hallo allemaal, Vanmiddag de groei echo gehad (34w4d zwanger) de kleine man ligt al goed en ook mooi gemiddeld qua grootte. Alleen constateerde de echoscopist te veel vruchtwater. Nu moet ik volgende week zo'n onderzoek met suikerdrankje doen. En afspraak met de gyn. maken. Nu ben ik de laatste week wel erg veel aangekomen, zeker 5KG schrok hier best van. Ook m'n buik heeft een flinke groeispurt gemaakt. Iemand ervaring met te veel vrucht water? Was het zwangerschapsdiabetes of bleek de oorzaak door iets anders te komen? Zoja, wat dan?
Hoi Linnie, Ik heb ook ruim vruchtwater, ik moest 2x een dagcurve (3x pd bloedprikken, waarvan een nuchter) om zwangerschapssuiker uit te sluiten. Conclusie was geen suiker. Wel heb ik om de twee weken een echo om de groei van de beeb in de gaten te houden. Tot nu toe loopt de beeb telkens voor in groei ongeveer twee weken. Ook kijken ze naar de maag en darmpjes, om te kijken of de beeb het vruchtwater goed verwerkt zeg maar. Tot nu toe hebben ze geen bijzonderheden opgemerkt. Echoscopiste zegt overigens ook altijd dat vruchtwater meten lastig is, vooral als de beeb veel beweegt wat dan komt er een golf zeg maar. Hoop dat je wat aan mijn info hebt!
Bedankt Roerei! Stelt me een beetje gerust. Ik verwacht ergens ook geen suiker te hebben, dan zou de baby groter moeten zijn (meestal toch?) Ga ervan uit dat ik op dieet moet ofzo haha Ze hadden de blaas/maag/nieren ook gecontroleerd en daar was niets bijzonders/afwijkends op te zien. Alles zag er volgens de curve normaal uit.. Wel fijn dat je dan elke 2 weken een echo hebt! Kun je de kleine toch nog even zien Jij loopt 2 dagen voor op mij zie ik, grappig!