Wil graag beginnen met temperaturen maar weet niet precies hoe ik het moet aanpakken. Zoals wat voor een temperatuurmeter en waar meten en welke tijd? Welke site registreren? Wie kan mij opgang helpen?
lieve Miekeij88 Je kunt een gewone thermometer nemen, daarmee kun je temperaturen in je Vagina dat word geadviseerd door de site waar ik me heb geregistreerd (fertility friend) ze geven de tip om elke ochtend als je wakker word te tempen, en in te vullen op je chart samen met je cervical fluids... Ze hebben ook een handige app dan kun je het zelfs op je telefoon doen! en om je op weg te helpen hebben ze handige youtube uitleg filmpjes over wat waarom en hoe, kost je 25 min maar ik adviseer het wel want het is erg leerzaam en leert je gelijk hoe alles moet en waar je op moet letten etc. Ik ben net begonnen en voor mij werkt dit heel goed tot nu toe! je kunt je wel alleen registreren met een .com e-mail adres want ik heb het geprobeerd met 2 van mijn .nl adressen en die pakte hij niet. Nu heb ik het met die van mijn vriend gedaan die wel een .com heeft je begint met tempen vanaf je 1e cyclus dag (dag 1 van je ongesteldheid) je kunt op je chart ook allerlij andere symptomen enz invullen zoals lichamelijke sensaties, je hoeveelheid energie, je gemoedstoestand maar ook dingen als je ovulatie testen, zwangerschapstesten en wanneer je sex hebt gehad of en inseminatie. Vrij uitgebreid dus! Ik hoop dat je er iets mee kunt! Succes! Groetjes Susanne
En het is belangrijk dat je iedere dag om dezelfde tijd je temperatuur opneemt (dus ook in het weekend je wekker zetten!). Ik doe bijv standaard 7 uur. Als je daar heel soms een half uurtje van afwijkt is dat geen ramp, maar hoe regelmatiger, hoe betrouwbaarder. En je neemt je temperatuur op terwijl je nog in bed ligt, niet eerst gaan plassen of iets drinken of zo, want daardoor stijgt je temp. Een gewone thermometer (met 1 (of evt 2) cijfer(s) achter de komma) is goed, al is een digitale handig omdat je dan een piepje hoort als 'ie klaar is en het leest ook wat makkelijk af met slaperige oogjes. Ik neem mijn temperatuur trouwens rectaal. Vaginaal mag ook, maar via je oor of mond wordt afgeraden, omdat dat minder stabiel is. Succes!
Hier staat trouwens een duidelijke uitleg van de temperatuurmethode: http://www.zwangerineenwip.nl/ En ik ben het helemaal eens met Cleopatra, de video's op fertilityfriend.com zijn super handig! (wel in het Engels, maar is te doen).
Super bedankt voor jullie goede advies. Hier kan ik verder mee. Nu nog wachten op mijn menstruatie die maar niet wilt komen.. Zit nu op dag 39... (testen zijn negatief)
Ja denk dat he nog ontpillen is maar hoopte er eigenlijk al wel vanaf te zijn.. Ben eindaugustus gestopt met pil en daarna cyclus van 35 dgn en nu zit ik dan op 39 dgn.. Hoe is dat bij jou vergaan, gelijk regelmatig?