Eerste poging

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tofie, 11 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tofie

Tofie Niet meer actief

Hallo allemaal,

Sinds januari 2013 staan mijn vrouw en ik op de wachtlijst voor een donor. Afgelopen oktober (vorige maand) zijn we gestart. Op 2 november is de eerste inseminatie bij mij gedaan. Een heel apart moment omdat het best beladen en gepland is. Maar we willen het graag dus het voelden ook weer heel goed. Vrij snel na de poging merkte ik gelijk dat ik heel moe was. Maar ja is dit omdat ik gespannen ben of is het een eerste zwangerschapsverschijnsel.. Zo snel.. Daarna ook af en toe minder trek in eten en gisteren was ik niet helemaal lekker. Ik zit nu 5/6 dagen voor mijn menstruatie. Gisteren al wat bloedverlies gehad maar vandaag wat meer (rood en ook af en toe beetje oranje-achtig) bij het naar de wc gaan vanmorgen. Bij de tweede keer naar de wc gaan ook wat kleine stolseltjes.. Ik raakte heel emotioneel. Want het leek erop dat het was afgestoten.. Of is het een vervroegde menstruatie? Ben normaal heel regelmatig en het lijkt ook niet door te zetten. Ik heb altijd wel een aanloopweek van licht bloedverlies naar mijn echte menstruatie toe maar niet met stolseltjes. Innestelingsbloeding zou dan ook nog kunnen maar ik denk niet dat dat het geweest is..
    Zo lastig om dan te weten wat het is, kan dus ook eigenlijk niet en moet het afwachten maar ik ga er eigenlijk al vanuit dat het niet goed is gegaan..

Ben benieuwd naar jullie reactie hierop en of jullie hetzelfde idee hebben als ik.

Bedankt alvast!!

2. kiwi31

kiwi31 Actief lid

9 mei 2013
    471
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    sorry geen ervaring mee, maar wil jullie heel veel succes wensen in deze ingrijpende periode!

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou dan maar hier..

Jeetje nee zo snel een kwaaltje dat kan echt niet hoor :D
    Kijk als je nu ongi wordt dan is het gewoon helaas niet gelukt.

Zwanger ben je pas als een test dat zegt natuurlijk.... ;) ik denk dat als je idd stolseltjes verliest dat het helaas niet gelukt is.

4. Tofie

Tofie Niet meer actief

Maar noemen ze dat dan gelijk een mk? Of kan je ook een bloeding hebben met stolsels als het niet ingenesteld is geweest? Afgezien van de menstruatie dan he ;)

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou ja het is niet zo dat als je sex hebt of een inseminatie, en als je dan ongi wordt je dan maar een mk hebt gehad....

Er is een hoop magie voor nooit daarbinnen en dan is het gewoon niet eens gelukt.

6. Tofie

Tofie Niet meer actief

Ja ik weet dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is hoor om zwanger te worden. En dat ik niet mag klagen na 1 poging. Maar ben een erge doemdenker en dat is soms lastig! Mk klinkt gelijk zo heftig en voelt alsof er iets mis is met me... Terwijl dat niet zo hoeft te zijn natuurlijk...

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja maar als je nu ongi wordt zegt dat toch niet dat je een mk hebt gehad? Dus waarom denk je zo.....

Een mk is niet niks he meis....niet zomaar denken dat je dan maar een mk hebt als je niet zwanger wordt

8. Tofie

Tofie Niet meer actief

Nee doe ik niet, sorry dat dat zo overkomt! Ik vind het gewoon niet op een menstruatie lijken vandaar.

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Je komt idd zo over....;)

Ja ik weet het niet even afwachten maar..... Misschien heb je deze keer gewoon een gekke ongi ;)

10. Tofie

Tofie Niet meer actief

Ik wil niemand kwetsen natuurlijk.. Excuses als ik dat wel gedaan heb..

11. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Als je een vrij regelmatige cyclus hebt, is vroegtijdig bloedverlies natuurlijk vreemd. Dus jouw vraag is helemaal niet raar!
    De innesteling kan een bloeding veroorzaken. Ik heb wel eens gelezen van vrouwen waarbij die bloeding dagenlang aanhoudt.
    Door hormoonschommelingen kan je cyclus ook veranderen. Zo'n eerste poging kan misschien onbewust wat teweeg brengen in je lichaam. Ik had ook last van allerlei kwaaltjes, dacht dan zwanger te zijn, maar werd toch ongesteld.
    Vergeet ook niet: slechts 20% van alle bevruchte eitjes maakt een goede innesteling door. Misschien niet zo leuk om te horen, maar het is realiteit. Gemiddeld duurt het een jaar om zwanger te worden....
    Zwanger worden vond ik een vrij heftig gebeuren. Iedere ronde weer de hoop dat het raak is, en vervolgens ongesteld worden, een dag lekker janken en dan begint het hele circus weer van voor af aan. Uiteindelijk mag ik in mijn handen klappen: in ronde 5 zwanger geworden.
    Ik hoop voor jullie ook dat het spoedig raak zal zijn, heel veel succes!!!!

12. Tofie

Tofie Niet meer actief

Dankjewel voor je lieve reactie Miepske. Doet me goed! Ik was gewoon erg geschrokken vanmorgen met het bloedverlies en het beetje stolsel wat erbij zat... Maar we proberen het gewoon opnieuw want denk dat het niet gelukt is nu.

Ik zie dat je vandaag een goede echo hebt gehad, wat fijn!! :)

13. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.781
    287
    83
    Ik heb er helaas geen verstand van, maar wil jullie toch even heel veel succes wensen! :)

14. Tofie

Tofie Niet meer actief

Heb me er maar op ingesteld dat het niet gelukt is. Verlies nog wat bloed af en toe. Vaker bruin dan rood. Ik doe voor de zekerheid nog een test zondag (1 dag na NOD). Voor de extra duidelijkheid haha. En dan gaan we het gewoon weer opnieuw proberen!

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Het kan gewoon nog goedzitten he.....vooral als het niet doorzet.

Wie weet! Afwachten maar

16. Tofie

Tofie Niet meer actief

Tsja we zullen zien.. Ik voel me wel anders.. Minder zwanger voor mijn gevoel.. als ik het al was! Maar ik weet dat je lichaam je behoorlijk voor de gek kan houden en alle symptomen die je kan hebben ook iets anders zoals een menstruatie kunnen zijn. En je ook helemaal niet iets hoeft te voelen zo vroeg...

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Precies ;) zo vaak dat vrouwen denken zwanger te zijn worden ze ongi.

En daarbij is het ook moeilijk om je zwanger te voelen als je niet weet hoe het is ;)

18. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Moet toch even kwijt dat vriendin van mij ook stolsels verloor maar nu een gezond kindje heeft hoor, wel innesteling en erg heftig!

Dus hou gewoon beetje hoop tot het echt doorzet of tot je positieve test :)

19. Rodaina

Rodaina Bekend lid

9 mrt 2013
    609
    48
    28
    Ik heb hier geen ervaring mee maar wil je veel succes wensen!

20. Tofie

Tofie Niet meer actief

Dankjewel voor het delen hiervan :) we wachten het af!

Deel Deze Pagina