even een vraag: ik weet vrijwel zeker dat ik de 16de mijn eisprong heb gehad... zit nu op 14 dpo en heb een negatieve test. Geen enkel teken van een aankomende ongesteldheid. Nu las ik op internet dat de fase na de eisprong maximaal 19 dagen kan duren? heeft iemand ervaring met een fase langer dan 14 dagen ???? beetje last van onzekerheid!!!
ja, het kan wisselen tussen de 12 en 16 volgens mij, sommige uitzonderingen hebben zelfs een nog kortere lf... ik heb nu een lf van 13-14, maar voor mijn oudste had ik ook weleens een lf van 16...
De gemiddelde luteale fase, (de periode tussen ei en menstruatie) ligt ergens tussen de 10 en 18 dagen, maar kan zelfs nog korter of langer duren. Daarnaast kun je ook nog hebben dat een innesteling lang duurt, (die kan tot wel twee weken duren!) waardoor je pas laat positief test, of dat je weinig of langzaam HCG aanmaakt, waardoor je pas laat positief kunt testen. Uiteraard kan dit ook een langzame start van een menstruatie of miskraam zijn, maar bloedverlies in het begin van een zwangerschap betekent heel vaak helemaal niet dat het misgaat... Ik testte bij Thirza pas 33 dagen na mijn ei positief: 19 dagen overtijd, (want had een strakke luteale fase van 14 dagen). Ik kreeg 2 dagen voor NOD menstruatiekrampen. Dan werd ik normaal gesproken altijd de volgende dag ongesteld, maar dat gebeurde 3 dagen later nog steeds niet. Is achteraf de innesteling geweest, we werden namelijk 1,5 week teruggezet bij de termijnecho, (in eerste instantie zelfs 2,5 week). Ik had dus pas 3 weken na innesteling een positieve test!
Dat geeft weer een beetje moed! Had net mijn moeder aan de telefoon en ze is drie keer zwanger geweest en ook elke keer pas laat positief getest... geen idee of ik daar iets uit kan afleiden maar toch.... Ik heb nu ook twee dagen last van ongikrampen, welke ik vorige maand helemaal niet had en ook niet te vergelijken met toen ik aan de pil was, zijn een beetje zeurend. Weet dat ik echt niet mag klagen om in de tweede maand al "over tijd te zijn" maar toch