Hallo allemaal, voor dezekerheid krijg ik.mijn 20 weken echo in het ziekenhuis om extra pecifiek te kunnen kijken. Al is de 20 weken echo natuurlijk altijd vreselijk spannend, maak ik me er ( tot nu toe ) geen extra zorgen om. Het duurt ook nog even en de afspraak is nog niet gemaakt. ( Denk dat ik in het bronovo ziekenhuis krijg). Nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee heeft? ik weet dat waar ik anders een echo had laten doen je een dvd mee kan krijgen. Dat wilde ik graag voor de 20 weken echo. Heeft iemand een idee of dat in het ziekenhuis ook kan? Of ligt de nadruk daar toch alleen op het medische aspect Hoor graag of iemand ervaring heeft en wat de verschillen eventueel zijn? alvast bedankt.
Ik heb mijn 20-weken echo's beiden in het ziekenhuis gehad. Heb wel een dvd meegekregen (was iets van 3?) maar je ziet gewoon dat de echo puur voor de medische kant wordt gemaakt. Ze doen geen moeite om er een mooie echo van te maken, daar de echo puur medisch was. Ik ben daarna nog naar een pretecho-bureau geweest voor de leuk ! Kreeg ook wat foto's mee bij ziekenhuis, te triest voor woorden: een foto van de ruggegraat????? Ongelofelijk.
Ik heb de 20 weken echo ook in het ziekenhuis gehad. Geen dvd mee gekregen en ook niet naar gevraagd. Moet ook eerlijk zeggen dat ik dat ook niet hoef. Foto's heb ik wel mee gekregen. Maar ook daarbij maakt het mij niet uit hoe ze zijn. Voor mij is het belangrijkste dat het kindje gezond is. Maar ik ben dan ook een typ die geen echo foto's deelt. Zodra ik thuis ben worden ze opgeborgen.
ik moet ook een guo echo in het ziekenhuis, en vorige x ook niks van een dvd ofzo, volgens mij doen ze dat daar (bij ons dan) ook niet, wel genoeg foto's gelukkig! maar idd, er is blijkbaar een reden dat je naar het ZH moet (bij mij wel in ieder geval) voor de speciale echo, dus ik zou dan als je graag zo'n 3d film ofzo wil nog een losse echo ergens plannen.
Een 20 weken echo in het ziekenhuis is niet voor de leuk, bij ons gedaan door een gynaecoloog en die heeft wat anders aan zijn hoofd. Daarom wordt deze echo ook vergoed door de zorgverzekeraars. Er worden dus inderdaad geen leuke foto's of filmpjes gemaakt. Een 20 weken echo is per definitie trouwens niet voor de leuk, maar een controlemoment wbt de gezondheid van je kindje. Als je leuke filmpjes of foto's wilt, zou ik een af spraak maken met een pretechobureau die betaal je voor de leuk
Oh, en even ter aanvulling op de vreemde reactie boven mij. De echoscopiste van mij deden wel veel moeite om er een leuke echo van te maken. Mocht zelfs na afloop in 3D kijken en ik kreeg veel meer mooie foto's mee dan normaal...dit mocht ik wel niemand vertellen hihihi Foto van het geslacht,voetjes,hoofdje en 4 3D foto's. Dus het gaat helemaal niet altijd zo als hierboven genoemd wordt. Hier een paar voorbeelden:
Hier ook in het ziekenhuis, en van te voren werd ook duidelijk aangegeven dat het een medische echo is, geen pretecho. Maar wij kregen bij mijn dochter mooie plaatjes mee en een dvd'tje. Vast wel anders dan met een pretecho (nooit gehad), maar ik vond het toch veel minder 'medisch' voelen dan van te voren werd aangegeven. Ook bij de combinatietest deze zwangerschap was het heel ontspannen en hebben ze bv ook even 3D beelden laten zien, super leuk.
Bij ons werd er ook geen dvd gemaakt, omdat het een echo op medische indicatie was. In mijn beleving ook erg logisch, want je komt niet voor niets in aanmerking voor een GUO. Onze kleine man lag er echter wel heel charmant bij, waardoor we wel een paar hele bijzondere foto's hebben meegekregen. Maar ik was allang blij dat er geen afwijkingen waren te zien...
Hier ook in t zhuis waar ik toch al loop.. Eerst de medische belangrijke dingen, maar ze deden allebei de keren echt wel moeite voor wat mooie plaatjes (twee keer verschillende mensen gehad). Dochter lag bijv slecht voor een mooie foto van het profieltje, maar uiteindelijk dankzij extra moeite wel gelukt maar het is zeker niet voor de leuk.. Als ze extra moeite doen er voor is het mooi meegenomen, maar zou er niet van uit gaan
Ik ben niet anders dan in het ziekenhis gewend, er werd bij ons alle tijd genomen en we kregen enorm veel afdrukken mee. Uiteraard richten ze zich op de medische ontwikkeling, maar ik mag hopen dat ze dit bij echobureaus ook doen.
Wat een hoop reacties zeg, dank jullie wel! even voor een aantal reacties: ik begrijp natuurlijk dat het niet voor niks in het ziekenhuis is en niet vor de lol. Ben het er natuurlijk mee eens dat dit het belangrijkste is! maar omdat bij mijn eerste echo de optie van een dvd naar voren kwam was ik gewoon nieuwsgierig, is leuk voor bijvoorbeeld geslacht kenbaar maken aan (schoon)familie. Mocht er geen foto of dvd kunnen is het natuurlijk geen ramp, maar dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten. Bendankt voor het delen van jullie ervaringen (en mooie foto's!!) verschillend dus, ik wacht het maar rustig af, ben benieuwd!
Ik werd met de 20 weken echo doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een GUO. Met de gewone 20 weken echo enkele foto's gekregen, ook geen dvd, kon ook niet. In ziekenhuis werd alles veel zorgvuldiger bekeken, deze echo duurde ook veel langer, wederom geen dvd wel veel, mooie, foto's. Dus wat dat betreft geen verschil bij ons met de gewone 20 weken echo. Wel mochten we in het ziekenhuis ook nog even in 3D kijken, en kregen we daar ook nog een foto van.
Ik heb hem in Bronovo gehad twee keer. De echoscopiste die ik had is echt heel goed en heel aardig. Je krijgt geen dvd mee, alleen een paar foto s die ik niet echt leuk vond. Maar het is dan ook echt een medische echo dus verwacht er niet teveel van.
Oudste: eerst gewone 20 weken echo bij een echoburo een paar foto's mee gekregen. Doorgestuurd naar ziekenhuis ivm ernstige hartafwijking Daarna 2 x guo in eigen ziekenhuis geen foto's. Daarna meerdere guo's in umcg ook geen foto's gehad Middelste: guo met 12,14,19 en 30 weken in umcg en alle keren foto's mee gekregen met 30 weken zelfs 3D. Jongste: 14,18,30 weken guo in eigen ziekenhuis wel foto's gehad door afwijkende waardes daarna nog controle echo's gehad 1x 3D foto gekregen en laatste gyn probeerde 3D maar werd niet mooi dus is hij gaan zoeken naar wat leuks foto van zijn achterhoofd waar duidelijk haar op zat van 1 cm Hier dus nooit een dvd gehad maar stond ook op de brief dat ze dit niet deden.
Eerste: 20 weken-echo in het zkh, wel een paar foto's maar geen dvd en idd ook foto's van ruggengraat enzo of alleen een arm... Tweede: 20 weken-echo bij een buro, veel mooie foto's die op een USB-stick werden gezet. Dochter had een ernstige hartafwijking dus we vergaten het mee te nemen en toen stuurden ze het gewoon nog per post na, dat vond ik wel attent. Nog een GUO gehad in ons ziekenhuis maar niks meegekregen, daarna nog een GUO in het radboud ziekenhuis, wel foto's meegekregen zelfs in 3D. Was eerst serieus naar het hart kijken en daarna nog een minuut of 5 voor de leuk met 3D dat vond ik wel fijn aangezien het allemaal al ellendig genoeg was. Vervolgens nog een GUO gehad in het Radboud en dat ging op dezelfde manier. Derde: 20 weken echo in het ziekenhuis en toen wel foto's meegekregen, zat eigenlijk maar 1 leuke dat was van de onderkant van het voetje en dat als enigste in beeld maar verder ook niets bijzonders Ik denk dat het er maar net aan ligt ook wie je hebt die jouw echo maakt...
Bij mijn guo in het UMCG stond in de brief dat foto's of filmopnamen maken verboden was. Vind ik ook wel logisch. Wel jammer want ik ben door deze echo heilig gaan geloven dat ik een zoon krijg (wil het eigenlijk niet weten) maar nu wel erg in de war. (had ik het op film konden jullie spieken). Ik kreeg in het ziekenhuis een klein mini fotootje vh hoofd. Bij mijn reguliere 20 weken echo kregen we 5 gewone foto's, 1 op 3d en de hele echo op dvd. Deze mevrouw doet veel moeite ervoor. Gelukkig mag ik bij haar met 28 weken weer om te kijken of onze baby hard genoeg groeit (ivm sua)
Mijn echo in het ziekenhuis was, naast spannend natuurlijk, zooo leuk! Hele aardige vrouw (kindje werkte totaal niet mee en ze bleef haar maar toespreken, ahhh werk even mee lieverd, ik hou toch van je, ik lag he-le-maal dubbel) en ze deed echt haar best om mooie dingen te laten zien.. Voetje enz. enz., ze bleef ook maar klikken dus ik zat al van jaaaa! Kreeg ik twee foto's, allebei van het hoofdje. Dat was het enige jammere!