Wat denken jullie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tortura, 13 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    oh sorry lees net dat je 31 weken bent..

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar ben je nu nog met die jongen/man van 15 december? Heeft hij het idee dat dit zijn kind is?

3. Tortura

Tortura Actief lid

18 jul 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, hoe moet ik uitleggen toen ze me de echo deden kwamen ze toen uit op 20 weken Ongeveer werd me verteld en terug gerekend op week 2 van Januari..Dus dan hebben ze de baby opgemeten en dan iets uitgerekend weet niet hoe dat werkt. en vandaar uit terug gerekend en daar kwam uit Week 2..
    Ik weet zelf dat ik gemeenschap heb gehad 15 December en 5 Februari

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Oeps, dit is wel pijnlijk dan...
    Bij zwangerschap is het zo: Als ze je termijn uitrekenen, dus vanaf men denkt dat je zwanger bent, dan rekenen ze de dag van de bevruchting PLUS 2 weken. Bij mensen met een normale cyclus zou namelijk 2 weken voor de bevruchting de eerste dag van de menstruatie zijn. Bij jou is dat niet het geval ivm je PCO.
    Dus als zij berekend hebben dat je zwanger bent vanaf half januari, dan betekent dat dat de bevruchting dus 2 weken LATER heeft plaatsgevonden. Eind januari/begin februari dus.
    Het is een beetje vaag misschien, met die 2 weken die je kado krijgt, maar dat is vanuit vroeger zo, toen veel mensen nog wel wisten wanneer hun laatste menstruatie was geweest, maar geen inzicht hadden in hun eisprong/tijdstip van bevruchting (is nu allemaal wat makkelijker, met ovu-testen en zo).

Ik hoop echt dat je inmiddels een beetje over je paniek-gevoel heen bent, want ik begrijp (uit wat je schrijft) dat dit niet helemaal de bedoeling was...
    Sterkte!

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Oh, correctie, ik lees nu de theorie van merah en die is toch wel aannemelijk.....

Maar waarom grijpt het je nu zo naar de keel dan? Nooit eerder op het idee gekomen dat het van de eenmalige kon zijn?

Echt rot voor je joh..... dikke knuffel....

6. Tortura

Tortura Actief lid

18 jul 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben niet meer met hem samen we zijn allang uit elkaar maar hij denkt dus dat het van hem is maar ik weet nu even niet meer wat ik moet.. Mn moeder denkt ook dat het van hem is. Zij weet van mn onzekerheid.
    En de man van Februari weet het ook en hij zegt daar zit teveel tijd tussen dan zou je toch korter zwanger moeten zijn?

Maar wat is het nou ik snap er helemaal niks meer van

7. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    laatste ongesteldheid was november ( weet je nog wanneer ongeveer)
    Sex had je 15 december of anders in februari (wanneer ongeveer)
    Die 2e week van januari die je noemt wat bedoel je daar mee (innesteling, bevruchting, zwangerschap)

Omschrijf je data iets duidelijker
    Dan kunnen we je misschien iets beter helpen

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    poeh wat lastig..

maar vind het lastig wat ze bedoelen met 'de 2de week van januari'.. Dat hun denken dat de gemeenschap dan plaats gevonden zou moeten hebben? (snap dat dat dus niet kan maar denk even in hun taal), dat dan de innestelling plaats had moeten vinden? Dat je toen een positieve zwangerschapstest zou hebben? Dat je toen zogenaamd de laatste dag van je menstruatie had (die jij dus niet hebt)..
    Daaruit kan ik het niet echt opmaken, en idd vooral nu met een latere termijn een echo krijgen is het erg lastig allemaal.

9. Tortura

Tortura Actief lid

18 jul 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    IK dacht er eerder altijd wel aan maar nu grijpt het me opeens en begint het echt aan me te knagen voel ook gwn dat mn hart ook op hol slaat..
    IK weet ook dat ik met oud en nieuw geen eetlust had en al had overgegeven toen zei de moeder van mn vriendin er is iets niet goed met haar.. maar verder dacht ik er niet aan..
    En ik ging er van uit dat het van december moest zijn maar nuuu ik weet niet werd opeens bang en begon te denken en denken en toen wist ik het niet meer :(
    En vooral wanneer mensen dus ook zegge dat het eerder van FEB zou kunnen zijn

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    maar denk dat dat misselijk zijn met oud en nieuw niet een zwangerschapssymptoom was, anders was het wel erg snel.

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Een vk zal nooit uitgaan van de datum van bevruchting, maar altijd vanaf de (fictieve) datum van de laatste ongesteldheid. Dus als zij zeggen: 2e week januari, dan is dat de datum waarmee normaal gesproken bij iedereen gerekend wordt (de (fictieve) datum van laatste menstruatie.

Ook als je 31 weken zwangerschap terugrekent zit je in januari als start van de zwangerschap.
    Ik weet dat een echo-meting na een week of 14-16 niet 100% meer nauwkeurig is, maar ze zitten er echt niet anderhalve maand naast! Want als je hoopt/denkt dat het van de sex van 15 december is dan zou je nu ruim 37 weken zwanger zijn...

12. Tortura

Tortura Actief lid

18 jul 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    ALs ik de data's nou eens wist
    Sex was 15 december en 5 Februari
    En wat ze bedoelen met de week 2 van februari weet ik niet ik kreeg de weken op papier en dat van die dag terug geteld en dan kom je In WEEK 2 uit
    In mn ongesteldheid weet ik niet meer hield ik nooit bij :(

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    als je nu 31 weken zwanger bent dan ben je 29 weken geleden bevrucht, dus rond 22 januari. Dan is het dus waarschijnlijker dat het van begin februari is. (anders zou je 5 weken langer zwanger moeten zijn en dan zou je dus al 36 weken zijn en dat zouden ze echt wel zien).

14. Tortura

Tortura Actief lid

18 jul 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet ook niet van wat anders het zou kunne zijn want er was geen alcohol..
    en wat ik me ook nog herinner is dat VK me had gezegt dat mn buik voorliep dat ik toch miss eerder beval??
    Ik snap er niks meer van want de ene keer hoor ik er A dan B en dan de andere zegt weer Z bewijze van

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Je menstruatiedatum kun je vergeten. Met je PCO heb je niets aan deze informatie....

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik neig ook meer naar febr maar durf er niet 100% op in te zetten. Sowieso weet je nu gewoon niet of het kindje voor of achter loopt.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Liep je buik voor of je kindje?

18. Tortura

Tortura Actief lid

18 jul 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap er ook niks meer van ik dacht altijd je hebt sex dan zwemt sperma rond blabla en nesteld in dan begin het pas te groeien.. ik ben hier geen ster in, in dit soort dingen
    want ik dacht dan nou als die van februari zou zijn zou ik korter zwanger moeten zijn maar dat klopt dus niet..

19. Tortura

Tortura Actief lid

18 jul 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens de VK mn buik maar dat zegt natuurlijk ook niks

20. Tortura

Tortura Actief lid

18 jul 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jah, dus ik zou nou echt niet weten wat ik nu zou moeten denken.. want met de PCO werd ik ook wel eens maanden gwn niet ongesteld

Deel Deze Pagina