Max. leeftijd voor zwangerschap?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kroel, 9 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat is voor jou de maximum leeftijd voor een zwangerschap?

1. 30

2. 35

3. 37

4. 39

5. 41

6. 43

7. 45

8. 47

9. 49

10. Onbeperkt

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Kroel

Kroel Bekend lid

3 sep 2015
    629
    1
    0
    Onze kleine man houdt mij wel bezig!!
    Brabant
    Ik zag net op TLC een vrouw die op haar 56ste zwanger was geworden met hulp van een arts.

Nu vraag ik mij af wat jullie vinden, tot welke leeftijd vind je dat een vrouw zwanger zou 'mogen' worden? (Het maakt niet uit of dit op de natuurlijke manier gaat of via de mmm.)

2. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Totdat de natuurlijk het stopt. Voor sommige is dat 45, voor anderen (uitzonderingen) 56 jaar.

3. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Tot de natuur ermee stopt. Daarmee bedoel ik uiteraard geen vrouwen die in de MMM zitten om vruchtbaarheidsproblemen.
    Maar 56 is een belachelijke leeftijd om kinderen te krijgen.

4. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Ik heb 43 gestemd. Tussen je 30ste en 35ste vind ik de mooiste leeftijd. Na je 35ste vind ik ook nog prima kunnen. Voor je 25ste vind ik persoonlijk weer veel te "jong" eigenlijk.

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Voor mezelf: 40-42 denk ik.
    Voor een ander: poeh lastig, heb ik niet echt een mening over. 45 vind ik niet raar, 56 wel wat oud.

6. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik persoonlijk vind 40+ wel wat oud. Als vrouwen boven de 40 nog voor een kindje willen gaan dan is dat hun goed recht natuurlijk en heb ik daar verder ook geen oordeel over.

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

tot 45 denk ik dat je normaliter kan verwachten dat je je kind ook de opvoeding kan geven die het verdiend. Fysiek/ energie gewijs.

8. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Voor mij persoonlijk is dat 35, maar ik heb altijd gezegd dat ik voor mijn 30ste klaar wil zijn en dat is me gelukt. Natuurlijk zijn er uitzonderingen en heb je het niet altijd zelf voor het zeggen.
    Maar iedereen moet dit voor zichzelf weten, ik zeg alleen wat ik een mooie leeftijd vind voor mezelf. Al vind ik 45+ wel wat te oud worden.

Ik was op mijn 23ste moeder van mijn eerste zoon en op mijn 25ste van mijn 2de. Straks als de oudste 18 is, ben ik pas 41.

9. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Hm voor mezelf niet ouder dan 35. En voor anderen, tja, lastig, 50 ofzo?

10. Kroel

Kroel Bekend lid

3 sep 2015
    629
    1
    0
    Onze kleine man houdt mij wel bezig!!
    Brabant
    'Vroeger' had ik voor mijzelf gesteld dat 35 de absolute max was. Door omstandigheden was ik niet eerder klaar voor kinderen dan oktober 2013 (toen gestopt met de pil). Op dat moment was ik 34. Met mijn 35ste bevallen. Nu ben ik 36 en zou graag een brusje willen. Dat red ik niet meer voor mijn 37ste.

Ik vind nu 45 de max. Mijn grens is dus duidelijk verlegt! 😂
    Ouder vind ik ook niet leuk voor het kind.

11. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    voor mij persoonlijk was dat de grens van 30. dat zal het ook blijven gezien ik vind dat we compleet zijn. al denkt mijn mannetje er anders over maar goed. ik doe het mezelf niet meer aan iig :)
    hij is dan ook al 35 als ik 30 ben en ivm grotere kans op problemen/aandoeningen vind ik het wel goed zo. we hebben 2 prachtmeiden. en als dat niet zo was geweest, tja dan misschien wel helemaal niet na mijn 30e? geen idee :)

12. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik vind zolang het lichamelijk nog kan en verantwoord is. Welke leeftijd daaraan hangt verschilt per persoon.

13. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Dit.

14. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Tja na 40 vind ik persoonlijk best oud.het kan natuurlijk wel maar fisiek herstel je dan meestal toch minder goed. Schoonmoeder vond bevallen op haar 37e toch een stuk pittiger dan op haar 25e.
    Iedereen mag natuurlijk zelf beslissen of je graag een kind wil of niet maar ivf na 45 is in mijn ogen wel erg onnatuurlijk.je lichaam is daar niet op gebouwd. Maar nogmaals ieder mag dat zelf beslissen of ze dat wel of niet wil.

15. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Deze mening deel ik

16. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.655
    5.697
    113
    Zelf heb ik altijd al geweten dat ik vrij vroeg kinderen wil. Nu ben ik 24 en dat vind ik zelf een prima leeftijd. Vind het ook een heerlijk idee dat ik nog vrij jong ben als ons kind of verdere kinderen uit huis zijn of tenminste zelfstandig kunnen leven. Zie te veel mensen om mij heen waar de kinderen net uit huis zijn of volwassen zijn en die mensen worden ziek tot soms ernstige gevolgen. Heb ook totaal niet de behoefte gehad om nu veel te reizen etc, dat willen wij daarna doen.

Verder denk dat als het goed voelt en je bent zelf nog gezond leeftijd niet zo veel uit maakt. Is tenslotte maar een getalletje. Tot een zekere hoogte hoor. Las laatst een verhaal van een moeder 65 die draagmoeder is van het kind van haar dochter. Dat lijkt mij toch wel erg spannend.

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Tot hoog uit maximaal rond de 45!

Als ik kijk naar mijn zelf met mijn 40+ zeg ik het eerlijk ik zou een zwangerschap plus kindje er bij niet meer trekken. Klinkt nu wel heel oud maar dat is een gevoel. Ben er wel klaar mee eerlijk gezegd.

Maar stel je hebt na je 40 ste nog geen kinderen en die wens is zo sterk wie ben ik dan om te zeggen je bent te oud.

Boven de 45 vind ik het eigenlijk wel echt te oud zit je met je 65 ste nog met een puber in huis dat moet je maar trekken haha.

18. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik kan alleen maar voor mezelf spreken en mijn persoonlijke grens was 37. Gevoelsmatig. Maar voor andere vrouwen kan/wil ik niet bepalen welke grens zij aanhouden. Daar kan ik helemaal niet over oordelen.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Zelf was ik met 28 en 31 zwanger..

Mijn grens ligt bij 39-40

20. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    "Mogen" worden? Dat vind ik wel een lastige vraag. Als een vrouw op haar 49ste nog natuurlijk zwanger wordt, is dat een uitzondering van de natuur en heb ik daar geen enkel probleem mee. Ook qua gevoel niet.

Toch heb ik voor 45 gestemd. Dat komt door je eerste zin in de openingspost. Een vrouw van 56 die met behulp van een arts zwanger wordt, vind ik wel erg oud. Voor mijn gevoel ligt die grens rond de 45. Al is dat geen harde grens, wat 46 zou ook nog wel kunnen.

Onder de 25 heb ik ook geen enkel probleem mee, mits de moeder zelfstandig een kindje kan opvoeden. Dat is bijvoorbeeld met 14 jaar niet wenselijk, zelfs al kan het uiteindelijk goed gaan. Maar vroeg in de 20 zijn er genoeg vrouwen die een opleiding hebben afgerond, al wat werkervaring hebben en volledig zelfstandig wonen. Geen enkel probleem om dan jong met kinderen te beginnen.

Deel Deze Pagina