Hallo! Ik vraag me af of sporten een zwangerschap in de weg kan staan. Ik ben iemand die 3 keer in de week toch relatief zwaar traint. Kan dit kwaad voor bijvoorbeeld de innesteling? En vanaf welke dag in je cyclus kun je het beste beginnen met ovulatietesten? De eerste dag van je menstruatie, is dat als er bruine afscheiding begint te vloeien of pas als er echt bloed te zien in, een dag later?
Ik ben hier ook benieuwd naar! Is er iemand die ervaringen heeft? Wat ik wel heb gelezen is dat een te hoge lichaamstemperatuur niet goed is. Sauna, warm bad, maar ook sporten waarbij je je te veel inspant is niet goed. Weet alleen niet meer waar ik dat heb gelezen en of dat waar is..... Hoop dat er mensen meer hiervan weten...
Welke sporten doe je ? Wel ik heb al weekje voor nod bruinverlies... dus ik neem als 1e cyclusdag inderdaad een dag met rood bloedverlies (en uiteraard buikpijn, hoort erbij)! Groeten !
Ik rij al jaren 6x per week fanatiek paard, dressuurles, springles, cross, wedstrijden, lange buitenritten, en ik ben gewoon zwanger geworden. Volgens mijn dokter was er niks aan de hand zolang je geen topsport beoefend.
ik las laatst wel op internet dat dit het zeker kon beïnvloeden. en dan met mate als je meerder keren in de week "zwaar"traint. het stond dan ook bij het rijdtje dont's ik heb er verder geen verstand van, maar goed te zwaar sporten lijkt me ook niet goed, maar of het de zwangerschap kan beïnvloeden, geen idee. succes met de zoektocht. groetjes angelique
Tijdens mijn 1e zwangerschap heb ik redelijk intensief aan spinning gedaan. Ik gebruikte daarbij altijd wel een hartslag meter zodat ik het goed in de gaten kon houden.....
Ik doe geen topsport, maar als ik train, dan is het fitness en dan ga ik wel helemaal uit mijn dak zeg maar... Misschien moet ik het ook eens aan een instructeur vragen, die zullen vast eerder deze vraag hebben gehad? Thanks voor de tips!
Ik heb ook wel vaker gehoord en gelezen dat zeer intensief sporten nadelig is voor een eventuele kans op zwangerschap. Je vraagt dan best veel van je lichaam. De vruchtbaarheidshormonen die de menstruatiecyclus aansturen kunnen ontregeld raken. Soms komen de menstruaties regelmatig, maar treedt er toch geen eisprong op, of bestaat er een tekort aan oestrogeen en progesteron. Ook dan is de vruchtbaarheid verminderd. Er komt bij het sporten natuurlijk van alles vrij en je verbruikt van alles. De vraag is alleen wat voor jou (te) intensief is. Elk lichaam is anders. Ik zou iets minder sporten, of in ieder geval iets minder intensief en dan kijken welke invloed dat heeft op je menstruatie.