Hallo allemaal!! Ik wil deze ronde voor het eerst ovulatietesten gaan gebruiken. Voornamelijk omdat ik het idee heb dat mijn ei altijd heel laat is (cd 20 heb ik altijd veel buikpijn en steken) en dat ik daardoor een LF heb van max. 9 dgn. Dit wil ik dus controleren of mijn gevoel klopt. Mijn cyclus is normaal altijd 29 (ik hou het al langer bij dan in mijn banner staat. Al een maand of 10 denk ik). Toevallig vorige ronde ineens een dag korter (toen had ik de buikpijn ook een dag eerder). Welke dag zou ik het beste kunnen starten met de ovutesten? Ik dacht zelf aan dag 13. En dan doortesten tot dag 22 ofzo. Is dat wat..? Welke tijd kun je het beste testen? Niet met ochtendurine heb ik al begrepen, maar wanneer dan? Ik werk onregelmatig dus ik heb geen tijd waarop ik elke dag thuis ben. Bedankt alvast!!
Allereerst zou ik aanraden om de dipsticks van Zwanger & Kids te gebruiken. Die werkten bij mij heel goed en bij heel veel andere meiden op dit forum ook Ze zijn ook niet superduur, dus dat scheelt natuurlijk ook al heel wat Normaal moet je uitgaan van je KORTSTE cyclus. Dus als je cyclus normaal 29 dagen is, maar het is 1 keer 28 dagen geweest, dan moet je uitgaan van je cyclus van 28 dagen. Dan kan je je knaller niet missen. Goh, van welke dag je moet beginnen testen, dat hangt volledig van het aantal dagen van je cyclus af. Ik zal eens de bijsluiter van Zwanger & Kids erbij nemen ... Als je cyclus 28 dagen is, dan zou je op dag 11 van je cyclus moeten beginnen met testen. En je blijft testen, tot je je knaller gevonden hebt. Als je een heel duidelijke 2e streep hebt, dan test je best nog eens het volgende moment (bv. als je duidelijke streep 's middags is, dan test je best 's avonds nog eens) om te kijken of hij nog oploopt, of als hij afloopt. Vanaf je test weer begint af te lopen, dan mag je stoppen met testen. Eigenlijk test je best helemaal niet door, want dat zorgt alleen maar voor verwarring Ik denk dat er op de bijsluiter staat best vanaf 10u 's morgens. Als je onregelmatige uren hebt is het niet altijd even simpel. Ik had ook dat probleem... Elke dag verschillen mijn uren en dagen om te werken... Vooraf dokterde ik eerst uit welk tijdstip ik het meest thuis was die maand. En dat nam ik dan. Als ik op het werk was, dan testte ik stiekem. Ik had een plekje gevonden waar ik mijn potje om in te plassen en mijn dipstick kon verstoppen (op het werk moeten we soms eens de nacht doen, dus in het nachtkastje in de slaapkamer kon ik mijn potje wel verstoppen, er kijkt daar toch niemand in). Als er even niemand in de buurt was, plastte ik in het potje en dipte ik er mijn stick 10 seconden in. Daarna wikkelde ik die voorzichtig in wc papier en legde ik die meteen terug in het nachtkastje, op vlakke ondergrond. Na een uurtje of 2 uurtjes ging ik dan kijken naar het resultaat Het beste is zelfs om niet meteen te kijken, dat geeft een vertekend beeld (al staat er op de handleiding dat je binnen de 40 min ofzo moet kijken). Als ze nog niet helemaal droog zijn, is het niet altijd duidelijk. Misschien ook een plekje zoeken op het werk waar je je materiaal kan verstoppen? In een kastje onder de lavabo ofzo? Of God weet waar ... Of plastic zakje meenemen om in te plassen. En nadat je getelst hebt, het zakje weggooien en je stick in een papiertje draaien en in een ander plastick zakje steken?! Wees creatief Of misschien de midstream testen kopen ... die zijn wel wat duurder, maar dan hoef je tenminste niet in een potje te plassen, scheelt al een hoop gepruts. Maar weet niet in hoeverre die goed zijn of betrouwbaar zijn, heb ze zelf nooit gebruikt Dus daarover kan ik je geen advies geven. Het is inderdaad handig om een idee te hebben wanneer je eisprong is. Veel vrouwen denken dat dit standaard dat 14 is ofzo, maar bij velen is dit helemaal niet het geval, waardoor ze hun eisprong mislopen. Leuk om een goed zicht te hebben op de cyclus! Heel veel succes, en als je nog vragen hebt, stel ze gerust
Oja, nog een tip. Als je je streepje ziet oplopen, dan zou ik meer dan 1x per dag testen. Ik testte dan zelfs 3x per dag: 's morgens, 's middags en 's avonds Dit omdat je als je maar 1x per dag test en je streepjes lopen op, je gemakkelijk je knalstreep zou kunnen missen... bv. je test altijd 's morgens. Op een morgen heb je een duidelijker streepje, maar het 'knalt' niet echt. 's Avonds zou eigenlijk je knaller zijn, maar gezien je 's avonds nooit test, zie je dat niet. De morgen erop test je weer, en zie je weer een duidelijk streepje, maar niet duidelijker dan de dag ervoor. Zo denk je dat je je ei niet gevonden hebt ... terwijl je het gewoon niet gezien hebt natuurlijk Ook is het handig om al je testjes onder elkaar te plakken. Dan zie je ze mooi op en aflopen. Zo heb je een mooi en duidelijk beeld. Naast elke test kan je dan telkens de datum en het uur opschrijven, is heel duidelijk
Wat een fijne reactie, bedankt Nellie!! Goed idee om eerst even met mijn rooster bij de hand te kijken welk tijdstip het handigst uitkomt de komende drie weken. En dan dat tijdstip te nemen Testen op het werk moet wel lukken denk ik, neem gewoon een heel klein potje mee (het dopje van de spuitbus haarlak werkt prima weet ik uit ervaring whahaha) en dan doe ik de test inderdaad in een papiertje gewoon in mijn tas of in mijn kluisje. Moet lukken (y) Ik heb ondertussen op internet gelezen dat ik idd op dag 11 zou moeten beginnen. Volgens de site van Sensitest in ieder geval. Ik kan iemands ovulatietesten overnemen, zij is nu zwanger, en ik krijg ze gratis dus ik ga Sensitest gebruiken ipv z&k Oh ja twee keer per dag is wel een goeie, dus als ik bijna tegen een positieve test aan zit ga ik dan die dag nog een keer testen? Of als ik besluit altijd 's avond te gaan testen, zou ik bijvoorbeeld de dag erna al 's ochtends kunnen testen. Bedankt!! Verder nog mensen tips?