Hallo allemaal, Ik ben 3 maanden geleden gestopt met de pil omdat wij graag zwanger willen worden. De eerste keer had ik een cyclus van 45 dagen en nu zit ik dus al op 46 dagen en ben nog niet ongesteld. Ik heb al een test gedaan en die was negatief helaas. Ik maak me eigenlijk best wel zorgen omdat ik zooo bang ben dat er iets mis is met me...! Ik heb op internet gelezen dat je met een cyclus van 45 dagen of langer minder kans hebt op een eisprong.. Wat denken jullie? Is dit normaal of moet ik toch maar even de dokter bellen? Groetjes Inge
Misschien ben je nog aan het ontpillen? Voordat je hormonale huishouding weer op regel is, kan wel even duren. Als je het niet vertrouwd kan je natuurlijk altijd langs de huisarts gaan. Het kan wel een jaar duren voordat je zwanger kan raken. Meestal gaan artsen pas tot actie over als het na een jaar nog niet gelukt is. (heb ik gelezen) Groeten, Aleida
Nog geen zorgen maken hoor, er hoeft helemaal niets aan de hand te zijn. Hoe meer zorgen jij je maakt, hoe groter de kans dat je cyclus onregelmatig blijft Met een cyclus van 45 dagen kan je heel goed een eisprong hebben, als je na een half jaar niet zwanger bent zou je kunnen gaan temperaturen om te kijken of je een eisprong hebt of niet. Maar bij een redelijk regelmatige cyclus heb je die meestal wel. Mocht je cyclus na een half jaar nog helemaal van slag zijn, kan je dan eens naar de huisarts stappen. Eerder zal hij toch niets voor je kunnen doen. Een menstruatie opwekken kan wel, maar je lichaam moet het toch zelf gaan doen.
Vervelend he, ik weet een beetje hoe je je voelt.. Heb 20 juli mijn laatste pil geslikt en wacht nog steeds op mijn eerste menstruatie ... We vrijen nog wel veilig, eerst rustig ontpillen, en ik weet daarom echt zeker dat ik niet zwanger ben. Ik heb wel het gevoel dat er dingen in mijn lijf veranderen (had al die jaren toen ik de pil slikte nooit slijmverlies, sinds een week of 2 opeens wel, al is het maar een beetje... lekker verhaal dit, sorry ), dus ik ga vanaf morgen maar eens temperaturen elke ochtend in de hoop dat ik op een zekere dag een daling zie en daarna ongesteld wordt. Dan weet ik in elk geval wanneer ik het kan verwachten, haha! Aangezien wij toch nog niet direct voor een kleine willen gaan, wacht ik het eerst nog een aantal maanden af voordat ik naar de huisarts zal gaan. Hoop dan ook dat dat niet nodig is en het vanzelf op gang komt! Maar wat een troep zeg die pil, moet je kijken hoe je lijf van slag kan zijn als je ermee stopt. Ik ga hem niet weer slikken !
Tja ik herken het "probleem van de pil" Ik heb 9 jaar de pil geslikt en ben gestopt eind juni en ik heb helemaal geen menstruatie uit mezelf gehad.. Ik heb een keer provera van de ha gehad om me ongi op te wekken en nu zit ik op dag 43 en nog steeds geen ongi.. Dus ik moet as dinsdag naar de gyneacoloog van de ha omdat die vind dat het niet goed is zo lange cyclus.. Het ligt ook aan de ha of je voor de pil wel of niet een regelmatige cyclus had.. Ik had een nette cyclus van 28 dagen en nu niks meer.. succes met zwanger worden.. gr naatje
@ naatje, Ik had vóór de pil ook een regelmatige cyclus van 28 dagen, en slikte de Diane35 pil. Heb hem ongeveer 8 jaar geslikt. Jouw menstruatie is dus al 1 keer opgewekt d.m.v. Provera, en nadien heb j nu een cyclus van 43 dagen, klopt dat? Ook vervelend zeg! Ik ben benieuwd wat de gyn ervan zegt dinsdag! Succes & sterkte ermee! Groetjes Bodeas
@ Bodeas: Ik zit nu op dag 43 na mijn opgewekte ongi en ben nu nog steeds niet ongi geworden uit mezelf, dus heb nog geen eisprong gehad.. Dus heb nog geen eigen cyclus nu en ben ik zeker benieuwd wat de gyn gaat zeggen dinsdag en ben ook wel een beetje bang dat het niet goed is, maar dat heeft iedere vrouw denk ik.. Maar voor mij noooooit meer de pil... groetjes,
Voor mij ook niet! Er zijn gelukkig ook andere manieren, met minder of geen hormonen ! Heb wel weer last van puistjes sinds ik met de pil ben gestopt, dát werkt dan weer wél direct, haha! Dat is wel minder fijn, maar zelfs nu we nog niet direct voor een kleine gaan, weegt het voor mij niet op tegen de nadelen van pilgebruik! Beter puistjes (probeer er wel vanaf te komen natuurlijk...) dan die troep weer slikken...
Hey Inge (Leuk dat je hier lid bent hihi) Een lange cyclus komt idd vaak voor na het stoppen met de pil. Je lichaam is ontregeld omdat je lang de pil hebt geslikt. Idd ontpillen zoals ze dat noemen. Je hebt speciale testjes die je eisprong aangeven wanneer deze zich bijna aandient,dan weet je wanneer je het beste kan klussen voor een kindje Ze zijn er handig. Zeker als ze niet weet hoelang ze cyclus ongeveer nu is. Misschien kan je dat proberen! Khoop dat je snel zwanger bent hoor meid! Succes! Liefs,Denise
Is dat dan niet erg snel zo die testen nu al? Ik heb er wel over nagedacht. HEb in ieder geval besloten dat ik als ik dinsdag nog niet ongi ben weer een test doe. Bedankt allemaal in ieder geval voor de antwoorden...!
Welnee,tuurlijk is dat niet erg. Het is juist hartstikke handig want je weer wanneer je beste momenten zijn om te klussen voor jullie kindje. Die testen geven aan wanneer je eisprong naderd en je dus kan gaan klussen Als wij over een aantal weken gaan voor de 2e dan haal ik ook die testen. Lekker makkelijk want je weet dat je ei eraan komt en je de meeste kans hebt! Spannend hoor dat je nog steeds niet ongi bent Kennis van me teste eerst ook alleen maar negatief en pas na2,5 maand teste ze positief! Dus er is altijd nog hoop! Khoop echt dat je snel zwanger bent hoor hihi!