Advies gevraagd - wel/geen ovulatietesten gebruiken?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Sally1980, Dec 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sally1980

Sally1980 Actief lid

Jun 13, 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon even jullie advies vragen...

Heb op 1 december mijn eerste echte menstruatie gehad (gestopt met de pil in oktober j.l.) en geen enkele echte positieve ovulatietest gehad in die periode ervoor. Op dag 22 een lichte streep, maar leek me geenszins positief.

Ook deze maand kan ik mijn ei niet vinden, maar wel veel vruchtbaar slijm e.d.. Ik word hier nogal onzeker van moet ik zeggen. Dus ben 'gestopt met zoeken'.;) Mede omdat de testen op waren en ik ziek thuis ben, dus ze niet kan halen haha.

Het kriebelt, controle en een stukje zekerheid is fijn, maar geeft ook onrust... Herkent iemand dit en wil je je ervaring delen? Ben erg benieuwd! Alvast bedankt voor het lezen!

2. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier luisterde het erg nauw welke test. Ik test bijna nergens echt positief mee. Dus is er altijd twijfel of de eisprong wel of niet geweest is. Ik heb ook een onregelmatige cyclus waardoor het ook flink kan variëren. (Tussen 29-50 dagen).
    Iemand tipte mij over de extra gevoelige van sensitest en daarmee krijg ik wel een knaller. Misschien werken die bij jou ook beter.

3. Sally1980

Sally1980 Actief lid

Jun 13, 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje voor je reactie! Misschien moet ik de volgende ronde inderdaad een andere test gaan gebruiken. Eerste ronde KV gebruikt, deze ronde Action.

4. Jdk

Jdk Actief lid

Jul 28, 2015
    288
    16
    18
    Misschien kan je eens naar de huisdokter gaan en vragen om je bloed af te nemen? Uit bepaalde waardes kunnen ze concluderen of je al dan niet een eisprong hebt gehad..

5. Moess

Moess Niet meer actief

Ik denk niet dat de huisarts hierop gaat prikken, als ze pas net met de pil gestopt is.

Ts:
    Ik kon met de action testen ook niet echt een duidelijke streep krijgen. Met de sensitest ovulatie dipsticks heb ik altijd duidelijke positieve testen gehad.

6. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

Mar 20, 2015
    4,485
    2,225
    113
    Female
    twente
    Bij mij werken de action testen prima.
    Mijn cyclus is onregelmatig dus ik vind het prettig te weten wanneer mn ei ongeveer komt. Verder maken wij het zoiezo om de dag of elke dag wel gezellig.

En als je er met ovulatietesten niet uitkomt maar toch wil weten of je ei is, is dan misschien temperaturen iets voor je? Enige nadeel is dat als je het aan je temperatuur kan zien je ei al geweest is. Dit betekend dat je het zoiezo regelmatig gezellig moet maken.
    En als je op den duur een regelmatige cyclus hebt kan je je ei ook makkelijker berekenen

7. Sally1980

Sally1980 Actief lid

Jun 13, 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allemaal bedankt voor de tips! Sensitest ga ik denk ik proberen... Of misschien inderdaad afwachten tot mijn cyclus consistent wordt en ik wat meer daarop kan sturen.
    Nogmaals dank, goed om jullie adviezen en verhalen te lezen!

8. Steefje1

Steefje1 Lid

Nov 19, 2015
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een zeer goede ervaring met sensitest.
    Het is makkelijk in gebruik en er zit een duidelijke beschrijving bij.
    Het wordt ook zeer discreet verstuurd... Je kan op het pakketje niet zien waar het van is en het past in de brievenbus dus je hoeft niet thuis te zijn.

Succes en sterkte met alles.

9. lacey0

lacey0 Actief lid

Nov 5, 2014
    376
    8
    18
    Ovulatietesten heb ik meerdere malen geprobeerd, maar voor mij was het niet echt een succes. Ik miste steeds net de piek. Meerdere malen per dag testen zag ik niet zitten. En je bent al snel te laat als je dan nog seks 'moet' hebben. Gewoon om de dag zit je altijd goed. Iig rond je vruchtbare periode.

Ik temperatuur en als je dat een tijdje doet, herken je er een patroon in en weet je wanneer je eisprong is geweest (of komt als je patronen herkent)
    Ik temperatuur iedere ochtend gewoon met dat ding onder mn tong en zet het in de Fertility Friend app.
    Misschien dat dat wat voor je is?

10. Sally1980

Sally1980 Actief lid

Jun 13, 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!

We hebben een klein probleem wat betreft "gewoon gezellig maken om de dag", want mijn man werkt onregelmatig en is er dus niet altijd of is soms erg moe. Maakt het dus iets lastiger. 😊
    Maar ik ga denk ik de volgende ronde de Sensitest toch maar proberen, mocht het deze ronde niet gelukt zijn. Dat temperaturen vind ik dan net een stap te ver, dan ben je er echt letterlijke iedere ochtend mee bezig. Misschien in een later stadium!

Nogmaals bedankt voor de reacties! Fijn!

Share This Page