Goedemorgen Gisteravond had ik op normale tijd de kleine naar bed gebracht. Na een uur hoorde ik haar heel hard hoesten en kokhalzen. Ze begon gelijk heel erg te huilen. Zelfs te krijsen. Ben ff bij haar geweest en getroost en geknuffeld. Na een half uurtje werd ze wat rustiger. Na een uur begon ze weer hard te huilen. Heb haar ff laten gaan. Na een kwartiertje ben ik er ff heen gegaan. Ze rochelde heel erg met ademhalen. Klonk erg benauwd. Heb toen ui onder haar bed gezet, blokken onder het hoofdend. Neusje schoongemaakt met neuspeer maar er kwam niks uit. Toen nog zoutoplossing gesprayd en haar weer in bed gelegd. De nacht is slecht verlopen. Elk half uur begon ze heel hard te huilen dat duurde dan 5 à 15 minuten en toen was ze weer stil. Ging de hele nacht door. Ben nu eigenlijk best moe want je slaapt zelf ook niet al zij zo huilt . Ben wel paar keer wezen kijken vannacht. En ze ligt dan in elkaar gekrompen in bed en duwt dan met haar lijfje tegen de spijlen aan. Paar keer geprobeerd om neus schoon te maken. En ze is zo moe. Oogjes draaien in kassen en ze zit dan continu te poetsen in haar oogjes. Ik denk dat ze gewoon zwaar verkouden is maar zijn er nog meer tips wat ik zou kunnen doen zodat zes nachts goed slaapt? Ik ga haar straks in warm badje doen met speciale badgel voor verkoudheid.
Misschien een combi van verkouden met oorpijn? Want als ze dan liggen komt er druk op de oren waardoor ze veel gaan huilen.. Mn zoontje heeft nu namelyk een oorontsteking en doet dit ook.. Qua ademhaling snurkt hy meer door t snot. Ik geef hem voor t slapenggaan paracetamol en daar reageert hij goed op
Mijn zoontje had dit ook (17maandjes) en hij had dus een middenoor ontsteking. Overdag ging alles goed, maar wel enorm vverkouen, maar s'nachts drama drama en nog eens drama Gelukkig is ie weer helemaal beter Suc6 hoop dat het gauw over is Ps mijn zoontje had sons koorts, dan ging het weer een dag goed, en dan weer koorts, dan weer weg dan weer koorts. Maar ieder kind is anders
Zou even oren en keel laten checken bij de huisarts ook Koorts hoeft niet. Onze jongste heeft de afgelopen 4,5 maand 12 oorontstekingen en 4-5 keelontstekingen gehad en geen enkele keer koorts... Ook niet altijd verkouden erbij trouwens, (als in: volle snotneus).
Paracetamol voor de nacht helpt redelijk. Maar kindje bij jou laten slapen geeft je ws nog de beste nachtrust. Hier ook de jongste die erg verkouden is ( Ontstoken oogjes, veel snot, heel veel hoesten, steeds verhoging ) en die huilt en hoest echt elk half uur ofzo. Als ik steeds heen en weer zou moeten lopen was ik ook heel de nacht wakker.
Ik heb de huisarts gebeld en ik kan pas woensdag terecht. Ze hebben eerder geen tijd. de assistente had wat tips gegeven om te kijken of ik het kan verlichten zodat ze beter slaapt. Haar bij ons in bed nemen raadde ze ten zeerste af. Het schijnt dat een baby daaraan went en dan niet meer in zijn eigen bed wil slapen
Ik ben bij de huisarts geweest en ze heeft middenoorontsteking. Ik heb geen antibiotica gehad. De huisarts zei dat ze dit niet zo gauw geven aan kindjes boven de 6 maanden mits ze hoge koorts heeft en amper eten of drinken of extreem veel pijn hebben. Ze heeft alleen verhoging. Moet nu 4 zetpillen per 24 uur geven ondanks dat er 3 wordt voorgeschreven in de bijsluiter. Ook heb ik chemische neusspray gehad om maar zo te zeggen voor baby's. Die is voor baby's alleen op recept te krijgen. Deze moeten we 3 keer per dag toedienen zodat die buis van Eustachius open blijft en dat ze dan ook meer lucht krijgt zodat ze wat beter slaapt. Als het niet werkt moet ik vrijdag weer bellen en kan ik een kuur ophalen.