Dames.... Ik zit toch met een vraagje. Inmiddels ben ik bijna 5 weken zwanger van mijn derde kindje. Dit is mijn vijfde zwangerschap. De wel bekende klachten zijn al aanwezig: Zware, pijnlijke borsten. Gevoelig voor bepaalde geurtjes opgezwollen buik duizelig Misselijk Bandenpijn Langere nagels Lage rugpijn Geen zin in eten Al deze dingen komen mij heel erg bekend voor. Alleen heb ik nu een klacht erbij die ik niet kan verklaren. Sinds een week ongeveer ben ik onverklaarbaar kortademig. Zoals ik hetzelf omschrijf als iemand met overgewicht die veel en veel te veel rookt. Geen 1 van beide is bij mij het geval. Of ik nu beweeg, stil zit , sta of lig. Ik blijf kortademig. Dit herken ik niet van mijn voorgaande zwangerschappen. Is er iemand hier die dit wel heeft gehad???? Ik ben erg benieuwd of dit in de begin fase normaal is. (tegen mijn vriend zeg ik steeds is normaal hoort erbij, gaat wel weer over. net als mijn nu al dikke (darmen) buik) dus wie o wie kan mij hier meer over vertellen???
ja ik herken het ben ook al een paar dagen heel erg kortademig wat ik ook doe ik kom niet op adem het lijkt wel of ik een slechte conditie heb. ik heb vandaag positief getest dus ik denk dat het gewoon een normaal symt is tijdens de zwangerschap
Ik heb het ook gehad in het begin bij mijn dochter en nu weer zelfs wat erger volgensmij. Ik roep dan ook echt 'ik krijg geen lucht ik moet ff zitten!'. Vaak is het als ik lang sta of loop. De vk gaf aan dat 'druk' op je borst normaal is in het begin, waarom weet ik niet meer precies... Maar het is dus niet erg, hou er gewoon rekening mee en het word na een paar weekjes weer beter.
Heel erg bedankt voor jullie reacties... Het kwam mij niet bekend voor van mijn eerdere zwangerschappen. Dus ik vroeg het mij af. Lees wel steeds dat het aan het einde wel kan voorkomen dat herken ik dan ook wel weer.. Maar dit kende ik nog niet Gewoon nog "even" doorploegen dus
Ik vond het ook maar raar bij mijn dochter, ik leek wel bejaard. Nu herken ik het heel duidelijk. Ik had het juist niet op het laast, gek he. Nou hopelijk ben je er snel vanaf en ik ook.
hihi ik duim voor ons... Dan denk je toch wel na vier zwangerschappen dat je weet wat er bij hoort en wat niet... Oepsie... Nee dus... Mijn laatste uitgedragen zwangerschap is dan ook alweer dik 6 jaar geleden. De laatste twee helaas niet kunnen uitdragen. Maar bij die zwangerschappen had ik ook lang niet zo veel klachten. Dus maar lekker "genieten" van het benauwd zijn? omdat het erbij hoort... extra bevestiging dat je zwanger bent