Even een vraagje, ik heb bij controle nog nooit urine in hoeven leveren (op zwangerschapssuiker), en ook wordt nooit mijn gewicht bij gehouden bij controles van de verloskundige. Is dat normaal?
Urine is bij elke vk anders bij de eerste hoefde ik het niet elke keer en nu ik van de tweede zwanger ben, bij een andere vk, moet ik het elke afspraak inleveren. Dat ze je gewicht niet bij houden vind ik wel raar want dat heb ik nog nooit gehoord.
Hier wordt ook niet bijgehouden qua gewicht. Ook nog geen urine in hoeve leveren. Dit komt later in de zwangerschap begreep ik. Of het normaal is weet ik ook niet ?!?
Hier laat ik alleen mijn urine controleren bij de huisarts als ik het vermoeden heb dat ik een blaasontsteking heb. Heb het nog nooit hoeven inleveren bij de verloskundigepraktijk.. Ook word mijn gewicht niet bijgehouden.. Dit was bij de eerste zwangerschap ook niet het geval.
Ik heb nog nooit urine moeten inleveren en gewicht houden ze ook niet bij. Met 28 weken kreeg ik een formulier voor bloed te laten prikken voor zwangerschapssuiker.
Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook nooit urine in hoeven leveren en hebben ze mijn gewicht ook nooit gecontroleerd. Ga er dus eigenlijk vanuit dat dat deze keer ook niet hoeft/gaat gebeuren.
Oké, dank jullie voor jullie reacties. Ik zal het bij mijn Volgende controle over 4 weken wel even navragen.
Ik had bij mijn 2 eerste zwangerschappen bij elke afspraak cobtrole van het gewicht. Nu zit ik bij de gyn en nog nooit hoeven wegen.
Bij mijn dochter nooit urine hoeven laten checken en ook nooit gewogen; weegschaal staat er wel, maar gebruiken ze vooral voor 'extremen' dus als de vk bv ziet dat je flink bent aangekomen of juist afgevallen. Nu bij deze zwangerschap mogelijk wel urine-check ivm mogelijk zwangerschapssuiker (dochter was erg groot voor de termijn, dus bij deze zwangerschap zijn ze alert op zwangerschapssuiker). Maar ik moet sowieso een glucosetest doen in het ziekenhuis, dus mogelijk is urine dan niet nodig.
Ik loop in het ziekenhuis bij de gynaecoloog vanaf het begin van mijn zwangerschap en zelfs daar heb ik nog nooit een urinetest gehad, 1 keer gewogen aan het begin en nog nooit mijn bloeddruk gemeten.. Ik vroeg me hetzelfde af als jij hoor. Vond het erg vreemd.
Vorige zwangerschap maar een paar keer gewogen, maar zeker niet iedere afspraak. Heb ook nooit urine hoeven in te leveren. Hoe het nu gaat, geen idee. Heb alleen pas de intake gehad, ben toen wel gewogen. Heb maandag mijn tweede afspraak
Hier bijna bij elke controle ook gewicht en urine en bloeddruk voor ik de. Afspraak heb bij de arts Ze controleren dan op eiwitten in de urine Bij de 20 weken echo hoefde ik geen controles te laten doen Terwijl ik het wel had verwacht
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik nooit urine in hoeven leveren. En wegen deden ze alleen bij de intake, daarna niet meer. Deze zwangerschap alleen bij de intake urine ingeleverd. Wel een paar keer gewogen, maar niet standaard bij iedere controle. Ik was binnen 7 maanden na mijn bevalling weer zwanger en nog niet alle kilo's kwijt van de eerste zwangerschap. Dus in verband met een wat hoger BMI nu wel een paar keer gewogen.
urine heb ik nooit hoeven inleveren. Ik moest me wel elke afspraak wegen. Wat ook een beetje raar was want in de ene of de andere spreekkamer scheelde een paar kilo.
Ik heb nooit urine in hoeven te leveren. Alleen bij de ha een enkele keer om te kijken of ik blaasontsteking had. Gewicht werd bij m'n vorige 2 nooit bijgehouden en bij deze zwangerschap wel en ik zit nu toch echt voor de 3e keer bij dezelfde vk haha. Zelfs dan kan her dus verschillen
Hier iedere controle gewicht en bloeddruk meten. Heb ook al plasje weg moeten brengen waar ze o.a. mn glucose getest hebben.