Vanaf wanneer gaan jullie kindjes voorwaarts in de wandelwagen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Melrose, 20 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Hoi ladies,
    Ik hoop dat ik de vraag niet te onduidelijk stel. Maar ons kleintje zit regelmatig gezellig in onze Maxi Cosi Mura (wandelwagen).
    De zitting is omkeerbaar en ik vraag me af wanneer het handig is om haar met het gezicht naar voren te richten i.p.v. naar mij.
    Ik vind het erg gezellig dat ze me kan zien en ik hoop dat het haar ook een gevoel van veiligheid geeft. Zo van: wat er ook om me heen gebeurt, wat ik ook zie, mama is in de buurt.

Maar iemand vertelde mij laatst dat een kindje juist zoveel mogelijk om zich heen moet zien. Dus vraag ik me af: vanaf wanneer is het verstandig je kindje om te draaien? Ik maak me nl een beetje zorgen dat ze nog iets te jong is. En dan overprikkeld raakt, of schrikt o.i.d. En dan ziet ze mama niet en wordt ze angstig, enzovoorts enzovoorts....

Ik hoor graag jullie ervaringen, alvast bedankt.

2. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Ik heb ze eerst een poos naar me toe gehad. Ik wilde ze graag aan kunnen kijken.
    Maar toen ik zelf merkte dat ze meer wilden zien heb ik ze om gedraaid.

3. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik zat het me toevallig pas ook af te vragen, maar mijn kindje is 'al' 10 maanden. Eigenlijk vind ik het wel fijn zo. Hij kijkt vrolijk om zich heen, maar ook veel goedkeurend naar mij. Ik denk dat als hij 'andersom' zit hij dan toch mist dat hij mijn kan zien (en ik hem :D) Ik heb nog geen idee wanneer ik hem om ga draaien eigenlijk.

4. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Volgensmij moet niets.

Die kleine van mij heeft nooit naar mij toe gekeken, alleen maar de andere kant op. Die wilde zo veel mogelijk zien.

Maar gewoon doen waar je je goed bij voelt.

5. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik vind het ook gezellig, mijn dochter is nu 17 maanden en heb het nogsteeds zo! :D
    Ze kan nogniet 100% praten dus tjah, ik vind het maar niks als ik haar koppie niet kan zien.
    Moet wel zeggen dat ik afentoe een goede trap tegen de schenen krijg inmiddels, lol.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Niet! :D

Ik vind het veel te ongezellig. Heb mijn oudste altijd naar me toegehad en de jongste ook en dat ga ik niet veranderen. Ik vind het vooral vervelend dat ik de gezichtsuitdrukking niet kan zien als ze andersom zitten. En gewoon gezellig kletsen mis ik dan ook!

7. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Je merkt het vanzelf als je kindje er behoefte aan heeft. Tot die tijd lekker zo laten.

8. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Overigens zit mijn oudste van bijna 2 ook weleens richting mij in de duowagen. Veel gezelliger ;)

9. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    ik heb ook de mura en wissel t af ;) ene keer kijkt ie voorwaarts en andere keer naar mij :D ligt er aan waar we zijn en in wat voor bui ik ben ;)

10. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Volgens mij is een kindje gemiddeld bij 8 a 9 mnd "klaar" om van mama weg te kijken. Daarvoor levert het soms nog iets teveel stress op dat ze papa of mama niet kunnen zien. Maar ieder kindje is anders natuurlijk. Mijn meisje wilde vanaf 7 maanden al van mij af kijken en als ik het weer eens zo probeer dat ze naar mij kijkt ipv vooruit, is ze het heel gauw zat. Maar goed dat ligt misschien ook wel aan haar specifieke uitzicht natuurlijk :p;)

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Die van mij heb ik meteen van me af gezet en geen stress hoor! Ze keek meteen haar ogen uit! En ik kan beide kanten doen maar als ze naar me toe zit kan ik mijn boodschappenmand niet gebruiken. Dan zit ze er met een deel van het zitje in.

12. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    #12 wendy339, 20 okt 2012
    Laatst bewerkt: 20 okt 2012
    Hier vanaf dag 1 van me af. Hij was toen 6mnd.
    Mijn Mutsy kan niet anders. Vond het ook geen probleem, en hij vond het heerlijk! Lekker kijken en brabbelen naar alles wat hij zag!
    Ik moest er wel erg aan wennen de eerste week, maar ik en hij weten nu niet beter..

13. zustertje

zustertje Niet meer actief

Nina zit de meeste tijd naar mij toe... Andersom kan ook wel maar vind het ongezellig en welke kant Nina ook op staat ze gaat toch weer achterom kijken haha.

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Net vorige week omgedraaid, met 14 maanden dus.
    Ik merkte dat ze steeds opzij en naar achteren ging kijken.
    Gaat prima nu zo!

15. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij zijn ze als ze bijna een jaar zijn wel toe om meer te zien. Maar kijk het even aan zelf. Het beste kun je het op je eigen kindje afstemmen. Kijkt je kleine veel omzich heen en zit hij/zij veel om te kijken ed, dan is je kleine er wel aan toe denk ik.

16. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Bedankt voor jullie reacties. Lastig dat het verschillende antwoorden zijn, ik had gehoopt dat iedereen OF ja OF nee zou zeggen. :D

Ik ga het van de week gewoon eens proberen denk ik! Het omdraaien dus.
    Als ze dan zelf in de stress schiet weet ik dat het nog niet zo handig is. Ben erg benieuwd.

17. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij heb ik mijn oudste nooit andersom gehad, maar altijd naar me toe :-D! Ze kon gewoon langs me heen kijken en ik kon haar mooi zien. Nu staat zij op het plankje en zit haar zusje ook naar me toe, zodat ze ook haar zus goed kan zien!

18. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier staat de wagen ook meestal naar mij gericht. Uitzonderingen van kinderboerderijen, dierentuinen ed daargelaten, dan kan ze leuker rondkijken. Maar als we een blokje om gaan of boodschappen doen zit ze naar mij toe, veel gezelliger :)

19. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Sinds kort heb ik een buggy, omdat dit logistiek het makkelijkste is en daar kijken ze natuurlijk naar voren, maar als ik de grote wandelwagen pak vind ik het ook gezellig om hem naar me toe gedraaid te hebben. Wel hebben we gemerkt dat hij er erg aan moest wennen om vooruit te kijken, omdat hij ons dan niet ziet. Maar het gaat nu gewoon goed. Voor hun is het wel leuk omdat ze dan veel kunnen zien, maar ze vinden het volgens mij ook prettig om jou te kunnen zien. Dus kortom lekker doen wat je zelf graag wil.

20. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Goede vraag.
    Merk dat ik zelf ook wel eens twijfel.
    Meestal zit ze naar mij toe
    Maar merk dat ze het ook erg leuk vindt om naar voren te kijken
    Dan trappelt ze van plezier.
    Begon hier mee paar weken geleden.