Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lovehim90, 7 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovehim90

lovehim90 Lid

26 apr 2011
    15
    0
    0
    Hallo allemaal,

Het kriebelt bij mij al zeker 2 jaar om een kindje te willen krijgen.
    Ik woon bijna 2 jaar samen met de vriend, waarmee ik al 5,5 jaar een relatie heb.

Ik ben al vorig jaar april gestopt met de pil, ik was toen klaar met mijn MBO opleiding en wilde niks liever dan een kindje krijgen. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om toch een HBO opleiding te gaan doen. Ik kreeg ook geen menstruatie nadat ik gestopt was met de pil. Ik ben toen in juli weer begonnen met de pil vanwege het starten met die HBO opleiding. Nu is het zo dat ik aan mijn laatste jaar van mijn HBO opleiding ga beginnen, dit is een duale opleiding, waarvoor ik dus in dienst ben en een leerlingencontract heb. Dit contract loopt tot augustus 2013, ik ben in juni klaar met mijn opleiding. Ik ben verpleegkundige dus mocht mijn contract niet verlengd worden kan ik eigenlijk altijd wel ergens werken.

Nu wil ik in december/januari stoppen met de pil! Ik kan echt niet meer wachten, wil niks liever dan een kleintje!

Wat vinden jullie hiervan, of wat zouden jullie doen in dezelfde situatie?

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    als je vriend het ook wil zou ik ervoor gaan als je je opleiding afgerond hebt en een baan gevonden hebt :)

3. lovehim90

lovehim90 Lid

26 apr 2011
    15
    0
    0
    In principe is het zo dat het bedrijf waar ik nu werk me een nieuw contract zou moeten geven, maar vanwege de bezuinigingen in de zorg is dit nooit zeker. Mijn vriend wil ook niks liever. Maar ik wil dus al stoppen met de pil op het moment dat ik nog met mijn opleiding bezig ben.

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zelf zou ik wel eerder stoppen met de pil, maar bijv nog condooms gebruiken totdat je zeker bent dat je je opleiding afgerond hebt en misschien zelfs wel een baan hebt.

5. joyce0606

joyce0606 Actief lid

20 mei 2012
    127
    0
    0
    Ronde 4 voor wonder 2
    Zuid Holland
    Als jij en je vriend het willen zou ik er voor gaan hoor!

de kans is groter dat je niet meteen de eerste maand zwanger raakt (alles kan natuurlijk) je menstruatie moet eerst op gang komen.

daarnaast duurt het 9 maanden voordat je kindje er is, in die tijd kun je gewoon naar school/werk. dan zit je toch zo tegen het eind van je studie als de kleine komt.

Ik denk in mogelijkheden, is het ideaal...waarschijnlijk niet helemaal...maar als jullie het echt willen zou ik er voor gaan.

als je wacht op het ideale moment, zul je je hele leven blijven wachten, ik wilde ook dat bepaalde dingen geregeld waren, maar weet je zo werkt het gewoon niet, ik ben met 1 oktober mijn baan kwijt, tja dat wist ik 2 jaar geleden al...maar het heeft mij niet tegen gehouden...

daarnaast krijg je gewoon een uitkering van het UWV tijdens je verlof, en zal echt je leerbedrijf niet moeilijk doen, zeker niet in het laatste jaar!

ik heb helaas afgelopen weken ondervonden dat je het leven met volle teugen moet leven...

succes met je keuze!

(dit is hoe ik erover denk hoor! hihi)

6. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Hoi, wij zijn het gaan proberen toen ik wist dat ik 9 maanden later klaar zou zijn. Ik ben vorig jaar augustus afgestudeerd en in oktober is onze dochter geboren, ik vond het heerlijk! Ben na mijn verlof ook gaan werken bij een nieuwe baan!

7. lovehim90

lovehim90 Lid

26 apr 2011
    15
    0
    0
    Ik studeer in juli af en mijn contract loopt tot augustus..
    Zou het liefste nu stoppen met de pil, omdat ik denk dat het weer vrij lang gaat duren.. maar twijfel, omdat als ik snel zwanger raak ik in mei of juni uitgerekend ben.. waarschijnlijk zou er dan ook wel wat te regelen zijn met school..

8. hopeandfaith

hopeandfaith Niet meer actief

Dan stop je toch gewoon vast met de pil en vrij je met condoom dan weet je iig wel hoe je cyclus gaat lopen!! :)

9. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Ik zou ook ff vast stoppen, als je vriend het hiermee eens is natuurlijk, en dan pas gaan proberen 9 maanden voordat je afstudeerd... Maar meid, het is jullie keuze :)

10. HopeFaith

HopeFaith Niet meer actief

Ik zou stoppen. Een kinderwens zet je niet zomaar uit je hoofd. Je kan altijd een condoom gebruiken.

Als je er besluit er echt voor te gaan, heeft school altijd wel 'oplossingen'. Je zal vast niet de 1e zijn ;)

Ik zit mu bijna 2 jaar op een bbl opleiding dus ook werken en leren en ben die 2 jaar ook al bezig om zwanger te houden. Waar een wil is is een weg.

Heel veel succes.

Deel Deze Pagina