Even een vraagje, is het mogelijk om al heel vroeg in de cyclus een ovulatie te hebben? Ik heb een zeer regelmatige cyclus van 26 dagen. Normaliter heb ik op dag 12 van de cyclus mijn eisprong. Ik kan deze altijd heel duidelijk voelen door pijn in mijn onderbuik, obstipatie, gevoelige borsten, etc. Nu vond ik het al vreemd dat ik op de dag dat mijn menstruatie begon helder, rekbare afscheiding had, normaal gezien ben ik droog tot aan mijn menstruatie. Deze heldere, rekbare afscheiding heb ik normaal alleen een paar dagen voor mijn eisprong. Daarnaast bleef de gevoeligheid in mijn borsten aanhouden, terwijl dit normaal na de menstruatie weg is. Maar gisteren zat ik op dag 7 van mijn cyclus en had ik precies het gevoel dat ik normaliter rond mijn eisprong heb. Ik gebruik verder geen ovulatietesten, gezien ik dit niet echt nodig heb. Dus het is gissen of dit nu een eisprong was. Alleen lees ik op internet dat zo'n vroege eisprong ervoor kan zorgen dat het eitje niet voldoende gerijpt is en dat bevruchting hierdoor niet mogelijk is. Dit is de eerste maand dat we het proberen, hiervoor hebben we altijd een condoom als anticonceptie gebruikt. Gelukkig hebben we de twee dagen hiervoor wel gevreeƫn, dus wie weet is het toch raak. Zijn er nog andere die zich hierin herkennen of dit ooit mee hebben gemaakt?
Ik heb het ook weleens gedacht; vrij snel na menstruatie buikpijn en typische ei-symptomen. Ik heb toen mbv testjes kunnen zien dat mijn eisprong uiteindelijk wel gewoon op de normale dag plaatsvond. Veel succes!
Sinds de curettage is het allemaal een beetje anders, maar hiervoor was ik heel regelmatig en voelde ik de eerste ovulatie pijn eigenlijk standaard op dag 8/9 (vanaf dan ook vruchtbaar slijm) om dan op dag 13 pas mijn eisprong te krijgen (met weer een soortgelijk gevoel).