Hey meiden, ik zit met het volgende. Ik heb op dit moment blaasontsteking en slik daarvoor een antibioticakuur die nog 4 dagen duurt. Vanavond had ik echt een knalpositieve ovulatietest. Wil dus heel erg graag klussen!! In de bijsluiter staat echter (zag ik net) dat je de antibiotica alleen mag slikken in overleg met je arts wanneer je zwanger bent/wilt worden. Maar ik wil deze kans natuurlijk niet missen! Weet iemand wat de risico's zijn? Valt het mee, maak ik me zorgen om niks of kan ik beter WEER een ronde wachten? Hoop dat jullie advies hebben. Liefs Julia
Furantoine en amixicilline mogen gewoon tijdens een (prille) zwangerschap gebruikt worden. Als je 1 van deze twee slikt zou ik dus gewoon klussen...
Welke antibiotica moet je nemen? Ik heb ook een blaasontsteking gehad net na mijn eisprong, en moest ciproxin nemen. Had aan de huisarts voorgelegd dat we voor een kindje aan't proberen waren, maar zij zei dat het wel ok was voor nod, dat een blaasontsteking op zich schadelijker zou kunnen zijn. We moesten ons niet 'onthouden' ofzo... Ik denk wel niet dat vrijen zo goed is voor je blaasontsteking... Maar dat kan je natuurlijk best zelf inschatten Ik wens je in ieder geval een snel herstel toe!
Meiden bedankt voor jullie reacties. Ik heb toch gewoon geklust vond ergens anders op het forum nog een bericht van de verloskundige dat de 1e week na je eisprong de antibiotica nog geen effect kon hebben op de vrucht, en dat je daarna eventueel antibiotica kon nemen die je wel tijdens de zwangerschap mag gebruiken. Hoop dat dit nier meer nodig is, want ik voel me al een stuk beter. Nogmaals bedankt!