Zou het kloppen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door xxPetra, 8 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen...

Zou het kloppen dat wanneer je actiever bent tijdens je cyclus (lees om de dag of elke dag) je sneller zwanger wordt?
    (als je een regelmatige cyclus hebt etc)

Om ons heen is zo wat iedereen zwanger of net bevallen en ik vind het wel frappant om te horen dat 2 stellen die om de dag aan het klussen waren binnen 2 maanden zwanger waren en de andere 5 stellen die alleen rond de eisprong aan het klussen waren binnen 10 maanden zwanger waren.

Ik weet dat het vast niet bij iedereen zo zal zijn maar ben gewoon benieuwd naar jullie ervaringen!

2. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    tja, al heb je een regelmatige cyclus, dan is het geloof ik nog geen garantie dat je de eisprong steeds op dezelfde dag hebt. Hoe meer rondes, hoe meer kansen denk ik, oftewel, als je om de dag klust kun je nooit je ei missen!

Hier wil ik overigens absoluut niet mee zeggen dat iedereen die om de dag klust automatisch meteen zwanger is... was het maar zo;).

3. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Al ruim 19 maanden zeer regelmatig klussen... nog nooit resultaat gehad... Dus nee het geeft je geen garantie dat je dan sneller zwanger bent.

4. nijma

nijma Bekend lid

16 aug 2010
    573
    0
    0
    limburg
    eerste 8 maanden flink er tegen aan...daarna werd het alleen maar minder, deze maand zelfs maar twee keer.

bij mij heeft veel klussen iig niet mee geholpen, de maand dat het raak was was echt minimaal

tis geen garantie veel klussen denk ik

5. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    hier ook, eerst had manlief griep en in mn eisprong ik dus toen is er heel weinig geklust! En toch zat daar een sterke zwemmer tussen :)

6. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Ja ik weet het eigenlijk niet.. In de normale omstandigheden misschien wel.. Er ligt dan continu een vers stelletje spermacellen klaar om het eitje te bespringen..
    Het hangt allemaal af van de eisprong die je hebt..

7. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Echt geen garantie. Bij de eerste waren wij echte actieve klussers tot na een jaar toen werd het wat minder. Toen hebben we in 1 maand misschien 2x geklust maar was wel zwanger.

8. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    In de ronde dat ik zwanger werd hebben wij 4x geklust, 2x voor een posi ovu test, 1x op de dag van de posi ovu test en 1x de dag erna.
    Ik denk dat het meer te maken heeft met hoe vruchtbaar je (beide) bent, dan met het aantal keer klussen.
    Er zijn tenslotte genoeg mensen die 1x niks gebruiken en gelijk zwanger worden, of juist mensen die al heel lang poberen en regelmatig klussen zonder daarvan zwanger te worden (helaas).

Het hele zwanger worden (en zijn) blijft een wonder vind ik :)

Groetjes,
    Caitlin

9. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Bij mijn laatste mk hebben we het 2x gedaan die cyclus. En nu ben ik weer zw en hebben we het weer maar 2x gedaan. Dus het kan ook als je niet echt aan het klussen bent. Wij doen het als we zin hebben en dat is wel altijd toevallig rond de eisprong.

10. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    Hier ook weinig geklust deze maand (1 keer 5 dagen voor ei en 1 keer op dag van ei). En toch is het net dan raak. Ben er echt gelukkig mee!!! Maar besef (1) dat het een wonder is om zwanger te raken en (2) dat je maar op het juiste moment moet klussen en (3) dat er een sterke zwemmer tussen moet zitten :cool:. Wat de ideale omstandigheden zijn weet niemand. Anders waren er veel meer vrouwen (vlugger) zwanger.

Veel succes

xxx

11. Bri

Bri Niet meer actief

Geen garantie, maar wel een hogere kans op zwangerschap als je vaker klust en niet alleen rondom de veronderstelde eisprong.

12. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties!
    Ergens weet je het ook wel dat het niet uit moet maken maar het lastige is dat er veel meiden om ons heen super snel zwanger waren. Dan krijg je van die vragen als: "ben je nou nog niet zwanger? Doen jullie het wel genoeg! Ik was de 2e maand al zwanger hoor!!"
    *zucht*
    wordt er een beetje moedeloos van dus deze maand heeft manlief vrij weinig rust in bed ;) Andere maanden was het bij ons ook wanneer we zin hadden en dat werkte tot nu toe dus hopelijk werkt deze aanpak....
    nog 10 dagen wachten.....

13. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Ik weet hoe frustrerend het is vooral na een mk als iedereen om je heen zw wordt. Nou ben ik wel goed vruchtbaar. Alleen bij mij is het probleem het zw worden niet maar het blijven. Maar ik ging zeker van 1 jaar uit want een half jaar is het gemiddelde.

Ik hoop voor je dat je toch snel een posi test in je handen mag houden en dan 9 maanden later een wonder.

14. jessie33

jessie33 Actief lid

2 apr 2007
    332
    0
    0
    Ja deze maand maar 1 keer geklust na een postieve ovu test daarna niet meer want de kleine was ziek, en ik dacht dat deze maand veloren was. Want de andere maanden wel om de dag geklust. En nu heb ik een positieve zwtest in mijn hand.(na een half jaar en ik ben 37)
    ik wens je veel succes

15. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Jeetje wat goed zeg!
    Geniet van jullie zwangerschappen en ik hoop ook snel wat leuks te kunnen melden!

16. Alita

Alita Niet meer actief

Ik heb iedere keer om de dag sex gehad en binnen 2 maanden zwanger.
    Tja zo mis ik mijn ei niet maar hier is het gewoon normaal zeg maar....of het nu toeval is of we zijn gewoon erg vruchtbaar ik weet het niet...
    Wel mis je zo zeker niet je ei!

Deel Deze Pagina