Ik zal met de deur op de ketting open doen, vragen van welke organisatie ze zijn, goed hun identiteit kaart controleren en als ik het vertrouw dan zal ik wel open doen.
Ik was er of zelf naar een huis gelopen waar hun al zijn geweest of ik had de politie gebeld. Wij hebben nogal veel gezeur gehad met mensen aan de deur of beter gezegt in de wijk, had toen nog een grote rottweiler, hier liepen ze vaak door. Hier komen trouwens zelden donker typs aan de deur maar altijd blanke dus ik zou denkk ook zo reageren. Vind het eerder raar dat er zo gevallen word over het feit dat TS donker gebruikt dan dat ze een uur in de auto zitten te wachten, dat is toch verdacht?!
@anica: vind ik ook hoor En bij donkere types denk ik sowieso niet perse aan donkere mensen.. Maar bijv ook ongure blanke mensen
Kun je niet op de bovenverdieping de raam open doen en vragen wat ze willen? Ik doe dat ook altijd, ik ben veelste bang dat ik een perrsoon tegenkom die kwaad in de zin heeft dus bij mij gaat de raam boven open en alks ik het vertrouw dan ga ik naar de voordeur toe en als ik het niet verrtrouw zeg ik niet geinteresseerd en doe de raam dicht.
Ik doe ook niet meer open, ik word helemaal gek van al die energiebedrijven en weet wat voor verkopers allemaal.
Als ze aanbellen, naar de bovenverdieping gaa, en via het slaapkamer, of douche raam hun te woord staan?! Zo weet je wat ze willen, en kunnen ze niet bij je binnen.
als er vier "lichte types" aan mijn deur zouden staan zou ik het ook wel enigszins apart vinden. Ik zou dan ook door het badkamerraam met ze praten. En wat ze dan een uur in de auto doen? Beetje raar verhaal.
@laravelk: uberhaupt 4 mensen tegelijk aan m'n deur zou ik vreemd vinden. Maar ze zaten met 4 i de auto.. Niet perse aan de deur
Ik vind dat voorzichtigheid tegenwoordig zeker geboden is! Donker, blank, goede doelen, elektriciteitsbedrijf... De comment over dat TS veroordelend is omdat het misschien wel mensen zijn die belangeloos handelen... Tja... Wat als het wel mannen zijn die kwaad in de zin hebben. Je hoort tegenwoordig zulke gekke dingen! Doe je nietsvermoedend open voor een man die je meterstanden komt opnemen, wordt je naar binnengeduwd, vastgebonden en je hele inboedel meegenomen... Dit heeft niks met racisme te maken, maar met de rare samenleving waar we in wonen. Je hoort bij dat programma opsporing verzocht ook altijd dat ze op die manier je huis binnen dringen... Hier hebben we een camera'tje bij de intercom en als ik iemand zie die ik niet ken, dan gaat onze deur echt niet open!! Als ze me nodig hebben bellen ze me maar op of spreken ze me aan in een drukke winkelstraat...
Wat ben ik blij met onze 'verkopers niet welkom' sticker. Dat scheelt echt enorm! Ik gebruik ook trouwens regelmatig de term 'donkere types'. Hiermee doel ik niet op de huidskleur maar meer op het gedrag.
Mijn man is ook een 'donker type' (niet zwart maar een Turk). Hij verkoopt glasvezel abonnementen aan de deur. Hij en zijn collega's rijden gezamelijk in één auto, om de kosten te drukken. Ze hebben allemaal een PDA om zo de adressen langs te gaan die in hun lijst staan (op afspraak of volgens klantenbestand van KPN). Als iedereen in de wijken waar hij liep hetzelfde zou denken 'O gut wat moet dat type hier' had hij elke maand een schamel salaris... Als ik overdag thuis ben doe ik voor iedereen de deur open. Geen belangstelling is gewoon een nee, bedankt. En als ik de voordeur opendoe, doe ik de tussendeur altijd dicht. Dus niemand kan aan de voordeur zien wat voor bijzonders ik wel niet binnen heb staan.
Ik vind het wel vreemd dat ze een uur in de auto blijven zitten, dat is wel apart en ik zou het daardoor ook niet echt vertrouwen hoor. Gewoon niet open doen of wat al eerder is gezegd, boven een raam open doen en vragen waar ze voor komen. Zijn ze al geweest inmiddels??
Misschien toch wat vaker het nieuws kijken... Hoe vaak worden mensen overvallen in eigen huis? Dat is meestal nadat ze zelf de deur open deden. Nou zeg ik niet dat je je angstvallig in huis moet opsluiten maar ik beslis wel elke keer opnieuw of ik open doe. Midden op de dag vaak wel... Na etenstijd niet meer. En soms is het net anders... Zondagochtend doe ik bijv ook vaak niet open
Ik vind het wel weer overdreven reacties naar ts.. Misschien bedoeld ze met 'donkere types' wel gewoon 4 blanke mannen die er crimineel uitzien/gedrag vertonen ofzo... Dit is wel wat ik dacht toen ik de openingspost las.. Ik dacht echt niet aan mannen met een donkere huidskleur... Maarja, zo zie je ook weer dat rasisme niet alleen in stand wordt gehouden door 'rasisten' zelf.. Maar ook door mensen die meteen uitgaan van dit terwijl het misschien niet zo bedoeld wordt!
Hmm wat een aantal andere mensen hier ook al gezegd hebben bij donkere types denk ik meer aan hele grote ongure mannen niet persé donker qua huidskleur... @TS ben nu ook wel benieuwd...
sorry dames dat het zo lang heeft geduurd ik vond inderdaad dat ze zich nogal vreemd gedroegen, ik had misschien beter de term duister kunnen gebruiken ik bedoelde dus geen donker gekleurde mensen. Ik heb ze opgewacht met mijn trouwe duitse herder naast me. Ze bleven dan ook op afstand Het bleek te gaan over de glasvezel, en ik heb nog tegen ze gezegd dat ik het zo vreemd vond dat ze al een uur in de auto zaten, maar ze waren veel te vroeg hier en hadden dus vast gegeten... En voor iedereen die het vreemd vind dat ik zo wantrouwend ben. Er is hier een groep jongeren, en die zijn dus wel donkergekleurd, die veel intimideren en inbreken in huizen en auto's Dus ik hou alle verdachte dingen die ik zie goed in de gaten, en ik had dus het kenteken van de auto al genoteerd en opgevraagd of de auto niet gestolen was jullie hebben lang moeten wachten maar het is met een sisser afgelopen...hihi