Loop al vanaf 33 weken met heel veel harde buiken! Ben op dit moment bijna 37 weken... Heb in het ziekenhuis gelegen aan de weeënremmers en longrijping maar toen ik eraf ging kwamen de harde buiken terug! Maar omdat het niet doorzette mocht ik naar huis. Nu loop ik nog steeds met de harde buiken die regelmatig komen en heb hierdoor echt heel veel pijn aan mijn ribben. Doordat ik niet meer normaal kan liggen, zitten of staan krijg ik ook last van mijn rug. Slaap dus ook maar ongeveer 3 uurtjes in de nacht en overdag kom ik ook niet in slaap. Nu zegt iedereen bel de VLK maar aangezien er niks veranderd is aan de harde buiken hoef ik officieel niet te bellen. Nu heb ik vrijdag controle en wil ik vragen hoelang ze me nog laten lopen hiermee aangezien ik het eigenlijk niet meer trek van de pijn in mijn ribben en rug en dat met vrijwel geen slaap. Dan ben ik ook de 37 weken gepasseerd en sturen ze me in ieder geval niet gelijk in bij een telefoontje over harde buiken want daar konden ze in het zkh niks meer mee aangezien het dus niet doorzette. Denken jullie dat ze me een laatste zetje geven of zullen ze me laten lopen? Hebben jullie meegemaakt dat ze een laatste zetje geven bij 37 weken omdat jijzelf teveel pijnklachten had? Had bij 33 weken wel al 1 cm ontsluiting en hebben hierna niet meer gevoeld om het niet te prikkelen zodat ik hopelijk de 37 weken zou halen... (dit lijkt aardig het geval te worden) Alvast bedankt voor het antwoorden!!!
Echt iets zinnigs kan ik er niet over zeggen. maar als je zoveel klachten blijft houden, zou ik morgen toch de Vk/zh bellen. Dan hoor je van hun de mogelijkheden wel. Verder ben ik benieuwd of het nodig gaat zijn dat ze ingrijpen. In mijn geval, na veel harde buiken tijdens de zwangerschap en een verweekte/verkorte bmm, kwam de kleine met 36 weken. Maarja, dat zegt natuurlijk niets over jou situatie. Hoop voor je dat je je wondertje snel in je armen mag sluiten en je klachten over zijn. en bellen hè! Ze kunnen ook niet ruiken dat jij je nu (nog) zo voelt. Succes
Trouwens, ik zou direct het zh bellen, ze hebben je als laatste gezien en weten hoe je bmm eruit zag.
Ik was opgenomen met 30 weken met een hoge vliesscheur. Heb toen 2 weken in het ziekenhuis gelegen. Was er koud uit of kreeg weeen, terug opgenomen en aan de weeenremmers per infuus 48 uur. Weer een week later weer opgenomen met weeen... Dat bleef gewoon dag en nacht doorgaan zo om de 5/3 min en soms heel pijnlijk en soms gewoon harde buiken. Ze vonden het echt geen reden om in te leiden. Ik liep op een gegeven moment zelfs met 3cm ontsluiting rond. Had zw diabetes,spoot 3 maal daag (6/5/5 eenheden) en dan tussendoor spoot ik bij. Kindje zou 4 weken voor lopen op groei. Had al vanaf week 11 erge BI en kon gewoon niet meer. Ben dik 30 kg aangekomen en zakte gewoon door mijn rug heen. Was geen reden om in te leiden. Ik heb het gevraagd, gesmeekt bijna van de pijn, en van de angsten (ik had al 5 ma s achter de rug en was op mijn dood dat het alsnog mis ging op de eindstreep..kreeg er gewoon angst/paniekaanvallen door)....maar ze deden geen inleiding. Stelden het telkens uit.. Totdat ik op week 38 een lieve verloskundige had die zag dat ik het niet meer trok en is toen met een gyn gaan praten. Nou was het zo dat mijn glucose waardes helemaal van slag waren en dat toen de reden werd van inleiden..op week 38.1. Dus niet op verzoek of door vroegtijdige weeen...en ik liep met ontsluiting en een hoge vliesscheur al rond sinds week 30.