ovulatietest te gevoelig?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door baby90, 16 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Hoi dames,
    Kunnen ovulatie testen te gevoelig zijn? Elke keer als ik in de middag een test doe heb ik een vrij donkere streep... onderste is van net.. hij loopt niet echt goed door zie ik. Willen jullie ook even naar mijn kaartje kijken? Ik denk dat ik mijn ei op dag 15 heb gehad. Vorige maand liep mijn temp ook iets omhoog voor mijn eisprong. Helaas dag 17 bijna een uur eerder moeten tempen, maar als ik die weg haal geeft FF nog steeds niets aan... net ook ff met dezelfde urine een andere ovu test gedaan en deze geeft niet eens een streep!

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Hoi,

Je temp kaartje vind ik erg moeilijk, komt ook omdat ik zelf nog maar pas ben begonnen met temperaturen.

Wat betreft die ovulatietesten: ik heb ze zelf ook gebruikt, ze zijn inderdaad erg gevoelig. Maar ik vind ze nog best licht, toen ik echt mijn LH-piek had werden het namelijk knal streepjes. En toen mijn piek voorbij was werden ze steeds lichter totdat de streep helemaal weg was. (ik heb lang doorgetest, was nieuwsgierig wat er gebeurde). Heb je ze toevallig al eerder gebruikt? Heb je toen knallers gehad of waren ze ook zo?

3. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Heb ze niet eerder gebruikt, tenminste niet tijdens mijn lh piek dus geen idee hoe ze er mogelijk dan uit zien. Tsja, mijn eisprong heb ik in ieder geval gehad, de vraag is alleen wanneer:( Ik denk dag 15 omdat vorige maand mijn temperatuur ook voor mijn eisprong om hoog schoot. Heb mijn ei in ieder geval niet gevoeld deze maand... ik stop voor deze maand met ovulatie testen. Er zit helaas niets anders op dan afwachten.
    Als ik alle ovu testen weg haal geeft FF dag 12 aan.. als dat zo is hebben we mijn ei gemist:(...

4. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    als ze gevoelig zijn vind ik ze nog niet positief zie nog geen tussen die eruit knalt

5. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ovulatietesten hebben idd verschillende gevoeligheidsgraadjes, je kunt ze vanaf 10-15 miu tot 30 (= standaard) krijgen.

6. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik vind je test van dag 15 er nog het meest positief uitzien. Je kunt trouwens elke maand je eisprong op een andere dag hebben. Dat is niet persee elke maand dezelfde dag, er wil nog wel eens een dag of 2 verschil inzitten, vroeger of later. Ook niet als je elke maand een cyclus hebt van 28 dagen.

7. Debbi86

Debbi86 Bekend lid

14 jan 2013
    511
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja mijne was vandaag ook zo licht...
    Ik word geinsemineerd even anders dan normaal ..
    Ik ging op mijn gevoel af omdat ik veel cervixslijm had..
    Die mw. Vertelde mij zo meid je bent hartstikke vruchtbaar je bmm staat wijd open ...

Zo raar die testjes !!!!

8. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Dat is nog de beste graadmeter vind ik.:D

9. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    ben ik het niet mee eens...dat is denk ik per persoon verschillend

had van 1 tot 3 april veel cervixslijm op 3 april me 1e positieve test
    4 april was het slijm helemaal weg en ik zat sochtends op me piek en uurtje erna was het negatief en die dag is me ei ook gesprongen

dus hier gaat dat verhaaltje niet op;)

10. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    even terug op je testjes...

vanaf dag 18 word hij donkerder
    dus zou wel 2x testten pd smorgens en savonds en als het lukt smiddags zodat je je piek niet mist;)

11. Groen

Groen Actief lid

12 apr 2013
    443
    394
    63
    Heb je niet vóór dag 15 ovulatietesten gedaan dan? Als je denkt dat je op dag 15 je eisprong had kon de ovulatietest al op dag 13 positief zijn.
    LH schommelt per dag, dus je kunt best je hele cyclus door lichte streepjes houden.

12. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    dat wisselt ook pd, heb maar 20 uur positieve ovutest gehad.

de testten die TS heb vind ik nog niet echt positief terwijl het gevoelige testten zijn.
    meestal heb je wel donkerde streepjes volgens mij

13. MirandaV

MirandaV Fanatiek lid

30 dec 2010
    2.363
    10
    38
    NULL
    NULL
    Gebruik deze maand ook deze testen en ik ben er helemaal niet over te spreken.. vorige maand sensitest gebruikt die vond ik persoonlijk veel fijner.. als ik een sensitest doe en die andere zie ik bij sensitest veel donkerdere streep dan die andere.. Maar denk dat dat ook per persoon verschillend is :)

14. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Nog bedankt voor de reacties dames.
    Nee ik heb niet eerder getest dan dag 15, dom.. ik wou het op dag 13 doen maar had het erg druk ivm bufferweek.
    FF gaf eerst dag 12 aan als eisprong, toen ik vanmorgen mijn temperatuur invulde sprong hij meteen naar dag 15. Ik hoop dat FF nu gelijk heeft:) dan hebben we tenminste nog een kans!

Ik denk ook dat het per persoon verschilt hoe een ovulatietest reageert, ach ik had ze goedkoop via marktplaats. Mocht het de volgende maand nog nodig zijn (hoop het niet, keep my fingers crossed) dan gebruik ik ze weer en dan vanaf dag 11.. Ik ga geen 18 testjes weg gooien natuurlijk.

Deel Deze Pagina