwoordelijk genoeg zijn om op een kindje van bijna 2 te passen. Het gaat om een paar uurtjes, ze kennen elkaar en ze zijn vertrouwd met elkaar. En je kunt eventueel vlug naar huis mocht dat echt nodig zijn. Ik zou zeggen, doen!

3. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik zou afspreken dat het buurmeisje oppast, met oma als backup. Dat ze beloofd haar oma te bellen als ze iets niet vertrouwd of als er wat aan de hand is.
    Ik paste zelf ook op een kindje van 1.5 toen ik 15 was en geloof mij maar dat ik die verantwoordelijkheid erg serieus nam!!

4. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Helemaal met Bubbel eens!

5. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

ik paste ook op op die leeftijd... 'Toen' was dat heel normaal, bijna al mn vriendinnen deden dat. Wel altijd met een telefoonnummer in de buurt van iemand die stand by staat en te bellen is als er iets niet gaat zoals de bedoeling is.
    Ik zou het doen!

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

fijn die laatste reacties meiden. bevestigt me eigen gevoel wat het beste is. dacht misschien dat ik een slechte moeder zou zijn als ik een 14 jarige liet oppassen. idd ik denk dat mn nichtje dr uiterste best zal doen en ze kan altijd bellen. het zij de een of de ander. maar ik weet iig dat ik een blije en vrolijke plurk aantref als ik terug kom. dr oma is er evt zo als er iets is.
    bedankt. weer een geruststelling.

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

effe een update.

we weten nu dat de crematie vrijdagmiddag is. dan zou mn nichtje hier in huis komen want plurk kan dan gewoon lekker naar bed een poosje. mn ma denkt dat ze het dan echt wel red. als plurk gewoon lief gaat slapen ( wat ze uiteraard altijd doet maar je zal net zien dan niet hahaha) ik zet gewoon een bordje met brood klaar en leg uit wat ze mag drinken kan er weinig mis gaan toch????
    en ik zorg voor een back up achter de hand. kijk wel mn andere buurvrouw. (heeft wel geen kinderen maar is 50 jaar en apothekerassistente) of denk nog even na over een andere kennis hier in het dorp. uiteraard kan ze mij ook altijd bellen maar het crematorium is wel een half uur rijden hier vandaan.

8. plurk.. ze zou toch ook altijd je man kunnen bellen..

dat is alleen in echte nood dus moet kunnen volgens mij..

ik zou ook gekozen hebben voor een 14 jarige hoor..

sterkte vrijdag

groejtes yippie

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja idd en wat is echte nood he;) ik bedoel een pasgeboren baby kan bv uren achter elkaar krijsen maar plurk niet meer. kijk en ze snapt ook wel dat plurk niet op tafels mag klimmen of in de gordijnen ofzo. ga het nog effe met man overleggen straks. want ja tis natuurlijk wel zijn moeder maar ga het er op gooien dat ze daar niet naar bed kan. ik eerst haar daar naar toe moet brengen ( kwartier heen en kwartier terug) enz. mn man is wat dat aangaat nogal erg voorzichtig ( kom niet aan zijn dochter;)) iig in sommige opzichten "zeikeriger"als ik. al ben ik natuurlijk ook zuinig op plurk hoor:);)

10. tulip

tulip Niet meer actief

ik denk dat ze ook een goede optie is, na het rijtje voor en nadelen wat ik heb gelezen is het enige nadeel aan je nichtje dat ze wat jong is. Dan zou ik haar kiezen, er zijn nl genoeg meiden van 14 die veel meer op hun bordje krijgen, dus leeftijd zegt voor mij niet zoveel. Schoonmoeder zou idd geen optie zijn.

Misschien een brutale vraag, maar wat vind je man er eigenlijk van dat je liever je nichtje van 14 vraagt i.p.v zijn moeder???;)

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    als eerste gecondoleerd.
    Ligt er een beetje aan wat voor meisje het is. Tegenwoordig zijn veel 14 jarige toch al aardig verantwoordelijk. Zou het dan zelf wel aandurven. Mocht je twijfelen zou ik het niet doen, anders zit je toch niet met een lekker gevoel bij de dienst.

12. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja daarom breng ik het op die manier van eigen bedje slapen. lekker thuis, hoef ze niet te brengen en te halen etc etc.. nah mn man weet wel een beetje hoe zijn moeder is maar toch... blijft zijn moeder he.;) zelf praat ie dikwijls zat negatief over dr maar als ik een keer wat zeg is het meteen: nee jouw moeder;);)

13. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ze is nog niet met jongens bezig ofzo. meer met sport ( ze voetbalt in een of andere hoge jeugdklasse) is vrij rustig en is kinderen dus wel goed gewend. als ze hier is of wij zijn bij haar thuis is plurk continu met haar aan het spelen.

14. tulip

tulip Niet meer actief

haha, na dit stuk zou ik bijna denken dat wij dezelfde man en schoonmoeder hebben. ;)

dat plurk graag met haar speelt enz. dat is voor mij ook al een goed teken. Kindjes kunnen het vaak goed aangeven wanneer ze moeite met iemand hebben.

15. Cupcake

Cupcake Bekend lid

27 aug 2009
    555
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik naar mijn eigen nichtje kijk van 14 is het voor mij echt een no go.. Maar jij kent je eigen nichtje het beste..
    Dus als het voor jou goed voelt zou ik het zeker doen.

En ik zou je niet raar vinden hoor..Als het voor jou goed zit wie zijn wij dan ;)

Sterkte voor de aankomende dagen meid

16. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    er zijn ook 14jarige meiden die zwanger raken en dus moeder worden en daar zal ook niet constant iemand bij zijn;)

Komt vast goed. Leg en lijstje neer met de do's en dont's en een lijstje met belangrijke nummers.

BTW, gecondoleerd.

17. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Gecondoleerd.

Ik kon op mijn 14e ook prima op kindjes passen hoor (ben nu 23) dus het komt vast wel goed.

18. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

dames tis geregeld. nichtje komt hier. kan plurk lekker naar dr eigen bed. zet drinken en koekjes voor de dames neer. leg luiers en billendoekjes neer, een lijstje met telefoonnummers die ze kan bellen. ze heeft er enorm zin in. vind het hartstikke leuk. man zag ook geen beren op de weg en die is helemaal overbezorgd als het om zijn kindje gaat. komt helemaal goed.

19. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Super toch!

En sterkte natuurlijk en gecondoleerd alsnog

20. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

dank jullie meiden.

Deel Deze Pagina