Hoi meiden, Gespannen borsten, wat misselijk, .. 1 dag voor mijn verwachte regels bespringt me plots het idee dat dit heel 'zwanger' aanvoelt. Ik doe gisterenavond snel een testje met een kruidvatcasette, en na 3 minuten staat daar een licht maar duidelijk streepje. Ik ben wat overdonderd. Nummertje drie was niet echt gepland, maar zal wel heel welkom zijn. Deze ochtend test ik opnieuw met een Action test, maar hier is amper een streepje te zien, alleen als ik heel goed tuur kan ik de schaduw van het streepje onderscheiden. Gespannen borsten en misselijkheid blijven. Wie heeft nog ervaring met deze testen? Zijn de Action-testen minder gevoelig, of kan ik er maar beter van uitgaan dat het mis zal gaan? Ik zet er een foto van de kruidvattest bij, ik probeer straks eentje te maken van de action-test.
Ik zie duidelijk een streep op je kruidvat test. En volgens mij heeft de action test meer hcg nodig dus dat zou verklaren waarom die nu nog lichter is. Voorzichtig gefeliciteerd!
Ik had precies hetzelfde.. Action test heel erg licht, terwijl de Kruidvat test meteen knalde. Resultaat ligt nu lekker te slapen! Die van action zijn wel een goedkoop alternatief, maar deze hebben ook meer HCG nodig om goed positief te worden. Je test is gewoon positief, geniet ervan! En lieve schat, een zwangerschapstest kan NIET vertellen of de zwangerschap mis gaat. Tot een week of 6 van de zwangerschap schommelt het zwangerschapshormoon gewoon heel erg, waardoor de ene test donkerder of juist lichter is dan de ander!
kruidvattesten hebben 8 hcg nodig om een zichtbaar streepje te geven, actiontesten 20 hcg. Daarom zie je de streepjes bij kv2v5 eerder en duidelijker. De test ziet er gewoon positief uit, dus de kans dat het mis zou gaan is niet groter dan bij iedere andere 'normale' zwangerschap. Oftewel: gefeliciteerd
Heel erg bedankt voor al jullie reacties! Ik heb de action-test opengemaakt en zie daar toch ook een licht streepje (oké, je moet wel heel goed turen, op de foto vast niet echt zichtbaar ) Ondanks dat het een verrassing is, zou ik het toch al jammer vinden mocht het mis gaan. Ik ben alleen wat bang voor de reacties op het werk (net aan het inlopen op een nieuwe baan) en hoop dat het lukt, zo drie kids... Ik vond het altijd gek dat mensen per ongeluk zwanger konden geraken, wel... nu heb ik het zelf dus ook voor
Hier een 'lotgenoot'. Ook onverwachts zwanger van de derde door de anticonceptie heen. Nooit gedacht dat mij dat zou gebeuren 😳 Je Kruidvat test is duidelijk. Gefeliciteerd!
haha, ik ga van zwangerschap naar zwangerschap met die banners! Bedankt voor de tip, ik hem 'm aangepast. Lieke, ben jij al wat gewoon aan het idee?
Hier nog niet helemaal aan het idee gewend. Besef is er nog niet helemaal misschien heb ik daar ook eerst een echo voor nodig. Voel me ook niet zwanger. Spannend hoor ook voor jou! Vast ook nog niet helemaal aan het idee gewend.
Inderdaad, spannend! Ik kan het nog niet goed geloven, ga de hele tijd maar opnieuw naar die streepjes kijken Ik ben wel al misselijk, was bij de vorige twee ook al heel snel én heel hevig. Jammer genoeg lijkt dat dus niet anders, maar het helpt wel om te beseffen dat er effectief iets aan de hand is Veel success ook! Is het een goed idee om morgen een nieuwe test te doen? Het lijntje zou toch al duidelijker moeten zijn? Of toch best twee dagen wachten. Wat is jullie ervaring?
Hoera, na één dag lijkt het streepje toch echt al donkerder op de Action-test. Jammer genoeg geen kruidvattesten meer in huis. De misselijkheid is ook een goede indicatie
kv test is heel positief...ik heb vanmorgen ook een negatieve action test gedaan. Maar maandag pas NOD..twijfel nu toch of ik ff naar t kruidvat ga heb al twee weken zoveel klachten...af en toe misselijk, opgezette buik, rommelende darmen, van de week knallende hoofdpijn, constant soort ongi krampen.... Ook ik slikte de pil nog (in december wel paar keer vergeten)..en zou dan de derde verwachten
Er is zeker iets gaande konijn! Vind de actiontest wel licht voor 4 weken en 1 dag zwangerschap. Weet je precies je cyclus? Zwanger ben je in ieder geval! Hopelijk zet die misselijkheid niet te veel door. Hor reageerde je partner?
Hoi Lieke, Bedankt voor je reactie! Ik wou eigenlijk al raad vragen ivm mijn cyclus. Ik heb normaal cycli van 28 à 29 dagen en gebruik Fertilityfriend (maar de laatste maanden zonder temperaturen), de voorspelling van mijn cyclus klopt wel bijna altijd. Eerste dag menstruatie: 24 december 2015 (dag 1) Dag van bevruchting: 9 januari 2016 (dag 17) Voorspelde NOD-dag: 21 januari 2016 (dag 29) Ook in de vorige cycli van 28/29 dagen viel mijn eisprong steeds rond dag 16-17. Als ik vertrek van 24 december dan was mijn NOD gisteren en ben ik nu 4 w + 1 d. Als ik twee weken bij de dag van bevruchting tel, dan is mijn NOD eerder morgen en zou ik nu 3 w + 6 d zijn? In ieder geval was de kruidvattest op de vooravond van mijn NOD, dus ook niet met ochtendurine. Hopelijk kan dat de reden zijn dat hij zo licht was? Woonden we maar dichter bij kruidvat, dan ging ik nog testen halen Wat denk jij?