Even een update-tje! Ben afgelopen donderdag voor een pret echo (termijnbepaling) gegaan omdat we er maar niet over uit kunnen hoe en wat. En ik tot 7 oktober moest wachten op een echo. Gewoon even kijken. Super ervaren vrouw ging kijken en vond het volgende in mijn buik. (zie foto`s) Ze twijfelt heel erg en ik ga morgen ochtend terug om nogmaals te laten kijken. Mijn vraag is wat denken jullie... Vruchtzak is erg groot.
Hoe bedoel je: wat denken jullie? Wat is de twijfel? Ik zie een ukkie met een afmeting die past bij een zwangerschap van 8 weken en 3 dagen. Is er hartactie gezien? Vruchtzak is idd niet klein, maar niet overdreven veel groter als die van mij op dat termijn. Ligt er ook maar net aan vanuit welke hoek je de foto maakt (bovenste foto lijkt hij immers een stuk kleiner).
de echografiste dacht er 2 te zien en heeft een half uur 3 kwartier alles alle kanten op afgescannend. Deze 2 foto`s had ik meegekregen. Maar op het livebeeld was er duidelijk iets achter te zien achter dat ene vruchtje. Morgen ochtend ga ik terug. Ze wilde nog een keer opnieuw kijken
Ah, dan snap ik hem. Op deze echo is er maar 1 te zien. Zat de mogelijke 2e in dezelfde vruchtzak? Dat zou je eerdere echo tegenspreken namelijk. Ook zou het dan een 1eiige tweeling maken. Kan natuurlijk, maar is wel zeldzaam. .
En dit is het resultaat van vanochtend. Het is een pretecho dus ze mag geen 100% uitspraken doen. Moest toevallig vandaag ook @ ziekenhuis zijn ivm mn misselijkheid en met heel veel overgeven, hoofdpijn e.d. en daar vroeg ik het en daar zeiden ze doodleuk je wacht maar af tot je echo vrijdag tis geen spoed. en de echo`s die ik mee had zie een ervan hier onder wilden ze geen uitspraken over doen want de echo was niet daar gemaakt, alhoewel ze wel moest toegeven dat het er niet uitzag als 1... dus ja wat is het nou... ik weet 1 ding wel ik wordt er gek van van die onzekerheid. Kijk hier:
Mmm, dit ziet er idd niet uit als 1tje. Blijft raar dat bij je eerdere echo er meerdere vruchtzakken zichtbaar leken (met dus vermoeden meerling) en dat er nu 2 in 1 vruchtzakje lijken te zitten. Nou ja, zwanger ben je in ieder geval wel
Ja haha dat is dus het hele issue zijn er 2 of is het er 1. een eiig of twee eiig. het kan ook nog zijn dat ze achter mekaar liggen in 2 verschillende vruchtzakken pffft... ik moet iig tot DONDERDAG wachten... en wachten duuurd zoooo lang
Ik raak hier gewoon zo frustie van! Die houding van dat stomme ziekenhuis sorry ik moet even van me af zeuren!
Snap ik! Is ook frustrerend! Je wilt gewoon weten waar je aan toe bent hè.. 1 of 2 (je moet wel ff je onderschrift veranderen )
Maar je hebt wel een kloppend hartje gezien? wel vreemd dat het ziekenhuis niet even serieus neemt pff snap dat niet sterkte met wachten meis
@ wonderbaby inderdaad haha moet even een bannertje in elkaar flansen! ! Ik heb zelfs 2 kloppende hartjes gezien die ook verschillend zijn van bpm... alleen dit is bij pret echo bureau gebeurd... en idd ik snap het ziekenhuis ook niet, je wacht maar zeggen ze... je zou soms wensen dat als hun in zo een situatie zitten hun ook zo behandeld zouden worden bah! hier onder nog even een fototje van de 2 beebjes los aldus het pretecho bureau maar zij kan dus geen 100% zekerheid geven.... grrr frustrerend hahahahahahahaha!.
En dan kom je thuis van een kouwe kermis.....! Medische echo gehad en die mevrouw zegt weer doodleuk het is er 1..... snapt iemand het nog? wij niet meer.... om zeker straks met 12 weken weer te horen het zijn er 2 of toch maar 1 met 20 weken het is er 1 en dan met de geboorte: Oh mevrouw prachtige zoon/dochter en daar komt de placenta.... oh nee het is nog een baby.... hoe hebben ze die nou kunnen missen.... ik ben moe en op geestelijk/mentaal ik ga douchen en mijn bedje in.... blegh!
Had je toevallig die andere echo-foto's meegenomen? Op die ene foto vind ik het er echt geen 'eentje' (op die anderen overigens wel). Tjonge, wat een gedoe...
jeetje zeg wat een gedoe! heb je aangegeven dat die mevrouw van het pretechobureau er 2 dacht te zien? en hoe verklaarde ze 2 verschillende bpm's? wat een vaag gedoe zeg! en nu? wachten tot de 12 weken?? pff, irritant zeg!
ik heb morgen ochtend om 11.10uur in het ziekenhuis mijn echo die stond geplanned als termijnbepaling... Dus ik ben benieuwd wat ze daar zien... ik had van de vrouw van gister avond die de medische echo heeft gedaan ook een cd meegekregen met foto`s en een filmpje en op het filmpje lijkt het ook alsof je 2 hartjes ziet op een paar seconden dan is het "wurmpje" ook even wat dikker / breder en dan verdwijnt dat weer omdat ze het apparaat verplaatst.... we gaan het afwachten morgen.. mijn gevoel zegt 2 en al helemaal door deze foto... dit kan je niet zomaar per ongeluk op de echo krijgen alsof het een soort ruis is... en het was ook niet een seconden in beeld maar voortdurend alleen kon ze ze lastig apart krijgen uit eindelijk na dik een half uur is dat gelukt maar ze durfde geen 100% zekerheid te geven wat ik haar niet kwalijk neem omdat ze geen medische echografiste is maar een pret echografiste!
Jee meid.. Ga lekker slapen en wacht morgen gewoon weer af.. Het ziet er echt niet uit als 1 kindje! Maargoed dan ben ik geen prof hoop dat ze morgen gewoon duidelijk zijn en goed kunnen laten zien dat je een tweeling krijgt!!!! Duim duim duim
Thanks wonderbaby hihihih ! gelukkig heb ik dit forum gevonden om mn hart een beetje te kunnen luchten das best een verademing soms hahahah Ik ga het jullie morgen laten weten... pfft spannend hoop dat ik kan slapen
Ja is wel fijn hè! Maar echt heb nog eens de foto's bekeken maar er zitten toch 2 kindjes? Of ben ik dan scheel haha probeer lekker te slapen! Denk maar gewoon mijn gevoel heeft het vast goed..
jeetje meid, wat spannend zeg! ik ben benieuwd of t er nu een of twee zijn! de eerste echo foto's lijken op mijn echo's van de vorige zwangerschap (helaas een miskraam).. eerste echo 3 vlekjes te zien en torenhoog hcg.. volgens de gyn waarschijnlijk een bbz want met zo'n hoog hcg moet er gwn iets te zien zijn in de baarmoeder.. dag erna weer terug.. en weer dezelfde vlekjes.. gele lichaam bij eierstok werd echter aangezien als vruchtje (dus bbz) en moest voor een laproscopie en mn eileider zou verwijdert worden.. ik schrok me rot en wist niet wat me overkwam en liet t maar op me af komen.. eenmaal uit narcose komt de gyn langs met t verhaal dat ze niks gevonden hadden........ wel een cyste wat bij een zwangerschap past (aldus het gele lichaam)... 3 dagen later terug.. en ja hoor... 2 vruchtzakjes te zien... 3e vlekje inmiddels verdwenen.. eentje met dooier erin en eentje kleiner en zonder dooier zakje.. de echo erna was het 2e vruchtzakje verdwenen en bleef er een over.. met 10 wkn helaas toch een miskraam gehad... ze klooien daar maar wat aan in die ziekenhuizen!