wat te gebruiken bij eczeem

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Shirleytje26, 30 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shirleytje26

Shirleytje26 Actief lid

4 mrt 2012
    443
    0
    0
    Rotterdam
    Wat kan ik hier tegen doen ik heb het nu op me arm en begint ook al op me benen niet zo heel erg maar kleine plekjes zijn het.
    Normaal heb ik het niet zal wel met hormonen te maken hebben.
    Wat kan ik hier voor gebruiken?

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Is het echt exceem of meer irritatie en droge huid?
    Ik heb zelf soms licht exceem en dan help calendula zalf goed. Gewoon bij de drogist te koop en op natuur basis, volgens mij mag je dit gewoon gebruiken. Maar ik heb het niet zo erg dat ik normaal hormoonzalf moet gebruiken.
    Anders misschien je huisarts even bellen morgen?

3. Shirleytje26

Shirleytje26 Actief lid

4 mrt 2012
    443
    0
    0
    Rotterdam
    Het is echt eczeem maar het is maar een klein plekje zo groot als een stuiver en die andere plekjes zijn het heel erg klein vond het niet de moeite waard om ervoor naar de huisarts te gaan.

4. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    La Roche-Posay Lipikar Baume AP+

Mijn kinders hebben beiden een hele droge huid, kleine meid had ook eczeem plekjes op haar benen!
    Na een tip van apotheker waarvan het kindje ook eczeem heeft dit spul gaan gebruiken, ja het is duur, maar werkt top, onze kleine meid heeft geen plekjes meer!

5. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ligt eraan hoe groot. Je kunt het vet houden en hopen dat het weg gaat maar bij ernstige eczeem niet aanklooien en gewoon naar de huisarts voor hormoonzalf. Onze dochter had op zeker moment cellulitis ( dus niet de vrouwenkwaal waar reclames op inspelen maar een ontsteking van het huidweefsel) omdat al die zogenaamd gezonde zalfjes niet hielpen.

6. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Goed vet houden en als het erger wordt naar de ha

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik zou er zelf wel mee naar de ha gaan vooral omdat het meerdere plekjes zijn.
    hij/zij kan je dan de juiste zalf meegeven

8. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Mijn huusarts heeft deze kapatok:
    Vochtig exceem droog houden, droog exceem vet houden. Na 1 week niet over even overleggen

9. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb tijdens mijn zwangerschap (tot 20 weken) ook behoorlijk eczeem gehad (op de ruggen van mijn handen en onderarmen, begon bij mij ook met een klein plekje op mijn pols maat breide zich uit). Ik had er niet heel veel last van maar het zag er gewoon niet uit. Ik ben er niet mee naar de huisarts gegaan omdat ik geen hormonen wilde smeren aangezien ik er weinig last van had.

Ik heb verschillende dingen gebruikt om het vet te houden.

Wat bij mij supergoed gewerkt heeft was lipikar baume AP van la roche posay (verkrijgbaar bij de apotheek). Toen ik die begon te smer werd het direct minder. Na 2 weken was het eczeem weg!

10. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Ik heb ook veel last gehad van eczeem in mijn eerste trimester. Ik heb wel hormoonzalf van de dokter gekregen, die uiteraard wel is toegestaan tijdens de zwangerschap. Daarnaast goed vet houden met vaseline.

11. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Goed vet houden en als je toch aan de hormoon zalf moet elke week 3 dagen wel gebruiken en 4 dagen niet. Zo bouw je geen spiegel op van het hormoon en heeft je kindje er ook geen last van! Ik doe dat al bijna de hele zwangerschap omdat ik echt onder zit en met de kleine gaat alles goed! En ik smeer een type 3 (de een na sterkste soort)
    Dus ik zou toch even naar de ha gaan voordat het echt te erg word!

12. Shirleytje26

Shirleytje26 Actief lid

4 mrt 2012
    443
    0
    0
    Rotterdam
    Bedankt allemaal voor de reacties ik ga het even goed vet houdeb en kijken wat dat doet

13. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    In extreem geval wel hormoon gewoon
    Verder: vaseline vaker insmeren en als je jeuk heb antihystamine.

Ik bij mijn 1e had enorme droge huid gezicht en eczeem op handpalpen huid liet gewokn los. Ik heb niets gebruikt naast vaseline

Wat ik nog je kan aanraden is goede probiotica. Goed voor je en erg erg goed als preventie voor je baby. Ook dus zoveel mogelijk hystamine eten en allergenen want zo bouwt je baby weerstand op en kans vermindert dat hij allergie of eczeem krijgt.
    Mijn dochter heeft dus genetische eczeem van mij . Pas met 13mnd kwam dat. Nu op advies van homeopaat en eczeem centrum ga ik baby geven gla, vitamine e en probiotica en ik eet zoveel mogelijk allergenen en niet TE veel stofzuigen zeg maar als baby geboren is;))

14. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eczeem komt van binnen uit.. De darmen.. Je kunt met allerlei zalfjes gaan smeren maar dat is symptoombestrijding.. Bij de huisarts krijg je hormoonzalven.. Nog erger.. Ik zou naar natuurgeneeskundige gaan, bioresonantie.
    Vaak is bepaalde voeding een aanleiding , lichaamsvreemde voeding zoals zuivel , e nummers, suikers..

15. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    En zoals hierboven gezegd.. Probiotica is goed om de balans in de darmen weer goed te krijgen dus dat zou je sws kunnen nemen..

16. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Die kapstok is maar half waar. Ook vochtig eczeem moet je vet houden. Mijn zoontje heeft een ernstige vorm van eczeem, over het hele lichaam, en is daarvoor onder behandeling in het ziekenhuis.

De basis van eczeem is áltijd vet houden. Open eczeem (vochtig), is het een vergevorderd stadium van onbehandelde eczeem. Juist dan is een goed smeerschema belangrijk, met een combinatie van vette zalf en hormoonhoudende zalf.

Als de eczeem erger wordt of niet over gaat is mijn advies: ga zeker naar de huisarts en vraag om een degelijk smeerschema. Succes.

Een reactie op een andere reactie: smeren is zeker geen symptoombestrijding! Eczeem is goed te behandelen, met een juiste medische behandeling begeleid door een vakkundige arts die op de hoogte is van de recente inzichten. Daardoor kan op relatief korte termijn de eczeem worden behandeld, en zijn de klachten daarna onder controle met een basisverzorging van vette zalf.
    Eczeem komt in die zin "van binnen uit" dat het onder de huid aanwezig is. Daarom moet voldoende lang worden doorgesmeerd, ook als de klachten aan de buitenkant weg lijken. Anders is de eczeem nog altijd onder de huid aanwezig, en komt het snel weer terug. Een degelijk smeerschema, inclusief afbouwschema, is daarom belangrijk voor een succesvolle behandeling.

17. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Bij vethouden wordt vrij standaard cetomacrogol-zalf voorgeschreven als basiszalf bij eczeem. 2x per dag insmeren als basis voor de huidverzorging, ook als de eczeem weg is. Daar reageren de meeste mensen erg goed op. Het is een onschuldige wateroplosbare zalf, die de huid niet afsluit maar wel goed vet houdt en verzorgt. Gewone vaseline bijvoorbeeld sluit de huid wel af. Daardoor kan de eczeem zelfs erger worden, ook al houd je de huid vet.

18. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Dat kan zijn, maar ik heb echt niet anders gegeten dan toen ik niet zwanger was en toen had ik geen last van eczeem. Dus denk dat de veranderde hormoonhuishouding er ook toe doet.

19. Cherelles

Cherelles Lid

19 jul 2015
    98
    10
    8
    den haag
    Ik heb ook eczeem en ik smeer me in met de vloeibare cacaoboter van palmers en gebruik liever geen douchegel of niet te veel/lang in elk geval. Sinds ik dat doe heb ik nergens meer last van.. creme's van de huisarts hielpen heel eventjes en daarna was het gewoon weer terug

Deel Deze Pagina