Heb ik nou een korte luteale fase?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Perdiz, Dec 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Perdiz

Perdiz Bekend lid

Oct 19, 2015
    963
    6
    18
    Hoi meiden,

Ik heb een app die mijn cyclus bijhoudt. Ik wordt ook altijd stipt ongesteld. Of het is dus spotting de 1e paar dagen maar die begint dan ook elke keer stipt.

Nu heb ik even teruggekeken in de app qua ovulatiepijn. Vorige maand op de 3e dag na de eisprong volgens de app had ik hele erge menstruatiepijn en last van m'n onderrug.
    Deze maand precies hetzelfde.
    Dus ik ga er nu van uit dat m'n eisprong gisteren was ipv 3 dagen geleden.

Vruchtbaarslijm heb ik al een week.

Nu moet ik (hoop van niet) 19 december ongesteld worden, maar dan zou ik maar een lf hebben van 10 dagen. Das toch veel te kort voor een ingenesteld eitje?

Of telt die spotting niet mee voorafgaan de aan m'n menstruatie, ook al is die er elke maand dan stipt?

Ben dus eventjes in de war.

Iemand wat kennis!

Xx

2. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

Jul 7, 2009
    1,238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    Hoi hoi, vermoed dat als je eisprong inderdaad 3 dagen later is je NOD dat ook zal zijn. Je LF veranderd wel is elke cyclus maar meestal qua lengte maar met 1 dag. Ook de CD van je eisprong kan wisselen. De spotting behoort niet officieel tot je ms, mijn fert.arts zei me dat je pas begint te tellen als je het rode/roze bloed verlies hebt. Die dag is dan CD 1.

Hopelijk heb je hier wat aan,
    Liefs

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik zou niet al te zeer in een app geloven hoor. Tenzij je een app hebt die specifiek in jouw lichaam kan kijken of dat jij een lichaam hebt die precies doet wat een app zegt dat het op een bepaalde datum moet doen. Apps gaan uit van een gemiddelde en zitten er vaker naast dan dat het precies klopt. Je kunt niet blind vertrouwen op wat een app aangeeft helaas. Je eisprong kan veel eerder of later zijn dan dat een app zegt.

Je kunt beter ovulatietesten gebruiken wil je zeker weten wanneer je eisprong ongeveer zal plaatsvinden. Die maken gebruik van jouw urine en zijn daardoor vele malen nauwkeuriger dan een app.

Je kunt dus op basis van een app alleen niet concluderen dat je luteale fase wellicht te kort is.

4. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Een lutuale fase van 10 dagen of langer is prima!
    Daaronder kan het een probleem worden, maar is het ook lang niet altijd, er zijn genoeg vrouwen met een lutuale fase van 7-8 dagen zwanger geworden.

Het is vooral belangrijk of je progesteron gehalte 7 dagen na de eisprong goed is:)
    Als je minstens een jaar bezig bent en je gaat naar de gyn dan zullen ze je ook een cyclus volgen, dus kijken hoe de eigroei gaat en wanneer het springt en vervolgens na 7 dagen een bloedtest.

5. Perdiz

Perdiz Bekend lid

Oct 19, 2015
    963
    6
    18
    Nee op basis van die app kan ik niks concluderen. Maar wel op basis van wat m'n lichaam doet toch. De pijn en het vruchtbare slijm. En als de spotting (als dat het is) net als anders begint op de dag die ik nu als nod heb staan dan heb ik toch wel een lf van 10 gehad? Spotting met daar aansluitend de menstruatie is toch sowieso einde van de lf? Of kan er wel spotting plaatsvinden en dan toch geen menstruatie en dan zwanger blijken te zijn?

Owkee nu maak ik er wel een potje van hahaha.

Wel jammer dat je pas na een jaar in aanmerking komt voor onderzoek. Zou toch fijn zijn als dat wat eerder kon. Scheelt een hoop emotionele stress bij vrouwen in dat 1e jaar van proberen.
    Ik hoor ook wel dat ovulatie testen niet altijd betrouwbaar zijn en nogal verwarrend kunnen werken.

Ik zou gewoon net als m'n moeder zwanger willen raken omdat het kan. Zonder poespas en testen en wat dan ook. Maar ja dat wil iedereen wel hahaha

6. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

Sep 26, 2015
    1,256
    2
    38
    Female
    Probeer eensje temperatuur bij te houden, daaraan kan je zien of jou vermoeden bevestigd wordt.
    Want van alleen symptomen kan je niet vanuit gaan dat je eisprong is geweest. Zo krijg je een duidelijk inzicht in je cyclus.
    Elke ochtend rectaal op het zelfde tijdstip voordat je opstaat, dus alleen je hand uitsteken. In het begin moest ik er even aan wennen maar nu slaap ik daarna gewoon weer verder. Tenzij ik moet werken haha dan sta ik daarna op.

7. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je de medische molen onderschat. Want het is heel erg lang wachten en heel veel stress.
    Ik had serieus minder stress toen ik nog in het duister tastte waarom ik niet een eisprong kon vinden en waarom mijn menstruatie niet gewoon kwam, en dat een jaar lang. Toen ik de medische molen in ging was ik nog relaxed. We waren een jaar bezig (zonder waarschijnlijk 1 kans) maar het kwam vanzelf wel vonden we, en zeker het ziekenhuis zou het 'wel even oplossen'. Niet dus.

Maar vanaf het moment dat je in de medische molen komt word je geleefd.
    Jij en je partner krijgt veel awkward onderzoeken, je moet heel veel wachten en de hormonen zijn helemaal een ramp.

Het zorgt ook voor stress. Zo kan een zaadonderzoek al slechter uitvallen door gewoon simpelweg een dip, een verkoudheid of een nachtje koorts. Het kan zo slecht uitvallen dat er geen enkele levende zaadcel is te vinden.
    Of het samenlevingsonderzoek. Dit onderzoek wordt tegenwoordig nog weinig gedaan omdat het voor zoveel stress zorgt. Dan was de uitkomst dat al het zaad in het slijm dood was, maar eigenlijk was er niks aan de hand.

Bovendien wordt er bij veel stellen niets gevonden. Zaad goed en bij de vrouw alles goed, dan mogen ze na dat eerste jaar alsnog een half jaar zelf proberen, omdat de kans op zwangerschap echt aanwezig is.

Bovendien raakt het grootste deel van de stellen (ik geloof 80%?) raakt binnen een jaar zwanger, dus vertrouw daar op:)

Als ik jou was zou ik niet bezig zijn met ovulatietesten, apps oid, maar gewoon klussen in de week dat je vruchtbaar slijm hebt en genieten van deze spannende periode in jullie leven!:)
    Ik zou er een moord voor doen om niet 5 keer per cyclus met de billen bloot te moeten en 13x een injectie zetten en de wachtweken die bepaald worden door zwangerschapshormonen door de medicijnen.

Het is absoluut niet aanvallend of lullig bedoeld, dus vat het alsjeblieft niet zo op maar jij denkt net als ik toen dacht dat het ziekenhuis wel hulp kan bieden en je dan snel zekerheid hebt, maar dat gaat helaas vaak niet op.
    En wie weet heb je wel hulp nodig, maar zorg dat je dan in ieder geval kan terugkijken op een relaxte eerste jaar aan proberen, die zijn goud waard (dat vind ik, als ik nu terug denk aan die eerste tijd).

8. whuz

whuz Bekend lid

Oct 20, 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn verloskundige kun je ook een gesprek aanvragen voordat je zwanger bent. Je kunt tijdens zo'n spreekuur met al je vragen terecht. Misschien is dat een idee om zo te kijken wat je zelf nog kunt doen en even een professioneel luisterend oor te treffen.

9. Perdiz

Perdiz Bekend lid

Oct 19, 2015
    963
    6
    18
    Catmommy ik vat het juist verhelderend op hoor. Bedankt voor je informatie. Waarschijnlijk moet ik me idd niet bezig houden met dat er iets mis met mij kan zijn.
    Rebelleflower, zonder vruchtbaar slijm ben je niet vruchtbaar toch, en die menstruatiepijn op dezelfde dag als vorige maand is toch ook geen toeval.
    We klussen wel braaf om de dag of om de 2 dagen dus dat zit dan wel snor dacht ik.
    Ik vraag me enkel af of mijn Lf niet aan de korte kant is. Omdat ik denk dat mijn eisprong nu pas is geweest ben de menstruatie /spotting op se 19e gaat komen

Ik wil zo laat mogelijk met testen van temperatuur en beginnen, zo laat mogelijk een groot ding laten worden.

10. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

Jan 4, 2013
    5,299
    1,769
    113
    Female
    sommige vrouwen hebben geen duidelijk vruchtbaar slijm maar wel een goede eisprong. Dus de opmerking geen vruchtbaar slijm is geen eisprong gaat ook weer niet op ;)

11. Moess

Moess Niet meer actief

Als je eitje wat later is dan je verwachtte, zal je menstruatie waarschijnlijk ook wat later komen.

12. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

Sep 26, 2015
    1,256
    2
    38
    Female
    Mijn vorige cyclus had ik voor mijn eisprong vruchtbaar slijm en tijds was het alweer crème achtig. Ik heb ook cyclussen gehad dat ik geen vruchtbaar slijm vond.
    Dus nee je hoeft niet altijd vruchtbaar slijm te hebben om een eisprong te hebben en andersom.
    Er is niets voor onvoorspelbaar als je lichaam.
    Als je het om de 2 dagen doet zit je altijd wel netjes op tijd dus dat zit wel goed.

13. Perdiz

Perdiz Bekend lid

Oct 19, 2015
    963
    6
    18
    O echt? Wist ik niet.... Zo leer je nog eens wat. Thanks!
    Nou ik laat het gewoon voor wat het is dan maar, voor zover ik dat kan dan.

Share This Page