Al 1 week niet meer veel kunnen eten voel mij misselijk vaak, vandaag nog proberen om boterham te eten paar hapjes en de misselijkheid begint meteen heb gevoel dat ik dan meteen moet overgeven.. En daarna zit ik dan tot 18.00 met leeg maag omdat ik misselijk voel en helemaal geen zin heb in eten wie heeft er ook last van waarvan zou het komen?
Misschien heb je een buikgriepje, of misschien zit je baarmoeder tegen je maag aan. Meid het valt me op dat jij nogal veel bezig bent met je lijf, relax toch eens en denk eens aan iets positiefs. Dat scheelt in pijntjes en ongemakjes!
Kan zijn dat je baarmoeder tegen je maag duwt, probeer kleine beetjes te eten gedurende de dag. Dus geen hele maaltijden ineens, maar bijvoorbeeld telkens een crackertje, dan een stuk fruit, etc etc, niet te grote porties. Het gemene is namelijk dat je van een lege maag óók misselijk kan worden, dan weet je niet meer of je nu misselijk bent van de honger of van het geduw tegen je maag Goed drinken is ook belangrijk, maar vermijd zure dingen zoals sinaasappelsap en ook koolzuurhoudende dranken kunnen juist misselijk maken als er tegen je maag wordt geduwd. Als je een buikgriepje hebt, is het advies overigens hetzelfde; goed blijven drinken, kleine beetje proberen te eten.
Ik heb in het begin van de zwangerschap op droge knackerbrod geleefd. Dit hield ik binnen. probeer voor jezelf ook iets te zoeken wat wel goed valt. Succes Jane
ik spuug regelmatig mijn hele zwangerschap al. het komt ook echt met vlagen, niet dat ik super misselijk ben maar mijn eten wordt gewoonweg omhoog geduwd. vooral de warme maaltijd is een drama (en daar hou ik nu net het meeste van....) ik ga dan ook erg vaak de fout in en eet alsnog 'te veel' , wat echt niet veel is maar voor nu dus wel. echt balen. ik spuug nu nog zo'n 5 keer per week denk ik. moet zeggen dat ik er aan ben gewend :-s nog een paar weekjes dan is het voorbij! maar het kan dus idd goed zijn dat jouw baarmoeder ook de boel omhoog duwt waardoor je misselijk wordt. ja, en de tips; minder eten, kleinere porties en zo kan ik ook niet tegen melk, wit brood en vettig eten.