Wat denken jullie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tortura, 13 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tortura

Tortura Actief lid

18 jul 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja schamen doe ik me sowieso. en ik had er ook niet stil gestaan want alles ging meteen naar mn ex ik wist ook niet hoe de vork in de steel zat en hoe het allemaal te werk gaat daar beneden.. en ik dacht Februari kan het niet zijn maar later had ik ff gebeld met die van februari en hij zei dat ik 5 of 12 februari met hem sex had gehad en toen kwamen mn twijfels

EN ik vind het persoonlijk wel erg dat ik niet meer weet van wie.. en als ik het weet dat het dan van dat slippertje is ja het is een soort walging.. ik walg van die vent.. als ik aan hem denk word ik er ook kots misselijk van

2. Tortura

Tortura Actief lid

18 jul 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet wat ik van plan ben na mn studie graag ga ik naar mn ouders want missen doe ik ze heel erg.. kijk mn ex wil erbij betrokken zijn maar dat slippertje was een stomme domme voetballetje die aan de andere kant van nederland woont...
    en een vriendin zegt me ook denk aan je kind dat het gezond is want je gaat het alleen doen dus maak niet uit van wie het is..
    maar voor mij maakt het wel uit :( zo wil ik dit toch helemaal niet

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Wat erg voor je Tortura.... hopelijk was het wel gewenst, de vrijpartij? :(

Je vriendin heeft wel gelijk, maar ik snap dat je het beeld van die man nooit meer uit je hoofd krijgt, zeker niet als je straks trekjes gaat herkennen...

Veel sterkte, ik moet nu echt gaan slapen.

4. Tortura

Tortura Actief lid

18 jul 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    In het begin ging het nog wel goed zonder ouders maar nu pff heb ik t liefst dat ik me in hun armen kon verstoppen en gwn mega hard kon huilen en dan alles uithuilen..

en mn moeder zei ook je hebt een wonder kindje want hij heeft alles doorstaan ik heb de 1e 5maand van alles gedaan waardoor het eigenlijk gwn mis kon gaan

Ja bij dat berichtje van de VK dacht ik niet eens aan dat slippertje ik had hem gisteren aan de telefoon en toen dacht ik eens even stel dat het nou van hem is? ik dacht er eerder ook niet aan omdat mn gevoel bij mn ex zat mja tot deze week
    maar ik hoop dat ik dinsdag iets hoor waardoor het toch allemaal anders is.. ik denk nu na alles de wonderen zij de wereld nog niet uit..mja als ik alles terug lees en beetje denk hoe het allemaal te werk gaat in ons lichaam dan denk ik toch dat het dan wel een groot wonder moet zijn mocht het van mn ex zijn maar blijf het gwn hopen ff stiekem een gebedje doen..

ja ik weet ook dat er mensen zijn die het niet kunnen etc en dat ik blij moet zijn met dit wondertje maar vind ht allemaal zo moeilijk paar weken terug was ik nog zo plat als een dubbeltje en leefde ik een normaal leven en nu BOEM 17 kilo zwaarder en een dikke toeter
    ik vind het allemaal nog zo raar..maar ik blijf gwn hopen!

Weltrusten meidd! en dankje wel!!

5. Tortura

Tortura Actief lid

18 jul 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    tis niet dat ik ben verkracht als ik zo straight moet zijn..maar t was niet debedoeling tis gwn een iel mannetje die denkt dat ie wat kan omdat hij voetbalt en zo hoog speelt hij ook alweer niet maargoed grote ego en dom en achterlijk en zo kan ik nog wel doorgaan..

Dankjeee wel..en weltrusten

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    heel veel sterkte meis..

7. Tulli

Tulli Niet meer actief

Goh ik stuit nu op dit topic...

Ik denk dat je idd eerlijk moet zijn tegenover je ex, dat je niet 100% zeker weet of hij de vader wel is. Zodra de kleine er is kun je altijd evt. een dna onderzoek laten doen.

Maar voorals nog...zul je dit kindje alleen gaan opvoeden. Ik snap dat je dit op deze manier niet wil...en dat je jou toekomst wel even anders had voorgesteld.
    Maar soms heb je t niet voor het kiezen, soms komen dingen op je pad die je niet verwacht...je zult hiermee moeten dealen.

Ik hoop dat je in de toekomst een nieuwe blijvende vriend zult ontmoeten...die een geweldige vervangende vader voor jou kleine uk wil en kan zijn! Wellicht dat al jou twijfels die je nu hebt dan zullen verdwijnen...en dat je kunt zeggen...tis goed zo als het is.

Misschien vind je dit een hoop filosofisch gel*l....ik bedoel het goed! Ik wens je het allerbeste!

8. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Hoi Tortura,
    mijn kindje is ook ingedaald en mijn fundus zit op 1/2 nx. Iets hoger dan die van jou. Ik ben nu 32.3 weken zwanger. Mijn laatste ongesteldheid was 31 december, eisprong 13 januari en als uitgerekende datum heb ik 6 oktober gekregen.
    Ik ben het eens met wat meerdere meiden hier zeggen. De vk rekent vanaf een (eventueel fictieve) laatste menstruatiedatum. Als dat voor jou week 2 van januari zou meoten zijn heb je eind januari je eisprong gehad. De sex van februari heeft dan geleid tot dit kindje.
    Overigens: mijn buik is ook heel groot en ik krijg constant de vraag of ik al mag bevallen. Dat is voornamelijk een kwestie van hoe strak je buikspieren zijn. De grootte van je buik zegt niet veel. De grootte van je baarmoeder wel! Die van mij zit nu op 33 cm. Je kunt die van jezelf opmeten door plat op je rug te gaan liggen. Pak een meetlint en meet vanaf de bovenkant van je schaambot tot waar je het bovenste randje van je baarmoeder voelt. Dat aantal centimeters komt overeen met het aantal weken dat je zwanger bent. Kan 1 of 2 cm afwijken.

Liefs, Janneke

9. Tortura

Tortura Actief lid

18 jul 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    ohoo weet even niet meer wat ik moet zeggen en typen en wat een kutnacht gewoon.
    ik wacht af op wat de GYN me dinsdag verteld...
    met mn vingers gekruist:(

10. Tortura

Tortura Actief lid

18 jul 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL

wat bedoelen ze met een eventuele fictieve laatste menstruatie datum?
    want mn laatste ongesteldheid was ergens in november

11. Tortura

Tortura Actief lid

18 jul 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou, ik weet niet eens hoe ik het moet gaan zeggen.. als ik er al aan denk word ik er kots en kots beroerd van..ik krijg dat niet over mn tong

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Je fictieve menstruatiedatum is (heb ik al een paar keer proberen uit te leggen ;) ) de datum waarvan men uitgaat dat je de laatste keer ongesteld bent geworden. Bij mensen met een normale cyclus is dat ongeveer 2 weken voor de eisprong.
    Je hebt sex gehad 15 december en begin februari. Rond die tijd is dus ook je eisprong geweest (anders had je niet zwanger kunnen worden). Normaal gesproken zou het zo zijn dat je dus 2 weken daarvoor (dus 1 december of half februari) je mesntruatie hebt gehad. Omdat jij PCO hebt en dus erg rommelige cyclussen ben jij toen niet ongesteld geweest. Maar.... ze doen als het ware net alsof. Vandaar 'fictieve menstruatiedatum'.
    Vanaf die datum begint men je zwangerschapsweken te tellen.
    Dus als je zwanger bent geraakt van begin februari zeggen ze: je bent zwanger vanaf half januari...

Snap je hem nu?

Balen dat je zo'n vreselijke nacht hebt gehad...
    Knuffel voor jou!!!

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #113 merah, 14 aug 2011
    Laatst bewerkt: 14 aug 2011
    Voorbeeld van mijzelf:
    Ik ben zwanger geworden door IVF. De bevruchting was 12 februari. Ze rekenen met mijn fictieve menstruatie-datum van 29 januari. Echter... ook ik was toen niet ongesteld. Dat was nog een week eerder. Mijn eieren hebben er gewoon wat langer over gedaan om te rijpen, maar met die wetenschap doet een vk/gyn niets.

Waaro moet je deze keer eigenlijk naar de gyn en niet naar de VK? Alles gaat toch wel goed met jou en de beeb (medisch gezien) hoop ik?

14. Tortura

Tortura Actief lid

18 jul 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL

oke, ik snap t maar wil t ff niet snappen denk ik

15. Tortura

Tortura Actief lid

18 jul 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    De VK twijfelen nu zelf ook over de termijn van de baby vandaar mn onzekerheid ook steeds..
    en ik graag alles nog een keer na gekeken wil hebben want heb de 1e 5 maanden van de zwangerschap alle soorten afvalpillen gebruikt dus wl ff weten of het wel oke is gewoon voor mezelf..
    want ik heb het de VK ook verteld maar ik kreeg van 1 van hun als antwoord kan ik nu niks mee dat je dat hebt geslikt met een lachje..
    maar ik voel me er niet fijn bij want ik weet wel dat het allemaal troep is

16. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Kan me voorstellen dat je dan even iemand anders wilt spreken. Beetje raar dat je VK zo reageert als je je zorg uitspreekt over alles wat je hebt geslikt...
    Dinsdag is dus een spannende dag!
    Als je zwangerschap wel van 15 december-sex is (en dus van je ex), dan zou je al binnen een maand moeten bevallen! Je zou dan rond 7 september moeten bevallen.
    Dat zou toch ook heel bizar zijn!!!

(in het andere geval heb je tot eind oktober...)

17. Tortura

Tortura Actief lid

18 jul 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had toch ff mn moeder net gebeld..want het word me toch allemaal teveel..want ik wil niet dat het van Februari is wil ik niet niet niet:( maarja ik ben uitgerekend begin okt eind sep dat werd me steeds verteld bij de VK
    en mn moeder vertelde me ook dat het met haar zw ook niet zeker was ik was voor ergens in september.. en werd begin augustus geboren hadden ze dus een grote fout gemaakt hun dachten steeds kleine baby totdat ik eruit kwam 50 cm en meer dan 3 kilo.. dus weet het nu allemaal niet meer:(

18. 078mama

078mama Niet meer actief

De zwangerschap van je moeder zegt natuurlijk helemaal niks over die van jou. Ik ben bang dat je gewoon de feiten onder ogen moet zien!

19. Tortura

Tortura Actief lid

18 jul 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik laat jullie dinsdag wel weten zodra ik bij de GYN ben geweest.. want met pco heb je ok een ei tussen de 45 dagen en 3 maand
    eens zien wat hij te zeggen heeft

20. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nog 1 tip:
    Ben eerlijk tegen je gyn! Zeg dat je sex hebt gehad met 2 verschillende mannen op 15 december en 5 februari en dat het dus niet alleen om medische redenen belangrijk is om te weten hoe lang je zwanger bent, maar dat je graag uitsluitsel wilt hebben over wie de vader is. Hij/zij zal je dan kunnen zeggen welke van de twee het meest waarschijnlijk is. Met zoveel tijd ertussen moet dat voor hem/haar niet zo moeilijk zijn.

Dat je PCO hebt doet in dit geval helemaal niet meer ter zake. Feit is dat je rond 15 december of 5 februari een eisprong hebt gehad (want je bent zwanger geraakt). Aan je gyn om jou te vertellen welke datum het meest waarschijnlijk is.

Deel Deze Pagina