1e echo mis of...

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Babette81, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babette81

    Babette81 Actief lid

    4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Goedemiddag,
    graag wil ik het volgende aan jullie voorleggen.
    De 1e dag van mijn laatste menstruatie was 18 dec. 15 jan. testte ik positief. Ik heb ervoor 2 cycli gehad (na pilstop): 26 en 27 dagen.
    Ik dacht vorige week 10w4d zwanger te zijn. Op de 1e echo bleek echter dat het vruchtje 7w4d was. Ook was geen kloppend hartje te zien. (inwendige echo).
    De vk liet er geen twijfel over bestaan: het is mis. Ik ben in afwachting van een miskraam of curettage volgende week als er niets gebeurt.
    Mijn lichaam geeft geen enkel signaal dat het het vruchtje afstoot..
    Dus het is zo onwerkelijk voor mij.
    Is het nu mogelijk dat ik wellicht korter zwanger ben dan 10w4d? Ik heb regelmatig (om de 2 a 3 dagen seks gehad met mn partner in dec/jan).
    En als dat zo is; is het mogelijk dat een kloppend hartje nog niet te zien is bij 7 weken?

    Ik ga er vanuit dat het mis is; maar ergens heb ik nog 5% hoop dat ik korter zwanger ben (dat lees je hier wel vaker nl).
    Ik heb overigens dins a.s. nog een echo om zeker te zijn.

    Alvast dank!!
    [​IMG]
     
  2. Gizje

    Gizje Fanatiek lid

    11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Het zou natuurlijk nog kunnen dat je korter zwanger bent.

    Ik heb een echo met 6,3 wk gehad en daar was wel al een hartslag te zien.

    Hopelijk heb je meer duidelijkheid dinsdag.
     
  3. Babette81

    Babette81 Actief lid

    4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Dank je.
    Ik denk zelf ook dat het hartje dan zichtbaar had moeten zijn..
    Na dins. kan ik hopelijk verder met meer duidelijkheid..
     
  4. Woefje85

    Woefje85 Fanatiek lid

    3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ten eerste wat vervelend voor je meid! Je 1ste zwangerschap ?

    Mijn zus (als voorbeeld) heeft een echo gehad met 5w6d en daar was geen kloppend hartje zichtbaar! 2 weken later heeft ze weer een echo gehad en was het kloppende hartje wel zichtbaar.
    Laat dinsdag wel goed controle of het wel of niet klopt!

    Veel succes hoor ;).
     
  5. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Als ik je verhaal zo lees, denk ik niet dat er nog een kloppend hartje gaat komen. Je zou hooguit twee weken korter zwanger kunnen zijn, (als de innesteling lang geduurd heeft), en dat zou op voorwaarde moeten zijn dat je erg hoog in je HCG zit, omdat dan de test kort na innesteling al positief zou zijn geweest. Dat is eigenlijk onmogelijk, aangezien je wel op NOD positief getest hebt, als ik dit zo lees...

    Ik herken het gevoel wel heel erg: wij zagen bij de termijnecho (12 wk) dat er enkel een leeg vruchtzakje zat. Dat was zo'n 8 weken oud, wat betekende dat er al 4 weken niets gebeurde, (of twee weken als de innesteling lang geduurd had, maar gezien de datum van de positieve test, kon dat gewoon niet).
    Maar mijn lijf deed helemaal niets en dan ga je toch weer hopen; stel nou dat ik op een of andere onverklaarbare manier toch wel echt zwanger ben, er toch een vruchtje ontstaat nog, enz enz.
    Ik had pas 2 weken later weer een echo, en daarop zagen we weer dat het echt niet goed zat, en de dag erna begon ik te vloeien, (mk was dus uiteindelijk bij 14,5 wk, 6 weken nadat het gestopt was met groeien). Alsof je lijf het ook pas gaat doen als jij er 'toestemming' voor geeft, ofzo.
    Goed dus dat je van de week weer een echo hebt. Ik denk echt niet dat je daar iets anders gaat zien, en ik hoop voor je dat het dan wel spontaan los gaat komen.
    Sterkte ermee!
     
  6. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Met zeven weken moet je op een inwendige echo een vruchtje van ongeveer 1 cm lang zien en een kloppend hartje. Is er geen kloppend hartje bij deze zwangerschapsduur, dan kun je er eigenlijk vanuit gaan dat het niet goed zit. Een hartje begint meestal rond 6 weken te kloppen.

    Het kan zijn dat je lichaam het niet vanzelf afstoot. Doordat je dan ook het zwangerschapshormoon in je lichaam houdt, kun je je zwanger blijven voelen. Maar helaas zegt dat niks over het wel of niet goed zitten van een zwangerschap. In dat geval zou je moeten kiezen tussen pillen om de miskraam op te wekken of een curretage. Maar misschien stoot je lichaam het zelf ook nog af, dat is afwachten.

    Sterkte!
     
  7. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Het is idd mis. Dat je lichaam het niet afstoot kan gebeuren. Ik ken iemand die 10 weken wachtte of het vanzelf kwam, en toen alsnof een curretage nodig had omdat er niets gebeurde.

    Sterkte ermee, hopelijk komt het spontaan op gang en ben je snel zwanger van een plak baby.
     
  8. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Tien weken wachten of het op gang komt, is niet normaal, hoor... Dan heb je namelijk een grote kans op baarmoederonsteking en infecties.

    Over het algemeen wordt hooguit 1-2 weken afgewacht. Vaak heb je na een paar dagen of een week een tweede echo om echt zeker te zijn dat het fout zit. En daarna krijg je of medicatie of een curretage. Sommige ziekenhuizen hebben hun eigen protocol, in andere ziekenhuizen mag je zelf kiezen wat je wilt. Wij hebben twee weken afgewacht en hebben toen gekozen voor een curretage.
     
  9. mlis

    mlis Niet meer actief

    hoi babette, wat een vervelend verhaal meis, ik moet zeggen dat ik dacht dat ik ook langer zwanger was toen we de echo kregen (ruim 10 weken na laatste menstruatie) toen bleek ik 7,4 weken te zijn op de echo dus die maand was mijn eisprong erg laat..maar bij mij klopte het hartje wel.
    bedoel je dat je denkt dat je korter dan 7,4 weken zwanger bent? ik geef dat een kleine kans omdat ze je vruchtje hebben opgemeten..ze weten dan hoever je bent toch..??
    ik hoop dat je dinsdag eventueel een kloppend hartje mag zien en anders heeel veel sterkte..!! liefs
     
  10. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Dat klopt niet. Mijn VK en gyn zeiden juist dat er nog vrijwel niets over bekend is, omdat het fenomeen missed abortion eigenlijk pas een beetje bekend is sinds er zoveel echo's worden gedaan.
    Ze weten helemaal niet of het kwaad kan en dus mag je gewoon afwachten als jij dat wilt en zolang als je dat wilt. Gewoon omdat ze ook niet weten of je lichaam nou op den duur een vruchtje altijd afstoot, of niet. Vooralsnog gaan ze ervan uit dat dat op den duur altijd afgestoten wordt. Maar dat weten ze dus niet zeker.
    Er is geen enkele arts die je tot een behandeling kan dwingen, (al denken ze soms van wel en stellen zich ook zo op).
    Het enige waar je op moet letten, is dat je geen koorts krijgt: gebeurt dat wel, dan moet je aan de bel trekken.

    de praktijk is wel dat afwachten emotioneel gezien erg zwaar is. Mijn VK gaf daarover wel aan dat bij de meeste vrouwen de miskraam op gang komt zodra ze weten dat het mis is.
    Mijn eigen ervaring is juist dat de tweede echo de rust en de duidelijkheid gaf dat het echt niet goed was en de dag erop kwam alles op gang, (duurde vervolgens nog wel 4 dagen voor de MK echt doorzette).
    Spreek dus goed alle mogelijkheden door en als jij er nog geen rust over hebt, vraag je gewoon weer een echo.
     
  11. Babette81

    Babette81 Actief lid

    4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Bedankt voor alle reacties!
    Ik bedoelde korter dan 10w4d, is dat mogelijk?
    Het meten van het vruchtje kwam overeen met 7w4d. Je had dan al een hartje moeten zien he.. Morgen zullen we uitsluitsel hebben. Dan ga ik naar de gyn en om nog een echo vragen om echt zeker te zijn.
    Ik wil dan een curettage laten uitvoeren. Weken wachten trek ik niet..
     
  12. kannietwachten

    kannietwachten Actief lid

    13 jan 2011
    299
    0
    0
    Succes en Sterkte morgen. Ik zal heel erg voor jullie duimen.
     
  13. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.337
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als het vruchtje wat betreft grootte 7 weken en 4 dagen zou moeten zijn, dan zou je echt al een hartactie moeten zien.
    Ik ben een beetje bang dat je gyn gelijk heeft.
    Sterkte!!!
     
  14. Rica

    Rica VIP lid

    16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    sterkte morgen!
     
  15. Babette81

    Babette81 Actief lid

    4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Bedankt allemaal.
    Helaas kon de gyn alleen maar bevestigen dat t mis is. De inwendige echo heeft hij herhaald en er was een onregelmatig gevormd vruchtzakje te zien en een vruchtje van hooguit 8 weken en 1 dag. Het was al aan het afsterven zeg maar. En geen hartje dus.
    Het is nu iig duidelijk.
    Nadeel is dat ik pas maa gecuretteerd kan worden; eerder is er geen plek! Ik baal echt want duurt nog bijna een week..
     
  16. mellepel25

    mellepel25 Actief lid

    30 apr 2010
    398
    1
    18
    Ow meid...echt shit zeg! Hopelijk komt het nog vanzelf op gang nu je zekerheid hebt. Heel veel sterkte in ieder geval!
     
  17. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Heel veel sterkte!
     
  18. Appelstroop

    Appelstroop Niet meer actief

    jeetje wat jammer, je hoopt toch ergens dat je ander nieuws te horen krijgt.... veel sterkte toegewenst.
     
  19. mlis

    mlis Niet meer actief

    meis, heel veel sterkte...ik had gehoopt dat er positief nieuws voor je was.. (K) knuffel naar jou toe..!!!
     
  20. Vlinder73

    Vlinder73 Fanatiek lid

    22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Jeetje meis wat vervelend zeg.

    Heel veel sterkte.

    Kan alleen maar hopen dat je lichaam niet wacht tot maandag.
     

Deel Deze Pagina