Zo misselijk...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anna9, 31 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anna9

anna9 Lid

3 jun 2014
    6
    0
    0
    Lieve dames,

Ik moet even mijn ei kwijt. Ik ben nu 8 weken zwanger en sinds zaterdag zo misselijk. Ik hou niks binnen en ik voel me zo ellendig. Moet veel werk afzeggen (ben ZZP'er dus dat is niet zo makkelijk) en ik kan alleen maar liggen. Eten en drinken gaat erg moeilijk maar ik probeer me te dwingen. Ik kan wel janken.

Sinds gisteren heb ik Primperan zetpillen gekregen. Daar heb ik vanochtend één van genomen, maar dit wil niet echt aanslaan.

Is dit herkenbaar? Hoelang zal dit doorgaan? En hebben jullie nog tips?

Alvast dank, ik ben wanhopig en weet niet waar ik het vandaan moet halen op het moment...

2. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Heb je al gemberthee geprobeerd? Hele kleine beetjes te eten/drinken de hele dag? En dan bedoel ik echt hele kleine beetjes. Dus 1 hapje en dan 10 min wachten, weer een hapje etc.

Succes meid ik hoop dat het snel over is.

3. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

12 dec 2014
    304
    0
    0
    Hoi Anna,

Yup... heeeel herkenbaar. Vooral dat liggen het enige is wat lukt. Ik heb het tot week 19 gehad.... :s Maar dat is lang niet bij iedereen het geval. Als je geluk hebt duurt het alleen je eerste trimester.
    Tips die er zijn hielpen bij mij meestal niet, soms een beetje.
    Emesafene van de huisarts slik ik nu nog steeds (ochtenden en avonden blijven verschrikkelijk). Ik heb niet het idee dat het echt helpt, maar het lijkt de boel wat te dempen.
    Veel water drinken. Daar moet je niet aan denken misschien, maar het helpt tegen de misselijkheid en zorgt ervoor dat je in ieder geval niet uitdroogt.
    Ik werd zielsgelukkig van wat naturel chips en een paar slokken cola.
    Proberen om elke 2 uur wat te eten. Al is het maar een suf crackertje of saai biscuitje.
    En..... als liggen het beste voelt.... tsja... blijf vooral liggen.
    Er zullen zat mensen zijn die hun oordeel klaar hebben, maar alleen jij weet hoe je je voelt.
    Ik hoop dat je er snel vanaf bent!
    Gefeliciteerd met je zwangerschap ook! Het wordt heus leuk.

Oh ja. En 3x per dag gembercapsules (slik ik ook nog steeds...). Want de smaak van gember hoef ik de rest van m'n leven niet meer te proeven, maar die capsules zijn nog wel ok.

4. momy2b

momy2b Actief lid

4 feb 2015
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb er heeel erge last van gehad was ook niet in staat om normaal te functioneren...nu met 14 weken kan ik echt zeggen dat hetstukke minder is dus dat is hopelijk hoopvol voor je..wangt hoe ellndig ik me voelde leek dat er nooit een eind aan kwam..2 maanden suf op de bank gezeten en kon ook niks... ik heb medicijnen geprobeerd (o.a. emasefane) en alle tips op internet vindbaar...niets hielp...toen ik perongeluk een x een antaflusnoepje nam..bleek dat het echt te verlichten...ook dextrosesnoepjes van de kruitvat....op iets zoets zuigen schijnt meer dames te helpen...heel vele suc6..hoop dat hetbij jou ook gaat minderen

5. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Heb het ook gehad en kon ook zeker tot een week of 14 niet functioneren. Alleen maar op bed liggen in het donker. ben 2 x in het ziekenhuis geweest met uitdroging. Vanaf week 14 kon ik langzamerhand steeds wat meer eten. Het vele overgeven stopte met 22 weken maar af en toe moet ik nog spugen als iets zwaar op mijn maag valt.

6. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Bij mij wordt het ook letterlijk met de dag erger en ik zit pas op zes weken. Hier ook soms naturel chips en cola. Verder soms bouillon, rode pitloze druiven en soms op een zout dropje zuigen. Het is verschrikkelijk en ben nu al een paar dagen ziek thuis.. gelukkig hou ik mezelf voor dat die misselijkheid een goed teken is, tenminste dat lees ik overal..

7. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nog een grootmoeders recept: laurierdropjes!
    Of kleine hapjes vanille vla (persoonlijk werd ik daar nog misselijker van )
    Sterkte! Het gaat echt over...zeggen ze.... 😜

8. anna9

anna9 Lid

3 jun 2014
    6
    0
    0
    Dankjulliewel dames! Heel fijn om te weten dat ik in ieder geval niet alleen ben... Nu maar eens wat van jullie tips proberen..

9. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Vreselijk meid, ik leef met je mee! Ik heb net 2 zulke weken achter de rug! Ik heb het idee dat de Emesafene nu pas gaat werken, dus ik zou jouw medicatie nog heel afwachten. Je lichaam heeft soms even de tijd nodig om te wennen.

Verder is alles denk ik al gezegd: kleine beetjes eten en op zoute snoepjes zuigen helpen hier ook!

Deel Deze Pagina