Hoi, Ik ben in paniek. Ik heb al een tijdje het gevoel dat ik zwanger ben. Ik heb een dochter van 10 maanden en herken bepaalde dingen vanuit die zwangerschap zoals grotere borsten, hoofdpijn, minder energie. Maar ik heb me al die tijd voorgehouden dat het tussen m'n oren zat want ik slik de pil en werd tijdens mijn stopweek steeds ongesteld. Maar vandaag voelde ik ineens geschop! Ik dacht eerst nog dat het misschien m'n darmen waren, maar het voelt hetzelfde als bij mn eerste zwangerschap en ik zag m'n buik ook echt bewegen op de plek waar ik geschop voel! Dus nu ben ik bang dat ik zwanger ben en dus ook al een hele tijd. Als het zo is, is het meer dan welkom, daar niet van. Maar wat me zo bang maakt is dat ik medicatie slik waarbij je niet zwanger mag zijn, het kan een aangeboren afwijking bij het kindje veroorzaken, ik slik de pil wat ook niet goed is voor het kindje, ik heb geen foliumzuur geslikt dus kans op open ruggetje en ik heb dingen gegeten en gedronken wat tijdens een zwangerschap niet mag. Ik ben er echt bang voor zwanger te zijn van een kindje met afwijkingen doordat ik niet goed opgelet heb... Ik weet dat jullie me niet kunnen vertellen of ik wel of niet zwanger ben, dat ik daarvoor naar de huisarts moet (ga ik morgen ook naar bellen), maar ik ben benieuwd of andere mensen hier ervaring in hebben? En ik wilde het ook gewoon even kwijt want ik voel me echt heel bang nu...
Phoe ja wat een schrik! Rij anders ff gauw langs het tankstation en haal een test. Dan weet je iig OF je zwanger bent. En dan morgen zsm de huisarts bellen! Succes!
Kheb al een test gedaan en geeft niet zwanger aan. Een test geeft alleen een positieve uitslag in de eerste 16 weken en als ik geschop voel ben ik de 16 weken al voorbij dus betrouwbaar is een test niet. Ik had vanmiddag visite toen ik het geschop voelde en toen de visite weg was was de huisartspraktijk al gesloten. Ik wilde ook eerst rustig gaan liggen met ontblote buik om te voelen en kijken en toen zag ik mijn buik dus ook bewegen maar kon ik de huisarts niet meer bellen...
HCG heb je tot ruim na een bevalling in je lijf zitten, de HELE zwangerschap door. Dus je bent niet zwanger dan hoor!
Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap meegedaan aan Moeders Voor Moeders waarbij je tot aan 16 weken zwangerschap urine inlevert. De mevrouw van die organisatie die bij mij langskwam toen vertelde dat de reden daarvoor was dat het HCG-hormoon alleen de eerste 16 weken van de zwangerschap aanwezig is in je urine (en alleen dan door een zwangerschapstest waargenomen kan worden...). Vandaar dat je na 16 weken geen urine meer in hoeft te leveren omdat ze juist dat hormoon nodig hebben. Had die mevrouw het dan verkeerd of heb ik het verkeerd begrepen?
Je zult inderdaad wel geschrokken zijn. Het zijn niet je darmen? Dat lijkt soms ook wel een schop van een baby. Tenminste dat heb ik nu ook wel eens van "hé? dat voelt echt hetzelfde". Voel je ook je baarmoeder als je op je rug ligt? Die moet dan immers ook weer hoger liggen en te voelen zijn. Sterkte en succes!
Maar kunnen darmen er dan voor zorgen dat je buik beweegt, dus dat je op de plek waar je schopje voelt ook dat deeltje van je buik omhoog ziet gaan? Als het alleen het gevoel was zou ik nog kunnen aannemen dat het mn darmen zijn, maar het feit dat ik ook mijn buik zag bewegen op die plekken heeft me een paniekgevoel gegeven of ik niet toch zwanger ben... Mijn baarmoeder voel ik sowieso niet goed omdat ik aardig wat overgewicht heb... Dus ik vind het moeilijk te zeggen of deze echt hoger ligt.
Ik heb alle 3 de zwangerschappen ( en nu nog steeds) meegedaan aan MvM en idd, van week 6 tot week 16 de concentratie het hoogst, maar het verdwijnt absoluut niet na 16 weken. Soms kunnen je darmen ook zo tekeer gaan dat het kan lijken alsof je zwanger bent...
Oke, dat stelt me wel iets gerust... Ik denk dat ik het nog even aankijk dan. Ik begreep dat als je de pil slikt, je daardoor gewoon ongesteld kan worden ook als je zwanger bent. Is dat zo? Misschien moet ik anders eens met mijn man overleggen te stoppen met de pil (en dan dus andere anti-conceptie) zodat ik echt kan vertrouwen op m'n menstruatiecyclus of ik zwanger ben of niet. Ik merk dat ik er door die informatie over de pil er niet op durf te vertrouwen. Als ik ongesteld wordt heb ik nog steeds het idee dat de mogelijkheid tot zwangerschap er is. Weten jullie hier wat van?
Hoi Celine, Wat zul je geschrokken zijn toen je het bewegen in je buik voelde en helemaal toen je hem zag bewegen. Zo heb ik twee jaar geleden ook gestaan, geloof echt dat mijn hart een slag oversloeg. Het was ongeveer een jaar na de geboorte van onze tweede, ik gebruikte toen ook medicatie die niet mag tijdens zwangerschap. Bovendien schrik je je gewoon een hoedje van het idee dat er een baby van 20 weken in je buik zou kunnen zitten zonder dat je dat tot dan toe gemerkt had. Ik had dezelfde klachten als bij mijn vorige zwangerschappen; moe, vlagen van misselijkheid, mijn buik was een beetje bol/opgezet. En toen ineens die beweging! Ook ik met met blote buik gaan liggen om te kijken en ja hoor! Mijn buik bewoog! Precies zoals in de zwangerschappen... Maar ook een negatieve zwangerschapstest... dus ik op intenet zoeken... en ja, dan vind je dus wel van die bijzondere verhalen. Blijkbaar kan het dus wel? Maar om mijn verhaal compleet te maken; ik was niet zwanger, ik heb daarna nog wel vaker gehad dat mijn buik zo bewoog en best even moeite gehad om echt echt echt te geloven dat het mijn darmen waren, want het leek gewoon echt precies op een bewegend babytje. Maar blijkbaar kan je buik dus best bewegen door je darmen... Dus dat zou het bij jou ook kunnen zijn. Wat betreft die hcg, volgens mij maak je dat gewoon de hele zwangerschap door aan, maar het zakt wel af na de 16e week. Ik heb altijd begrepen dat je zelfs nog net na de bevalling een positieve test zou moeten krijgen, maar ik weet er het fijne niet van. Dus waarschijnlijk kan alleen de huisarts je verder helpen. Heel veel succes ermee!
Volgens mij zijn zwangerschapstesten altijd negatief als je al een tijdje zwanger bent. Je hebt dan nog wel HCG in je lichaam, maar niet genoeg meer om een positieve test te krijgen. Net zoals wanneer je nog maar net zwanger bent zeg maar. Maar 100% zeker ben ik niet. Sterkte! Laat het nog even weten!
Dankje voor je reactie Sproetepetoet. Fijn om te lezen dat ook andere mensen dit meemaken. Natuurlijk niet fijn voor jou dat je dit ervaren hebt! Ben jij toen langs de huisarts gegaan of heb je een test gedaan en het daarbij gelaten toen er niet zwanger uitkwam? Ik twijfel nog wat te doen... Ik ben de afgelopen paar weken al 3x bij de huisarts geweest (vanwege een ontstoken oog) waaronder vanmorgen vroeg nog. Dus om nou weer te bellen en weer te gaan houdt me wel tegen. Ik wil niet als 'draaideurpatient' gezien worden die bij elk wissewasje weer op de stoep staat. Dus morgen sowieso de huisarts bellen of morgenochtend nog eens een test doen en als deze niet zwanger aangeeft het daarbij laten? Ik ben er nog niet over uit...
er is nog steeds hcg in de urine want je mag bij mvm ook pas mee doen vanaf week 6 geloof ik omdat dan je hcg hoog genoeg is om er wat uit te kunnen halen om te bewerken, hcg neemt daarna wel af, maar als je test zal die nog steeds positief zijn.
Ja ik begrijp je dilemma. Ik had in die periode ook heel veel onduidelijke buikpijn (maag?) klachten en stond op de wachtlijst voor een boven en onderbuik echo. Na die negatieve testen en toch weer gewoon normaal ongesteld te zijn geworden besloot ik die echo af te wachten. Vooral ook omdat ik door zoeken op internet eigenlijk alleen kon concluderen dat ik niet zwanger kon zijn. Maar goed ik ben natuurlijk maar een leek en ben trouwens nog steeds benieuwd hoe dat dan zit met die verhalen van die vrouwen die halverwege hun zwangerschap een negatieve test hadden, maar dat terzijde. Hoewel ik zelf vond dat er rationeel gezien geen sprake van een zwangerschap kon zijn was mijn gevoel toch echt danig in de war... De echo heeft mij toch wel rust gegeven, al was die niet van mijn baarmoeder, (maar meer omliggende organen zoals mild, lever, nieren)ik ging er toch wel vanuit dat bij zo'n uitgebreide buikecho een zwangerschap van rond de 20 weken echt niet onopgemerkt was gebleven Ik durfde de echoscopiste er trouwens tijdens de echo niet naar te vragen, was echt zo'n hele strenge, van de regeltjes... Maar goed daarna was ik er toch wel aardig van overtuigd hoor dat ik niet zwanger was. Maar moet heel eerlijk bekennen dat ik het af en toe nog in mijn hoofd heb gehad, tot 6 maanden later ofzo...want toen had er anders toch echt een baby geboren moeten zijn Wat jij moet doen moet je echt zelf bepalen, maar dit is natuurlijk wel juist waar huisartsen voor zijn. Een vertrouwens persoon met veel kennis en ervaring. Heel veel succes.
wat een raar verhaal. Weet je intussen al wat meer? Heb je nog meer van dat 'geschop' gevoeld? En heb je dan ook niet echt een zwanger buikje? Geschop langs buiten zie/voel je toch echt maar na de 20e week dus dan heb je toch ook al duidelijk en zw buik? en idd, voel je je baarmoeder hoog zitten, of voel je evt delen vd mogelijke baby. Ik zou toch niet meteen een zwangerschap voor echt aannemen, zeker niet als je jongste kindje nog maar 10 m is? best even langs de huisarts en echo vd buik laten nemen, is de snelste weg om het te weten. succes, en laat even iets weten hé
Meiden ik heb het ook .. Ik voel me vaak zwanger. Voel de schopjes en voel de draaiingen..Maar ik wordt elke maand ongesteld, testen zijn negatief, en ik kan alleen maar mbv de mmm zwanger raken. Ik zei al tegen mezelf, toen ik zwanger was heb ik volgens mij echt vaak mijn darmen gevoeld ipv mijn zoontje hoor.. Vind het ook heel bijzonder. Ik ruik ook zoals in mijn zwangerschap veel sterker.. Maar ook ik ben echt niet zwanger. Wel bizar he!
Nee kan toch niet, als je pas bevallen bent test je ook nog positief namelijk, dat duurt even eer je test weer wit is na de bevalling.
Ik heb bij de vorige zwangerschap met 35 weken expres nog een test gedaan. Die is gewoon positief hoor. Ff met de huisarts overleggen. Misschien dat er een echo gemaakt kan worden?