Nog steeds zo'n last van m'n darmen...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elleke, 5 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi meiden,

Zijn er meer van jullie die ook zo'n last van de darmen hadden?
    VK gevraagd, en omdat deze buikpijn redelijk hoog zit (ong. wijsvinger onder m'n navel) vermoed ze dat dit m'n darmen zijn.
    Steeds een krampend gevoel.
    Ben al begonnen met 's morgens crackers te eten, verder weinig scherp spul.. Soms 'knapt' het gewoon in m'n buik.
    Op sommige momenten ben ik ook wel eens bang dat het niet m'n darmen zijn, maar heb dit al m'n hele zwangerschap, dus als het wat zou zijn, dan zou het waarschijnlijk al openbaar geworden zijn?!
    Herkennen jullie dit en wat kun je er eventueel aan doen?

2. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Heb je ook echt last van obstipatie en veel gasvorming? Want dan is het natuurlijk vrij duidelijk dat het je darmen zijn.

Dit is heel normaal in je zwangerschap. Ik heb er zelf ook veel last van. Mocht je dus moeilijk naar het toilet kunnen, dan heeft de HA hier wel een middeltje voor. Het best is nog wel om zoveel mogelijk vezels te eten, en daarbij heel goed en veel te drinken.

3. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Heb geen last van obstipatie, nee, gasvormig af en toe, wel best veel knappen in mn darmen.

4. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Hoe bedoel je 'knappen' in je darmen? Krampen?
    Opzich is het niet vreemd hoor. Ik had tot ruim 16 weken dat mn darmen extreem bezig waren met krampen en vanalles en nog wat.

5. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik heb hetzelfde en ook vaak hoge buikpijn, dan weet ik echt niet hoe ik moet zitten. Bij die buikpijn hoort helaas vaak ook misselijkheid. Net alsof past alles niet helemaal in mijn buik. Ik probeer er maar gewoon aan toe te geven.

6. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook, volgens mij hoort het er gewoon bij, bwn ongeveer net zo lang zwanger als jij. Heb t gevoel dat er luchtbellen uit elkaar spatten in mn darmen en dat ze verschuiven lijk ik ook goed te merken.
    Ik denk altijd, gaat vanzelf wel weer over. (Met dit soort dingen dan, andere dingen zou ik toch ff de vk vragen)

7. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    hier ook steeds buikpijn en krampen,niet kunnen gaan of dan weer diarree...en opgeblazen alsof ik al 8 maanden ver ben

8. Lady26

Lady26 Bekend lid

10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen
    Ik heb ook nog steeds erge buikpijn en krampen, ben vrijdag bij de dokter geweest en die dacht aan blaasontsteking, ze hebben mijn urine nu op kweek gezet.
    Maar hij zei ook dat het wel echt bij de zwangerschap hoort dat je meer pijn in de darmen hebt.
    sterkte.

Deel Deze Pagina