Hier (redelijk ingekort ) mijn verhaal. Vorige maand net na m'n menstruatie hebben we het onveilig gedaan (ik denk zon 5 a 6 dagen erna, zo lang duurt het ongeveer bij mij). Ik zei tegen mijn partner, 'er kan niks gebeuren nu, dit is een veilige periode Ik gebruik geen pil. Nu zit ik op dag 39 en nog steeds geen menstruatie. Ik heb een lange cyclus met uitschieters naar 42 dagen maar meestal is het zo rond de 35 dagen en de laatste paar keer al zelfs na 33 dagen. Ik heb nog geen test gedaan maar ik herken de symptomen van mijn vorige zwangerschap. Ik ga morgen een test doen. Het zou heel erg zijn als het positief zou zijn want mijn partner wil absoluut geen kinderen meer. Hij vindt 1 genoeg, heeft er nooit meer gewild en vindt 1 soms al erg lastig. We hebben veel meegemaakt met onze dochter. Ik weet dat het voor hem een regelrechte nachtmerrie is, nog een kindje. Hij heeft aangegeven zich te willen laten sterilliseren. Ik heb dit nog niet tegen hem verteld. Het bijkomende probleem is namelijk dat we binnenkort op vakantie gaan. Mocht ik zwanger zijn dan zit ik te overwegen om het hem pas na de vakantie te vertellen, anders hebben we geen relaxte vakantie dat weet ik nu al. Wat zouden jullie doen, het hem wel of nog niet vertellen? Nu ik erover nadenk weet ik ook niet zeker of ik er nog wel een wil. Hoe dan ook ik voel me erg k.. hierdoor! Ik heb een beetje het gevoel alsof ik mijn partner erin heb geluist. Mocht het positief zijn denk ik niet dat ik voor abortus kan gaan (ik ben er erg tegen, gevoelsmatig kan ik het niet en daarbij wil ik het misschien wel). Hebben jullie tips hoe ik mijn vriend zover kan krijgen dat hij het leuk gaat vinden?
Geen tips voor je vriend. Sommige lopeb warm voor eventueel een 2de en sommige niet. Dat is denk ik een gevoelskwestie voor hem. Maar je loopt wel erg vooruit op de feiten. Doe een testje. Nu loop je te stressen dat kan ook een ongi tegen houden. Een test kan je veel duidelijkheid geven.
Erg onverstandig om te zeggen dat je in je veilige periode zit want hier gaat je partner natuurlijk vanuit. Maar ook van zijn kant niet handig om zonder voorbehoedsmiddelen seks te hebben terwijl je geen kinderen meer wilt. Helaas geen tips voor je maar lijkt me erg lastig om Zoiets voor je te houden helemaal tijdens een vakantie. zou het andersom ook niet op prijs stellen als hij zoiets belangrijks voor me zou verzwijgen!! Dus ik zou zsm een test doen en er samen over praten over devoties die je hebt.
Ja ik ga hoogstwaarschijnlijk morgen een test doen. Ik zal het jullie laten weten! De symptomen die ik voelde (ongi gevoel komt met vlagen) is vanavond weer afgenomen. Ik bedacht me dat het ook gewoon m'n ovulatie kan zijn. Ik heb PCOS en mijn cyclus is daardoor raar. Sinds m'n bevalling is het juist wel wat regelmatiger geworden maar misschien dat m'n lichaam een beetje van slag is. Bijvoorbeeld door de temperatuur maar ik ben ook bezig met een koolhydraatarm dieet. Het was inderdaad niet verstandig maar ik ben niet zo vruchtbaar zo bleek in het verleden en om eerlijk te zijn weet ik niet of het nu 4 of 6 dagen na m'n ongi was dat we het onveilig hebben gedaan. Als ik naar m'n lange cyclus kijk en ovulatie dan had het zaad het volgens mij nooit overleefd. De kans is ook wel groot dat het loos alarm is. Hoe dan ook ik heb er van geleerd, ik ga me eens verdiepen in het gebruiken van de pil. Bedankt dames, voor jullie antwoord!
Vanochtend getest en hij was hartstikke hagelwit. Ik ga er dus vooralsnog niet van uit dat ik zwanger ben. Wel heb ik mijn miskraam (buitenbaarmoederlijke zwangerschap) in m'n gedachte. Ik weet namelijk nog niet wat er nu wel aan de hand is. Ik zit nu op dag 40 en dat is best ongebruikelijk voor mij. Tijdens mijn miskraam testte ik ook pas laat positief en dat is 1 van de voortekenen van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik ga vrijdag nog een keer testen (met een vriendin) en als m'n menstruatie nog heel lang uitblijft toch even naar de gyn voor onderzoek.